Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@00:34:54 GMT

پیشگیری از آلزایمر با داروی سکته

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۰۳۷۸

پیشگیری از آلزایمر با داروی سکته

رکنا: داروی سکته به پیشگیری از آلزایمر کمک می کند.

محققان دریافتند داروی درمان سکته در پیشگیری از بیماری آلزایمر هم مفید است.

مطالعه محققان دانشگاه ساوترن کالیفرنیا نشان می دهد پروتئین مهندسی ژنتیکی شده ۳K۳A-APC از مغز موش های مبتلا به علائم شبه آلزایمر محافظت کرد، درحالیکه موجب کاهش تشکیل پپتیدهای سمی و پیشگیری از زوال حافظه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳K۳A-APC نسخه اصلاح شده ژنتیکی پروتئین خون انسان موسوم به پروتئین فعال C است که موجب کاهش التهاب می شود و از مرگ و نابودی نورون ها و سلول های دیواره های عروق خونی حفاظت می کند.

یافته ها نشان داده است این پروتئین در درمان انواع بیماری ها در موش ها نظیر آسیب تروماتیک مغز و بیماری ام اس، تاثیرات سودمندی داشته است. در حال حاضر برای درمان سکته در انسان هم کاربرد دارد.

«بریسلاف زلوکویچ»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «به دلیل فعالیت های ضدالتهابی، حفاظت از اعصاب، و حفاظت از عروق در چندین مدل از اختلالات نورولوژیکی، ما به بررسی این موضوع پرداختیم که آیا ۳K۳A-APC می تواند از مغز در مقابل تاثیرات سمی آمیلوئیدبتا هم در بیماری آلزایمر محافظت کند.»

پپتیدهای سمی آمیلوئیدبتا در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر تجمع می یابد که منجر به فساد عصبی و کاهش جریان خون در مغز می شود.

تیم تحقیق دریافت ۳K۳A-APC به شکل قابل توجهی موجب کاهش تجمع آمیلوئیدبتا در مغز موش های شد که معمولا مقادیر بالایی پپتید سمی تولید می کردند. درمان این موش ها با ۳K۳A-APC از زوال حافظه پیشگیری کرد و به آنها در حفظ جریان عادی خون مغز کمک کرد. این دارو همچنین موجب توقف التهاب درون مغز که علت شایع دیگر بیماری آلزایمر است، شد.

زلوکویچ در ادامه می گوید: «داده های فعلی ما از این نظریه حمایت می کند که ۳K۳A-APC دارای پتانسیل درمان موثر ضدآمیلوئیدبتا برای بیماری آلزایمر در مراحل اولیه در انسان ها است.»اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

شوهر بی غیرتم می خواست مرا بفروشد / مهنوش در دادگاه اشک همه را در آورد + عکس اقدام منشوری 2 جوان در حمله به 2 دختر در ائل گولی تبریز + فیلم و عکس توطئه بی رحمانه مینا 16 ساله و ناپدری پلید برای به زندان انداختن مادر بی نوا اولین فیلم از تیراندازی وحشیانه در ورزشگاه سقز / این فوتبالیست به کما رفت + عکس طلاق یک زوج مشهدی حمام خون به راه انداخت / جنگ 20 زن و مرد با سلاح سرد و گرم + عکس گفتگو با خانواده های شهدای پلاسکو / از دخترکی که هنوز رخت سیاه بر تن دارد تا پیر شدن یک شبه یک مادر مرد تهرانی با چاقو و چکش به جان همسرش افتاد / دخترم را از دست مادرش نجات داد دختر جوان معلول در مرکز توانبخشی توسط 4 نگهبان و پرستار متجاوز حامله شد! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا 3 سال زندان به خاطر سوار کردن دختر غریبه به ترک موتور این زن جوان چرا در پرواز هواپیمای بویینگ 707 بود ؟+ عکس کشف تونل های داعش در بابل / تیپ علی اکبر وارد عمل شد+ عکس خودروی کاروان معاون رئیس جمهور همراه نوبخت واژگون شد+ جزییات در دیدار فرشته نجات با سرهنگ مهدوی بازمانده حادثه سقوط هواپیما در کرج چه گذشت؟ + فیلم و عکس فیلم لحظه حمله ده ها پسر جوان با گلوله برفی به 2 دختر در پارک ائل گلی تبریز / 2 تن دستگیر شدند + تصویر

منبع: رکنا

کلیدواژه: مدل آلزایمر محافظت پیشگیری کاهش سکته عکس فیلم زن مادر صبح مشهد جوان زندگی دختر جوان مرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۰۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری

اعرابی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری در همایش تجلیل از فعالان و حامیان عرصه سلامت استان گفت: اشتغال در عرصه سلامت، نعمتی بزرگ از سوی خداوند است چراکه فعالیت برای احیای جان مردم، مراقبت از سلامت و پیشگیری از بیماری هاست.

وی افزود: همواره خودمراقبتی، رعایت بهداشت و پیشگیری از ابتلا به بیماری مقدم بر امر درمان است.

اعرابی اضافه کرد: اجرای برنامه غربالگری پرفشاری خون در قالب پویش ملی سلامت، سبب شد بیش از ۱۰ هزار نفر در استان از بیماری خاموش و بی علامت فشارخون بالای خود مطلع شوند و این یعنی پیشگیری از ۱۰ هزار نیازمند دیالیز در آینده.

بیشتر بخوانید

سلامت برای همه با پزشکی خانواده

وی افزود: ایجاد و توسعه شبکه‌های بهداشت یکی از افتخارات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، بطوری که هم اکنون بیش از ۹۵ درصد جمعیت استان به خدمات سطح یک بهداشت دسترسی دارند.

اعرابی ادامه داد: اجرای «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» و برنامه «سلامت خانواده و نظام ارجاع» نیازمند مشارکت همگانی است.

در پایان این مراسم از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • پیشگیری از تحمیل هزینه‌های جانبی به جامعه با تجهیز خانه‌های بهداشت
  • پیش‌بینی یک بیماری ۱۲ سال قبل از بروز علائم
  • حذف انتقال محلی مالاریا در خوزستان در ۱۰ سال اخیر
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم
  • آزمایش چشم آلزایمر را ۱۲ سال قبل از بروز علائم پیش بینی می کند
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه