Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر محمد خوش قلب معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) با اشاره به افتتاح سایت جدید راداری در بیرک زاهدان، گفت: با نصب و بکارگیری رادار ملی و بهره گیری از فناوری صددرصد بومی این رادار قابلیت هایی نظیر استمرار عملیاتی مطمئن، عدم نیاز به نگهداری دائم و تقلیل سطح نیروی انسانی را شاهد خواهیم بود که با توجه به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توان داخلی در تامین نیازمندی های دفاعی، صرفه جویی در هزینه ها و نیروی انسانی، توانمندی بالایی در کشف و شناسایی اهداف خواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اهمیت راهبردی مرزهای شرقی کشور و لزوم پایش مداوم پروازهای با سرنشین و بدون سرنشین در این منطقه نیازبه بهره برداری از سامانه راداری مطمئن در این منطقه را دوچندان کرده بود که با استفاده از رادار ملی این نیاز مرتفع شد.

امیر خوش قلب تصریح کرد: رادار ملی در بخش‌های فنی و عملیاتی توانمندی بسیار بالایی در خصوص تبادل اطلاعات راداری با شبکه یکپارچه و هوشمند قرارگاه پدافند هوایی دارد و عملکرد این رادار در حوزه فرستنده، گیرنده و موج برها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است.

معاون عملیات قرارگاه پدافند هوایی در پایان تاکید کرد: با راه‌اندازی رادار ملی در ایستگاه رادار بیرک و جایگزین نمودن آن با رادار قدیمی علاوه بر تداوم و افزایش قدرت کشف در عمق و تسلط راداری، افزایش شعاع کشف در همه ارتفاع ها و نظارت دقیق ۲۴ ساعته بر کلیه فعالیت‌های پروازی منطقه ای و فرامنطقه ای را به همراه داشته که موجب ارتقاء سطح تسلط راداری و رادیویی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در این منطقه حساس شده است.

کد خبر 4518527 هادی رضایی

منبع: مهر

کلیدواژه: پدافند هوایی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور در سوریه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در صحرای استان حمص منهدم کرد.

به گزارش مشرق، «یوری پوپوف» معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیماهای اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه های تروریستی در منطقه استفاده می کنند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • درباره خودرو اکستریم VX
  • آلمان سامانه پدافند هوایی اوکراین را تقویت می‌کند
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد | ادعای اولیه چگونه نقش بر آب شد؟
  • فلسطین کرونیکل: پاتریوت آمریکا در برابر بالستیک ایرانی به هیچ کاری نیامد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • بهره‌گیری از ظرفیت قرارگاه خاتم الانبیا در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن
  • «آوار خانه‌ها» در غزه کارایی رادارهای پیشرفته اشغالگران را مختل کرده است
  • با انگیزه‌ترین بازیکن علیه رویاهای تراکتور