Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر،‌  سعید انصاری ظهر یک  شنبه در شورای استان و رؤسای شوراهای بخش استان اصفهان اظهار داشت: برخی از مشکلات روستائیان پس از گذشت سالها همچنان حل نشده است و دلیل اصلی آن عدم اولویت بندی آن است.

وی افزود: در حالیکه قیر رایگان یک سهمیه دولتی است اما به دلیل اینکه دهیاری‌ها یک نهاد اجرایی نیستند، این قیر رایگان در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته و بنیاد مسکن قیر را بین دهیاری‌ها تقسیم می‌کند که این فرایند خود مورد سؤال و اعتراض بسیاری از دهیاری‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان با انتقاد به اینکه در این تفاهم نامه آورده های بنیاد مسکن مشخص نیست، گفت: بدین ترتیب پیمانکاران به دهیاری‌ها تحمیل می‌شوند.

وی تدوین طرح‌های هادی را از وظایف بنیاد مسکن دانست و افزود: رؤسای شوراهای بخش در تمام مراحل این موضوع حق دخالت دارند.

مهاجرت معکوس در روستاها شکل گرفته است

انصاری با اشاره به اینکه خواسته اعضای شوراهای بخش و دهیاران این است که در تدوین و برنامه‌ریزی طرح‌های هادی نظرات آنها مورد توجه قرار  گیرد، گفت: خواسته‌های به حق شوراها و بخشداران و دهیاران متأسفانه در طرح‌های هادی دیده نمی‌شود.

وی بیان داشت: به طور قطع روستاها با بازگشت جمعیت و مهاجرت معکوس روبه‌رو می‌شوند، حتی در دورافتاده‌ترین روستاها مهاجرت معکوس وجود دارد و باید نگاه به روستاها را تغییر دهیم که بنیاد مسکن می‌تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند. 

بنیاد مسکن در حوزه طرح هادی شفاف سازی مالی کند

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری اصفهان خواستار توجه بیشتر به افراد محلی در تدوین طرح‌های هادی شد و افزود: در قانون تامین هزینه،  طرح‌ هادی به عهده بنیاد مسکن است اما در بسیاری از روستاها که موعد بازنگری طرح هادی است و بودجه و اعتباری در نظر گرفته نشده لازم است که بنیاد مسکن به صورت شفاف اعتبارات ملی، استانی و محلی و میزان فروش زمین‌های خود را اعلام کند و بخشی از هزینه فروش زمین‌های روستایی را به طرح‌های هادی اختصاص دهد.

وی خواستار شفافیت جدی بنیاد مسکن شد و گفت: اگر بنیاد مسکن  بودجه‌ها و مبالغ فروش زمین‌ها و هزینه طرح‌های هادی خود را به طور شفاف اعلام کند قطعاً فعالیت‌ها به صورت بهتر و بیشتر پیش خواهد رفت و نتیجه این امر رفع سوء تفاهمات خواهد بود.

کد خبر 4518682

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری اصفهان توسعه روستاها سعید انصاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود

محمد ادیب رامندی فرماندار شهرستان بوئین زهرا در جلسه بررسی اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه شهرستان، گفت: در سطح شهرستان بوئین‌زهرا با مشارکت بنیاد مسکن در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی و نوسازی بافت‌های فرسوده اقدامات مناسبی صورت گرفته است و در سال جدید نیز با جدیت بیشتری این امور پیگیری می‌شود.

وی افزود: همچنین در اجرای پروژه‌های طرح ملی نهضت مسکن اقدامات مناسبی جهت تخصیص زمین، واگذاری آن به واجدین شرایط و نیز پرداخت تسهیلات در راستای خانه‌دار شدن مردم شهرستان انجام شده است.

فرماندار بوئین زهرا اظهار کرد: بنیاد مسکن یکی از نهاد‌های انقلابی و یادگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران است، اجرای طرح هادی، بهسازی معابر در روستا‌ها به خصوص روستا‌های محروم و ساخت مسکن محرومان این شهرستان به کمک این بنیاد صورت گرفته است. 

وی تاکید کرد: با تعامل و همراهی فی مابین دستگاه‌های اجرایی، شاهد تحقق اهداف مجموعه بنیاد مسکن در این شهرستان خواهیم بود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی یقیناً می‌تواند در تأمین مسکن محرومان در سطح شهر‌ها و روستا‌های تابعه کمک‌های زیادی انجام دهد و ما به دنبال مقاوم سازی بافت‌های فرسوده شهری و روستایی با توجه به لرزه خیز بودن این شهرستان هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ارائه تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های هادی در ناغان
  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها 
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی درکشور
  • وضعیت مقاوم‌سازی ۱۳ شهرستان کرمانشاه بالاتر از میانگین کشوری
  • تامین زمین ویلایی در روستاها برای متقاضیان نهضت ملی مسکن شهرها
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • مقاوم سازی بافت‌های فرسوده در بوئین زهرا با جدیت دنبال می‌شود