Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:07:10 GMT

فساد مالی گریبان دولت بولسونارو را گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۴۷۲۸۰

فساد مالی گریبان دولت بولسونارو را گرفت

تهران - ایرنا - اتهام فساد مالی در حالی علیه پسر رئیس جمهوری جدید برزیل مطرح شده که یکی از وعده های اصلی 'ژایر بولسونارو' ریشه کنی فساد مالی در این کشور بوده و اکنون باید دید این اتهام به چالشی جدی برای وی تبدیل خواهد شد؟

به گزارش ایرنا، رسانه های برزیلی روز گذشته (شنبه) گزارش دادند که در عرض یک ماه حدود 26 هزار دلار طی 48 تراکنش به حساب 'فلاویو بولسونارو' نماینده سابق ایالت ریودوژانیرو، سناتور منتخب و پسر رئیس جمهوری جدید برزیل واریز شده و بسیاری از این تراکنش ها که در فاصله 9 ژوئن و 13 ژوئیه سال 2007 (19 خرداد تا 22 تیر 86) انجام شده اند، با استفاده از خودپرداز موجود در مجمع قانونگذاری ایالتی رویودوژانیرو صورت گرفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر گزارش شورای کنترل فعالیت های مالی برزیل، شناسایی هویت فردی که این تراکنش ها را انجام داده غیرممکن است اما این حقیقت که این تعداد تراکنش به یک حساب خاص انجام شده نشان می دهد که هرکس پشت این کار بوده، می خواسته منبع این گردش مالی را پنهان کند.
افشاگری اخیر شرمساری جدیدی برای ژایر بولسونارو رئیس جمهور ناسیونالیست راست گرای برزیل است که در روز اول ژانویه (11 دی) سوگند یاد کرد و متعهد شد که کوچکترین تحملی در برابر فساد حکومتی از خود نشان نخواهد داد.
در هفته ای که گذشت دیوان عالی برزیل تحقیقات در مورد پرونده پرداخت های مشکوک به راننده فلاویو بولسونارو را به دلیل مصونیت حقوقی وی، تعلیق کرد.
قضیه از این قرار بود که شورای کنترل فعالیت های مالی برزیل ماه گذشته افشا کرده بود که حساب این راننده در سال های 17 - 2016، 305 هزار دلار گردش مالی داشته که بخشی از آن به حساب همسر رئیس جمهوری واریز شده است.
ژایر بولسونارو مدعی است که این پول در ازای بازپرداخت یک قرض شخصی به همسرش پرداخت شده است.
پیشتر و از افشای بزرگترین رسوایی فساد مالی در تاریخ بزریل، مردم این کشور از مقامات بسیار ناامید شده و خشم درونی موجب گرایش آنها به راست گراها شد.
بولسونارو از این شرایط استفاده کرد و بارها در تبلیغات انتخاباتی از مبارزه تمام عیار با فساد مالی در رده های بالا سخن به میان آورد.
رئیس جمهوری جدید برزیل وعده داده تا تحقیقات بیشتری در مورد فساد مالی در بخش های مختلف از جمله در بدنه دولت و احزاب سیاسی انجام شود. پیش از این به دلیل رسوایی فساد مالی مربوط به شرکت نفتی 'پتروبراس' شماری از سیاسیون برزیل با اتهام فساد مالی روبرو شده اند.
پرونده فساد مالی در شرکت نفتی دولتی برزیل بزرگترین پرونده فساد مالی بوده که افشا شده و شمار زیادی از سیاسیون و نخبگان این کشور نیز در آن نقش داشته اند.
افشای این فساد مالی گسترده نارضایتی های زیادی را در میان مردم برزیل برانگیخته و کارشناسان اعلام کرده اند این پرونده منجر به بی اعتمادی شدید مردم به سیاستمداران برزیلی شده است.
مقامات قضایی برزیل اعلام کرده اند که یکی از موارد برجسته در این پرونده پرداخت رشوه به افراد مختلف بوده که در تاریخ برزیل سابقه نداشته است.
لوئیس ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهوری سابق برزیل ارشدترین مقام برزیل بوده که تاکنون در نتیجه تحقیقات در این پرونده فساد مالی محکوم و زندانی شده است.
پیشتر گزارش شده بود که داسیلوا به دریافت 540 هزار پوند (755 هزار دلار) رشوه از یک شرکت ساختمانی به نام 'او ای اس' محکوم شده.
این شرکت ساختمانی حدود 20 میلیون پوند ( 28.42 میلیون دلار) رشوه برای عقد قراردادهایی با شرکت دولتی نفت پتروبراس پرداخت کرده که بخشی از این رشوه در اختیار حزب لولا داسیلوا قرار گرفته است.
در این میان 'میشل تمر' رئیس جمهوری پیشین برزیل و شماری از مقامات دولت وی نیز با اتهام فساد مالی روبرو هستند.
مطرح شدن اتهام فساد مالی علیه پسر رئیس جمهوری برزیل نشان می دهد که چالش فساد مالی همچنان در این کشور منطقه آمریکای جنوبی همچنان مطرح بوده و می تواند گریبان ژایر بولسونارو در سمت ریاست جمهوری برزیل را همانند روسای جمهور قبلی بگیرد.
اروپام ** 9234 ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برزيل فساد مالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات مصوب سفر رئیس‌جمهور به ایلام در حوزه راه و شهرسازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری در حوزه وزارت راه و شهرسازی از تخصیص ۸۹ درصدی اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهوری به ایلام در حوزه این وزارتخانه خبر داد و اظهار کرد: اجرای مصوبات سفر ریاست جمهوری به عنوان اولویت اساسی در برنامه‌ها است و تکمیل پروژه‌های راهسازی استان ایلام باید تسریع شود.

وی افزود: رفع نقاط حادثه‌خیز و چهار خطه کردن راه‌های استان یکی از اقدامات ضروری است که باید در اولویت تأمین و تخصیص اعتبارات باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام خاطرنشان کرد: وزارت راه و شهرسازی در سفر اول رئیس جمهوری ۲۲ مصوبه را بر عهده داشته است که ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده و ۳۲ درصد مصوبات به اتمام رسیده است.

هژیری از تحقق نیافتن یک مصوبه مربوط به بهسازی مناطق حاشیه‌نشین شهر ایلام خبر داد و اضافه کرد: کل اعتبارات مصوبات سفر وزارت راه و شهرسازی ۱,۸۳۰ میلیارد تومان بوده که ۱,۶۳۰ میلیارد تومان معادل ۸۹ درصد تخصیص یافته است.

به گزارش ایمنا، در این جلسه مقرر شد تمام پروژه‌های مصوب سفر رئیس‌جمهور به استان ایلام مطابق برنامه زمان‌بندی تکمیل و پروژه‌هایی از جمله تونل کبیرکوه، چهارخطه مهران دهلران اندیمشک، واریانت میشخاص، کنارگذر غربی ایوان و راه دسترسی بیمارستان رازی ایلام تا مرداد سال جاری تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 749587

دیگر خبرها

  • تخصیص ۸۹ درصد اعتبارات سفر رئیس‌جمهور در حوزه راه و شهرسازی
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت‌گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • طرح آمریکا و مکزیک برای سخت گیری بیشتر نسبت به مهاجران
  • رفع چاله‌های بزرگ مسکن مهر در دولت سیزدهم
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • تفال به حافظ سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ مرا به رندی و عشق آن فضول عیب کند...
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود