Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۰ دفتر انجمن اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور، خواستار رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در دوارن مدیریت قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت شدند.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، ۱۰ تشکل از دفاتر انجمن اسلامی دانشجویان عضو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی نامه‌ای به رئیس سازمان بازرسی کل کشور خواستار رسیدگی به گزارش تخلفات صورت گرفته در دوارن مدیریت قاضی‌زاده هاشمی در وزارت بهداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه خطاب به سراج آمده است: در روز‌های گذشته شاهد این موضوع بودیم که استعفای دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر سابق بهداشت بالاخره مورد قبول ریاست جمهوری قرار گرفت و سرپرستی برای این وزارتخانه منصوب گردید.

همانطور که مستحضر هستید یکی از طرح‌هایی که در دوران وزارت آقای قاضی زاده در دستور کار قرار گرفته شد، "طرح تحول نظام سلامت" می‌باشد که با هزینه‌ای بسیار زیاد شروع و اجرا شد، بطوریکه که مجموع اعتبارات نظام سلامت در سال‌های ۱۳۹۲ حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان بود که در سال‌های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ همزمان با اجرای طرح تحول مجموعاً به رقم نجومی ۸۶ هزار میلیاردتومان رسید. طرح تحول نظام سلامت متاسفانه هم اکنون گرفتار چالش‌های قانونی، مالی، نیروی انسانی، مدیریتی و اجتماعی شده است.

منظور از چالش قانونی، تعارض داشتن برنامه فعلی و شیوه اجرای آن با قوانین بالادستی مصوب در حوزه بهداشت و درمان است. ازجمله این موارد می‌توان به چالش قانونی این طرح در مورد مواد ۳۲ تا ۳۸ قانون برنامه پنجم توسعه در خصوص سلامت و بیمه پایه، مغایرت با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، مغایرت با اصل ۴۴ قانون اساسی اشاره کرد. در رابطه با چالش مالی اتکا به منابع بودجه‌ای نفتی در شرایط عدم تحقق منابع نفتی موجب شد تا تامین مالی طرح تحول نظام سلامت با چالش مواجهه شود.

گستردگی و پراکندگی سازمان‌ها و نهاد‌های متولی این امر از جمله سازمان، بهزیستی، بیمه‌ی سلامت، بنیاد شهید و امور ایثار گران، سازمان تامین اجتماعی، بنیاد‌های خیریه، سازمان‌های وابسته به نیرو‌های مسلح و سایر موسسات عمومی (شهرداری‌ها و نهاد‌های عمومی) موجب گردیده است تا ارایه خدمات به مردم مشکلات عدیده‌ای داشته باشد و علاوه بر هدر رفت هزینه‌ها از بودجه‌ی عمومی باعث عدم بهره وری و کارایی نیز شود.

در خصوص سازمان بیمه سلامت نیز به استناد با قانون بودجه‌ی سال ۱۳۹۶ هزینه‌ها با رشد فزاینده ۴۸۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال درسال ۱۳۹۶ رسیده است و برای سال ۹۵ نیز اوراق مالی به میزان ۸۰ هزار میلیارد ریال برای نخستین بار در کشور برای جبران کسری این سازمان منتشر گردید.

تا آبان ماه ۹۶ بدهی بخش سلامت، در حوزه‌ی بیمارستانی و همچنین بدهی به سازمان‌های دارویی در مجموع بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال است.

این طرح موجب شد تا رویکرد تزریق منابع در بخش درمان بجای رویکرد کنترل هزینه‌ها مد نظر باشد و بجای تاکید بر سلامت محوری تاکید روی بیمار محوری باعث افزایش فزاینده‌ هزینه‌های سلامت شود و موجب گردد هزینه‌های درمان بسیار بیشتر از هزینه‌های بهداشتی و پیشگیری شود و در نهایت موجب به افزایش کل هزینه‌ها شد.

چالش اجتماعی طرح تحول ناظر به اعتراضاتی است که کادر‌های درمانی (عمدتا پرستاری) در قالب تجمعات اعتراض آمیز داشته اند، که عمدتا ناشی از افزایش فشار کار بر کادر پرستاری (ناشی از افزایش شدید بار مراجعات و اشباع ظرفیت بیمارستان‌های دولتی) و نارضایتی ناشی از تعمیق شکاف درآمدی پزشکان و پرستاران می‌باشد.

علاوه بر رخداد این گونه اختلافات در سایر کادر‌های درمانی، با به تعویق افتادن پرداخت درآمد‌های مصوب شده ذیل طرح تحول نظام سلامت، بیمارستان‌های مختلف دولتی، بخش‌های رادیولوژی، آزمایشگاه ها، داروخانه‌ها و ... بار‌ها بر عدم ارائه خدمات به افراد تحت پوشش بیمه تاکید و یا اقدام کرده اند.

این اختلافات به مرور زمان دامن گیر بخش‌های کارگری و ... شده که به طور نمونه می‌توان به بیانیه مشترک نمایندگان کانون‌های عالی بازنشستگی و کارگری در مورد عدم پذیرش دفترچه‌های تامین اجتماعی در مراکز مختلف اشاره کرد.

جناب آقای سراج اکنون شاهد این هستیم که مسئولین ذی ربط از جمله شخص وزیر بهداشت بجای پاسخگویی و قبول شکست طرح تحول نظام سلامت و ارایه راهکار‌های دیگر برای کنترل این طرح قلدرمآبانه و طلبکارانه فرار رو به جلو کرده و استعفا می‌دهند کسانی که میلیادر‌ها تومان از بودجه‌ عمومی کشور را با حمایت دولت در چاه طرح تحول سلامت ریختند و با این طرح مشکلات فراوان مالی و اجتماعی بوجود آوردند، اکنون خود به منتقد و اپوزیسیون سیاست‌های دولت تبدل شده اند و با مظلوم نمایی قصد فریب اذهان عمومی را دارند. 

جناب آقای سراج با توجه به اینکه این آسیب‌ها و مشکلات بار‌ها توسط گروه‌های مختلف تذکر داده شده بود و از آنجا که وزارت بهداشت مسئول نظارت و ارزیابی طرحی است که خود اجرا می‌کند و شاهد رفتار‌های ذکر شده هستیم، خواستار رسیدگی به این تخلفات و گزارش تخلفات افراد و دستگاه‌های مسئول بنابر وظایف قانونی‌تان می‌باشیم.

انجمن اسلامی دانشجویان ۱۳۴۸ علوم پزشکی شهید بهشتی

انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی رفسنجان

انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی شیراز

انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی همدان

انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی آبادان

انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی بابل

انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی فسا

انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی صدوقی یزد

انجمن اسلامی مستقل علوم پزشکی زاهدان

انجمن اسلامی علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رئیس سازمان بازرسی بیمارستانها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۶۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد

به گزارش جام جم آنلاین همدان، به مناسبت هفته سلامت، سه مرکز جامع سلامت خانواده در همدان با حضور مسئولین استانی کلنگ زنی و افتتاح شد.

محمد ربیع یگانه، در مراسم کلنگ زنی مرکز سلامت خانواده امام سجاد(ع)، اظهار داشت: مرکز خدمات جامع سلام امام سجاد(ع) در سال ۱۴۰۳ و امروز کلنگ زنی شد که عرصه آن سه هزار و ۵۰۰ متر و اعیان این مرکز یک هزار مترمربع خواهد بود.

سرپرست مرکز بهداشت همدان با اشاره به اینکه این مرکز ۱۹ هزار و ۲۶۱ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد، افزود: این مرکز در چهار طبقه احداث خواهد شد و محل تامین اعتبار آن از سفر ریاست جمهور، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعتبار مورد نیاز ۳۰ میلیارد تومان است.

وی همچنین در آیین افتتاحیه مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت، بیان کرد: این مرکز از سال ۱۳۹۶ شروع و در اسفند ۱۴۰۲ به متراژ یک هزار ۵۰۰ متر مربع عرصه و ۶۰۰ متر مربع اعیان با جمعیت تحت پوشش ۲۰ هزار نفر به پایان رسید.

ربیع یگانه با اشاره به اینکه برای مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد سلطانی صحت مبلغ ۱۱ و نیم میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: ۵۰۰ میلیون تومان از اعتیار هزینه شده توسط خیر نیک اندیش زنده یاد نعمت الله سلطانی صحت پرداخت و مابقی از سفر ریاست جمهوری، منابع انسانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان انجام شده است.

سرپرست مرکز بهداشت همدان همچنین در آیین افتتاحیه مرکز سراج همدان، عنوان کرد: سال شروع ساخت این مرکز در سال ۱۴۰۳ بوده و بیماران دارای اختلال روانپزشکی شهرستان همدان را تحت هدف خود قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه مرکز سراج همدان ۵ الی ۷ نفر پرسنل دارد، اظهار داشت: هزینه ساخت این مرکز دو میلیارد تومان و هزینه تجهیزات ۷۰۰میلیون تومان می باشد که از وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی همدان تامین اعتیار شده است.

دیگر خبرها

  • محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف کنکور
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در کنکور
  • اعمال محرومیت یک تا ۱۰ سال از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • ۱۰ سال محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف در آزمون سراسری
  • سازمان همکاری اسلامی ادامه همکاری کشورها با آنروا را خواستار شد
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • ۳ مرکز جامع سلامت خانواده در همدان کلنگ‌زنی و افتتاح شد