Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری معان، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد در جدیدترین گزارش خود از افزایش ۱۰ درصدی تخریب خانه‌های متعلق به فلسطینی‌ها به دست نظامیان صهیونیستی در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

بر اساس این گزارش، نظامیان رژیم اشغالگر قدس در سال ۲۰۱۸ بیش از ۴۶۰ خانه را که در مالکیت فلسطینی‌ها بوده است، تخریب کرده است که این رقم نسبت به سال ۲۰۱۷، ۱۰ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در منطقه «سی» (Area C) [از مناطق تقسیم بندی شده در کرانه باختری] که ۶۰ درصد آن در اشغال نظامیان صهیونیست است، تعداد سازه‌ها در دو سال اخیر تقریبا یکسان باقی مانده است. در نواحی اشغالی قدس شرقی میزان تخریب خانه‌های فلسطینی‌ها نسبت به سال ۲۰۱۷ حدود ۲۵ درصد افزایش یافته است.

در گزارش ماه دسامبر دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل آمده است: ۳۹ ملک و خانه‌ای که در مالکیت فلسطینی‌ها بوده است اشغال و تخریب شده است. همچنین در همین ماه ۵۶ فلسطینی در پی تخریب خانه هایشان آواره شده و بیش از ۲۷۰ فلسطینی دیگر نیز تحت تاثیر پیامد‌های آن بوده اند. حدود ۷۰ درصد از سازه‌هایی که در ماه دسامبر تخریب شده اند در منطقه سی رخ داده که بزرگترین آن محله «المروه» بوده است و به واسطه آن هشت سازه تجاری تخریب و اموال موجود در آن مصادره شد. همچنین به ۵ خانواده بیش از ۴۰۰ هزار دلار خسارت وارد شد.

یک کارخانه تولید چرم در رام الله نیز در ماه دسامبر تخریب شد و راه معیشتی ۷۰ نفر متوقف شد. یک مدرسه با ۴۵ دانش آموز نیز در همین ماه تخریب شد.

طبق این گزارش، نظامیان رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ به بهانه «نداشتن مجوز ساختمانی» حدود ۵۰ مدرسه، ۴۲ محله در منطقه سی و هشت ملک در قدس شرقی را تخریب کرده و مالکان آن‌ها را آواره کرده اند.

گفته می‌شود در سال ۲۰۱۸ رژیم صهیونیستی در اردوگاه پناهنگان الامعری در نزدیکی رام الله نیز یک ساختمان ۴ طبقه را تخریب کرده است که به آوارگی ۲۳ تن از جمله ۶ کودک منجر شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی فلسطین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۷۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، شب گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری یورش برد.

در شهر رام‌الله یک جوان فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی که به این منطقه یورش برده بودند به شهادت رسید.

همچنین شهرک «بیت فوریک» در شرق نابلس نیز شاهد یورش نظامیان صهیونیست، ورود آنان به خانه‌های فلسطینیان و به هم‌ریختن اسباب و اثاثیه موجود در آن از سوی صهیونیست‌ها بود.

نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به روستای «برقه» واقع در شرق رام‌الله نیز یورش بردند و به بازرسی از خانه‌های فلسطینیان پرداختند.

نظامیان صهیونیست پس از یورش به شهر طولکرم با مقاومت مبارزان فلسطینی و تیراندازی این مبارزان مواجه شدند. نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی به مسجدی در طولکرم نیز یورش بردند و یک فلسطینی را بازداشت کردند.

در جریان یورش نظامیان صهیونیست به منطقه «عزبه الجراد» در طولکرم هم یک جوان فلسطینی از سوی این نظامیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. در نتیجه این تعرض نظامیان صهیونیست دست این جوان فلسطینی شکست.

کد خبر 6088291

دیگر خبرها

  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • هدف قرار گرفتن نظامیان صهیونیست به دست تک تیراندازهای مقاومت
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ تن رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح/ شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۳۰۵ نفر رسید
  • نشست کابینه جنگ اسرائیل برای حمله به رفح
  • یورش ارتش رژیم صهیونیستی به منطقه‌های مختلف کرانه باختری
  • فریادهای خاموش: روایت‌های ناگفته از حمله به نورشمس | گزارش تصویری
  • شهادت زن جوان فلسطینی به ضرب گلوله صهیونیست‌ها در الخلیل
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • حمله‌های بامدادی اشغالگران صهیونیست به کرانه باختری