Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- ایرنا- مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: هم اینک 370 خدمت دستگاه های اجرایی در قالب دولت الکترونیک به مردم این استان ارائه می شود.

مهرداد سهرابی، یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: طی سال های اخیر تاکنون و در جهت برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی که فارس در این زمینه در کشور پیشرو بوده، موفق به احصا افزون بر 800 خدمت در استان شدیم که از این تعداد نیز دستورالعمل حدود 700 خدمت پیاده سازی شده و 370 خدمت نیز در حال ارائه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این اولین گام در جهت پیاده سازی دولت الکترونیک در استان بود و در ادامه نیز بحث یکپارچه سازی یا ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی در دستور کار کارگروه توسعه دولت الکترونیک قرار گرفته است.
سهرابی گفت: با توجه به اینک بسیاری از سرویس ها و خدمات طی سال های گذشته ملی شده و داده ها و خدمات دستگاه های خدمات دهنده در سطح وزارتخانه توزیع می شود، هم اینک در بحث یکپارچه سازی و ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی قدری با دشوار شده و اتصال این بانک های اطلاعاتی به یکدیگر مستلزم توافق بین وزارتخانه ها در سطح ملی است.
او اظهار داشت: بر همین اساس، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سازمان اداری و استخدامی مشغول تعامل با دستگاه های اجرایی برای فراهم سازی زمینه تحقق این یکپارچه سازی است.
وی افزود: با توجه به الزام کردن دستگاه های اجرایی از سوی سازمان اداری و استخدامی در بحث به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات، قطعا زمینه برای یکپارچه سازی و ارائه خدمات به شکل کاملا الکترونیکی فراهم خواهد شد.
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت ادامه داد: یکی از گام های اولیه در این زمینه اجرای طرح رجیستری تلفن همراه با همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گمرک و همچنین نیروی انتظامی بود که با این کار جلو قاچاق گوشی تلفن همراه گرفته شد.
وی افزود: اقدام دیگری که در این زمینه می توان به آن اشاره کرد پیاده سازی سرویس کارت سوخت خودرو بر روی کارت های بانکی بود.
سهرابی اضافه کرد: قطعا با پیاده سازی دولت الکترونیک، بسیاری از مفاسد و مشکلات هم برای دولت و هم برای مردم کاهش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: پیاده سازی دولت الکترونیک موجب کوچک سازی و چابک سازی دولت شده و زمینه شکل گیری فرصت های جدید شغلی در حوزه بخش خصوصی را فراهم خواهد کرد.
6122/ 2027

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ارتباطات فناوری اطلاعات دولت الکترونیک استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۸۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در اولین جلسه ستاد مرکزی اربعین استان قزوین در سال جاری با بیان اینکه گره خوردن خدمت به نام اربعین و سیدالشهدا توفیقی است که باید قدر آن را بدانیم، تصریح‌کرد: بیش از یک دهه است که شاهد انسجام مدیریتی و ظرفیت‌های مردمی در حوزه اربعین هستیم، این انسجام سال به سال در حال افزایش است؛ در این سال‌ها با ورود قاعده‌مند دولت، مجموعه خدمات ارائه شده در ایام اربعین به طور قابل توجهی رشد و ارتقا پیدا کرده است، ما نیز در استان با تکیه بر همین تجربه این مسیر را با قدرت بیشتری دنبال می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در استان قزوین اقدامات خوبی در حوزه خدمات رسانی در ایام اربعین شکل گرفته است که می‌توان به ارائه خدمات حمل و نقل، توزیع یک میلیون بطری آب معدنی، تأمین کولرهای مورد نیاز مواکب اشاره کرد؛ در سال جاری نیز باید نیازهای حوزه‌ی آموزش، امنیت و فرهنگی احصا شود و مطالعه صورت بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین بیان کرد: کارهای گذشته را باید استمرار و در عین حال خدمات را گسترش دهیم، با مرور تجربه‌های گذشته می‌توان اقدامات بهتری ارائه داد؛ چندین گلوگاه در حوزه اربعین وجود دارد که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد که مهمترین آن مسئله گذرنامه است، البته سال گذشته با برنامه ریزی درست فراجا با کمترین اعتراض در حوزه گذرنامه در سطح کشور مواجه بودیم و در استان عملکرد خوبی داشتیم، امسال نیز باید تلاش کنیم که این هماهنگی و برنامه ریزی صورت بگیرد و اعتراض‌ها نیز به حداقل ممکن برسد.

وی افزود: گلوگاه بعدی حمل و نقل است که باید بر حمل و نقل داخل کشور تا مرز تمرکز کنیم، در این حوزه می‌توان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد تا خدمات کامل‌تری ارائه دهیم و فشار کمتری به ناوگان حمل و نقل جاده‌ای وارد شود.

کاظمی یادآور شد: در این مدت باقی مانده باید کمیته‌های ستاد اربعین به سرعت تشکیل و احکام اعضای آن صادر شود تا به نحو احسن اقدامات مورد نیاز پیگیری شود.

کد خبر 6094744

دیگر خبرها

  • اردوی جهادی دندان پزشکان کشور در شیراز
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • ارائه خدمات کارگزاری داده‌ در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان
  • پست فارس ظرفیت مناسبی برای توسعه تجارت الکترونیک دارد
  • کدام بانک‌ها خدمت چک الکترونیکی را ارائه می‌دهند؟
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • ورود قاعده مند دولت به اربعین، ارائه خدمات را تسهیل کرده است
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • تجهیز آزمایشگاه خدمات جامع سلامت روستایی لادیز میرجاوه به دستگاه سل کانتر