Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به برگزاری اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی، گفت: در روز ۷ بهمن از ۱۷ برگزیده داخلی و ۸ اثر خارجی تقدیر می‌شود.

به گزارش ایسنا، حسین میرزایی در نشست خبری امروز با اشاره به برگزاری دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی، افزود: همزمان با برگزاری اختتامیه این جشنواره در روز ۷ بهمن ماه جاری از ۱۷ نفر برگزیده این جشنواره تقدیر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی محل برگزاری این مراسم را در سالن اجلاس سران ذکر کرد و ادامه داد: در این دوره از جشنواره بیشترین تعداد آثار دریافتی نسبت به جشنواره‌های گذشته دریافت شد. تاکنون تعداد ۵ هزار و ۶۴۹ اثر به دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی ارسال شده که ۵ هزار و ۱۷۱ اثر داخلی و  ۴۷۷ اثر مربوط به بخش بین‌الملل بوده است.

میرزایی با اشاره به نحوه داوری آثار ارسالی در این جشنواره، خاطر نشان کرد: از مجموع آثار دریافت شده در بخش داخلی ۱۶ اثر و در بخش ویژه یک اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند و در روز اختتامیه جشنواره در مجموع از ۱۷ اثر تقدیر خواهد شد.

رییس پژوهشکدده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تقدیر از ۱۲ اثر پیشکسوت، پیشرو و مترجم برتر را از دیگر برنامه‌های اختتامیه دهمین دوره جشنواره فارابی نام برد و خاطرنشان کرد: در بخش بین‌الملل نیز از ۸ اثر برگزیده در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی تقدیر می‌شود. این آثار از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان، لهستان، اسپانیا، اندونزی، قزاقستان و هندوستان ارسال شده است.

وی با اشاره به مشارکت دانشگاه‌ها در این جشنواره یادآور شد: در بخش داوری سعی کردیم از همه ظرفیت کشور استفاده کنیم. با توجه به اینکه جشنواره به سمت فرآیند دیجیتالی شدن حرکت می‌کند، بر این اساس توانستیم از بخش قابل توجهی از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها در بخش داوری استفاده کنیم.

به گفته رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان حقیقی بوده و ۳۷ درصد آثار ارسال شده توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی بوده است.

میرزایی بالاترین آثار ارسال شده را مربوط به گروه علوم تربیتی، روانشناسی و علوم ورزشی، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، علوم اقتصادی، مدیریت و علوم مالی دانست و افزود: ۱۷ نفر برگزیده داخلی به بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات این بنیاد معرفی می‌شوند. همچنین جوایز نقدی نیز به این افراد اعطا می‌شود.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ۳۸ درصد آثار ارسالی به جشنواره را مربوط به فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: در صورت حضور رئیس‌جمهور در این جشنواره، جایزه رتبه‌های اول با امضا و توسط وی ارائه می‌شود. علاوه بر این جایزه بخش بین‌الملل نیز پیشکسوت، پیشرو و مترجم برتر توسط رئیس‌جمهور ارائه می‌شود؛ سایر جوایز توسط سایر مسئولان اعطا می‌شود.

در این نشست همچنین غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به برگزاری اختتامیه جشنواره فارابی در روز ۷ بهمن ماه، افزود: دهمین جشنواره فارابی امسال با چهلمین سال پیروزی انقلاب مصادف شده است و در دهه سوم انقلاب به صورت منظم هر سال این جشنواره برگزار شده است و رشد کمی خوبی نیز داشته که نشانه مشارکت جامعه علمی کشور است.

غفاری یادآور شد: در این جشنواره از رئیس‌جمهور برای حضور دعوت شده است و ما امیدواریم امسال در این جشنواره حضور داشته باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره حاشیه‌هایی که در سال گذشته برای برگزیدگان پیش آمد، تصریح کرد: در این جشنواره بدون توجه به نگاه‌های سیاسی و با توجه به جایگاه علمی آثار، برگزیدگان را اعلام می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پژوهشکده مطالعات اجتماعی جشنواره فارابی وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه

دهیار ابیانه ضمن اشاره به نارضایتی روستائیان از ترافیک خودرویی در این روستا، گفت: به منظور افزایش رضایتمندی ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه اختصاص یافت. - اخبار استانها -

هادی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نطنز، اظهار داشت: ابیانه از دیر باز به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در سطح کشور و دنیا مطرح بوده و‌ وجود جاذبه‌های متعدد تاریخی، فرهنگی ، طبیعی و همچنین وجود هوای مطبوع و فرح‌بخش سبب شده تا خیل زیادی از گردشگران داخلی و خارجی به این روستا سفری داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه ساله گردشگران از سراسر کشور و حتی گردشگران خارجی در این منطقه حضور پیدا می‌کنند، گفت: اوج حضور گردشگران در این روستای منحصر به فرد مربوط به ایام نوروز، اردیبهشت یا فصل برداشت گل‌های محمدی و گلاب گیری در ایام تابستان است.

دهیار روستای ابیانه ابراز داشت: سیل جمعیت گردشگران داخلی و خارجی در این مدت سبب ترافیک در محدوده داخلی روستا به سبب توقف چند لایه خودروها می‌شد که نارضایتی برای ساکنان ابیانه و همچنین گردشگران را به دنبال داشت.

عسگری، گفت: دهیاری ابیانه به منظور سبک سازی بار ترافیک اقدام به احداث پارکینگ خاکی در ورودی روستا به مساحت هشت هزار مترمربع کرد که این اقدام نقش بسزایی در کاهش بار ترافیک به دنبال داشت.

وی با بیان اینکه وجود پارکینگ نقش موثری در جذب گردشگر و حضور آنان در منطقه ابیانه شهرستان نطنز دارد، تاکید کرد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری که پارکینگ نیز یکی از ملزومات آن است در افزایش و جذب گردشگر و رضایتمندی آنان موثر است.

به گزارش تسنیم، ابیانه در زبان محلی به ویونا (Viuna) هم معروف است؛ وی یعنی بید و ویانه یعنی بیدستان و به مرور زمان ویونا به ابیانه تغییر کرده است.

انتهای پیام/804/

دیگر خبرها

  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • قادری: باید بدون توجه به تحریم‌ها کشور را به بالاترین حد توانمندی برسانیم
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛ ۵ اردیبهشت
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می شود
  • جشنواره پژواک رادیو با تقدیر از پیشکسوتان و برنامه‌سازان برگزار شد
  • افتتاحیه «پژواک» با تقدیر از پدر رادیو/ بخش «وعده صادق» اضافه شود
  • اختصاص ۸۰۰۰ مترمربع پارکینگ به روستای ابیانه
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد