Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-26@04:41:41 GMT

آیا قرارداد کی‌روش تمدید می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۳۹۷۵۰

به گزارش پارس نیوز، 

حرف‌هایی که در ادامه می خوانید، پاسخ صریح مهدی تاج ریاست فدراسیون فوتبال به صحبت هایی است که در مورد اخراج سرمربی تیم ملی فوتبال ایران علیرغم درگیر بودن بازیکنان در کوران رقابت‌ها از سوی برخی منتقدان کی‌روش در فضای مجازی دیده و شنیده می شود؛ درخواستی که رئیس فدراسیون به آن اینگونه پاسخ می دهد:« اگر دوستانی توصیه ای برای تغییر سرمربی دارند، من به عنوان رئیس فدراسیون توصیه‌ای در این زمینه ندارم و اعتقادی هم به این موضوع ندارم؛ ما بهترین شرایط را برای تیم ملی فراهم کردیم و الان باید نتیجه‌اش را ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاداش‌های خوب و مناسب و اردوهای مناسب؛ الان وقت تعویض سرمربی یا توصیه برای تغییر سرمربی نیست ! این را به نظرم یا آدم های جاهل می گویند یا آدم های مغرض؛ ما نباید نه جزء آنها باشیم و نه جزء این ها.»

 

تاج همچنین در این گفتگوی مهم تلویزیونی به نکته ای اشاره می کند که به عقیده خیلی‌ها معنای مهمی پشتش نهفته است؛ اینکه درباره جنجال های سرمربی تیم ملی مهدی تاج ضمن پذیرش بعد منفی رفتارهای کی روش معتقد است، در صورت ادامه همکاری باید برای این نوع برخوردهای سرمربی تیم ملی، در قراردادی که تنظیم می شود، جرایمی در نظر گرفته شود.

پس از واکنشی که تاج به حواشی و جنجال های اخیر ایجاد شده از سوی کارلوس کی روش داشت، امروز هم در نشست خبری پیش از دیدار برابر عمان، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در واکنش به پرسش خبرنگاری استرالیایی که از او پرسید، در صورت قهرمانی آیا شانسی برای ادامه حضور او روی نیمکت ایران وجود دارد یا خیر که کی روش پاسخ داد:  بله البته؛ همیشه اگر شما بازی ها را با برد پشت سر بگذارید این احتمال وجود دارد؛ البته ما فردا بازی دشواری داریم و سپس حرف های سرمربی تیم ملی به بازی روز آینده انتقال پیدا کرد.

این واکنش‌ها در شرایطی مطرح شده که تا روز گذشته جدایی کارلوس کی روش قطعیت داشت و حرف از حضور او در تیم ملی کلمبیا بود، اما حال شرایط تغییر کرده است.

در این بین توئیت مازیار ناظمی مدیر روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان به خوبی گویای موضع این وزارت در خصوص ادامه همکاری با کی روش است؛ ناظمی با انتشار پستی در توئیتر خود و بازگویی داستان ضحاک به کنایه می گوید، باید دوران حضور کی روش در فوتبال ایران و به نوعی استیلای او بر فوتبال ایران هرچه زودتر خاتمه یابد.

نگاهی به فضای مجازی حکم به متضاد بودن آرا و عقاید در مورد ماندن یا نماندن کی روش می‌دهد؛ فضایی که این روزها به مکانی برای مجادله منتقدان و حامیان سرمربی پرتغالی بدل شده؛ تاج به عنوان مهم ترین شخص فدراسیون فوتبال به طور واضح در مورد ادامه همکاری و تمدید قرارداد کی روش صحبت نمی کند، اما اگر موضع مازیار ناظمی به عنوان مدیر روابط عمومی این وزارتخانه را موضع شخص وزیر در نظر بگیریم، با توجه به مصاحبه های تند سرمربی پرتغالی خواهان جدایی بی قید و شرط او هستند و البته خود مربی پرتغالی هم احتمال ادامه همکاری در صورت کسب قهرمانی در امارات را رد نمی کند.

 

حالا و با تمام این تفاسیر و در شرایطی که شاید خیلی ها کار کی روش با تیم ملی پس از 8 سال حضور در فوتبال ایران را تمام شده بدانند، به نظر و با توجه به عدم موضوع گیری رسمی وزیر ورزش، همه چیز منوط به نتایجی خواهد بود که تیم ملی در جام ملت ها کسب خواهد کرد؛ نتایجی که در صورت قهرمانی می تواند حکم به ادامه حضور سرمربی جنجالی پرتغالی تیم ملی بدهد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مهدی تاج فدراسیون فوتبال سرمربی تیم ملی فوتبال فضای مجازی رئیس فدراسیون سرمربی تیم ملی کارلوس کی روش تیم ملی فوتبال ایران بازی کلمبیا وزارت ورزش و جوانان توئیتر فوتبال ایران مدیر روابط عمومی وزارتخانه مصاحبه ایران تیم ملی تیم ملی فوتبال ایران مصاحبه وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۳۹۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است

فوتبال ایران سال‌های سال است که شعار مبارزه با فساد سر می‌دهد اما در عمل تنها برخی شعارها شنیده می‌شود و اثری از معرفی مصداق و فرد فاسد نیست.

به گزارش تابناک ورزشی؛ طبیعی است که فساد در فوتبال بیش از هر فدراسیون دیگری رخنه کرده باشد، چراکه در آن پول زیادی وارد می‌شود و تعداد صفر قراردادهای منعقدشده در فوتبال تفاوت اساسی به رشته‌های ورزشی دیگر دارد. هر وقت رسانه، کارشناس یا افشاگری در فوتبال از فساد دم زده، مدیران فدراسیون‌ فوتبال در مقام دفاع، خواهان شواهد و مدارک شده‌اند و برای کشف آن هیچ زحمتی به خود راه نداده‌اند. 

کمیته های قضایی متعدد فوتبال از انضباطی گرفته تا کمیته اخلاق، به خصوص همین کمیته اخلاق، بدون ذکر نام و حتی گاهی اوقات بدون اعلام حکم صادره، به صورت پنهانی و در خفا برخی را محروم و گروهی را تبرئه می‌کنند.

بیشتر آنهایی که بدون اطلاع‌رسانی محروم می‌شوند هم با اعتراض به کمیته استیناف، حکم رد یا عفو می‌گیرند و در نهایت آب از آب تکان نمی‌خورد.

به طور مثال؛ در یک مورد عجیب بازیکنی در باشگاه دولتی فولاد خوزستان؛ هفت فصل است که در لیست حضور دارد اما فقط ۱۶ دقیقه بازی رسمی کرده که از همین مقدار ناچیز هم تنها یک دقیقه در لیگ برتر بوده است!!

برخی سایت‌ها با انتشار این مطلب پرسیده‌اند؛ راز بقای این بازیکن ۳۱ساله و گمنام در فوتبال چیست؟ پاسخ البته روشن است...

آیا اگر این تیم، خصوصی بود، مدیرعامل آن جرات داشت یک بازیکن آماتور فوتبال را بدون صلاحیت و کاربرد، هفت سال نگه دارد و قراردادش را تمدید نماید؟! این نا بازیکن ، فامیل و وابسته چه مقام و منصبی است که کسی جرات ندارد کنارش بگذارد؟ این چه ورزشکاری است که طی اینهمه سال نتوانسته حداقل کمی سطح فنی‌اش را در تمرینات بالا بکشد و برای دقایقی هم که شده، به زمین برود تا چنین آبروریزی رخ نداد!

چنین ورزشکار بی‌استعدادی، چگونه جای استعدادهای ناب فوتبال جنوب را اشغال کرده و تا کی می‌خواهد یک سهمیه بزرگسال را بسوزاند؟

پشت او کیست که هر مربی و مدیرعاملی می‌آید نمی‌تواند تکانش بدهد و همه مجبورند تحملش کنند؟ او کیست که با تغییر دولت ها و مدیران استانی و کشوری، محکم سرجایش هست؟ او تا حالا چقدر پول بابت قراردادهایش از این تیم متصل به بودجه دولتی گرفته است؟ 

بگذارید اسمش را بدون تعارف بگوییم؛ نام او ابراهیم سلجوقی است و از سال 1395 و در دوره مربیگری سیروس پورموسوی مربی کنونی استقلال خوزستان، به فولاد پیوست.

بازیکنی ۳۱ ساله که هفت فصل متوالی در لیست باشگاه خوزستانی بوده، اما آمار بازی بسیار بسیار کمی دارد و نگه‌داشتن او اصلا طبیعی نیست. جرات می‌خواهد که چنین مورد واضحی را جلوی چشم انبوه رسانه‌ها مرتکب شوند و فکر کنند کسی نمی‌بیند.

در سایت باشگاه فولاد خوزستان، آمار بازی این بازیکن ۱۶ دقیقه عنوان شده و در لیگ برتر فصل 1400-1399 یک دقیقه و در جام حذفی فصل 01-1400 به مدت ۱۵ دقیقه برای این بازیکن آمار بازی به ثبت رسیده است. او دو سال است بازی رسمی نکرده اما هنوز هست!

در حالی که سایت باشگاه فولاد پست این بازیکن را مهاجم عنوان کرده، ولی وی در یکی از مصاحبه‌هایش پست خود را مدافع اعلام کرده است. جالب است که مصاحبه هم کرده و چنین اعتماد به نفسی هم داشته!

این موارد در حالی رخ می‌دهد که در فصول گذشته بارها دیده شده که بازیکنان بزرگ فولاد به دلیل پُر بودن لیست و جایگزینی بازیکنان جدید با قلم قرمز مربیان این تیم روبه‌رو شدند، اما در مورد سلجوقی اوضاع متفاوت است.

باید گفت مشکل امروز فوتبال ایران همین جزئیات و ناعدالتی در سطوح باشگاهی و آکادمی ها است که فساد در آن فراگیر شده و هر فردی با پول و رابطه می‌تواند فرزند خود را به درجات بالاتر برساند و او را آنجا حفظ کند، بدون آنکه حق او باشد. 

عمر حرفه‌ای در رشته فوتبال همین یک دهه است و بازیکنی نظیر سلجوقی، که معلوم نیست در تمرینات حاضر می‌شده یا خیر؟ حالا به سال‌های پایانی گشت و گذار خود در فوتبال نزدیک شده و اگر رضایت بدهد، نوبت به بقیه سفارشی‌ها برسد.

 

دیگر خبرها

  • پایان شایعات؛ قرارداد سرمربی محبوب طارمی تا سال ۲۰۲۸ امضا شد
  • رسمی؛ قرارداد سرجیو کونسیسائو با پورتو تمدید شد
  • شرط میلیون دلاری منچستر یونایتد برای نگه داشتن تن هاخ | یا صعود کن یا فقیر شو!
  • قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد
  • واکنش اوسمار به تمدید قرارداد پرسپولیس
  • قرارداد امری تا ۲۰۲۷ تمدید شد
  • فوتبالیست لیگ‌برتری که در ۷سال فقط یک‌دقیقه بازی و تمدید کرده! / چرا هیچ سرمربی و مدیرعاملی جرات حذف او را ندارد؟ / آقای تاج، فساد واضح همین است
  • استون ویلا قرارداد اونای امری را تمدید کرد + عکس
  • اونای امری تا 2027 با استون ویلا تمدید کرد
  • واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس