Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهبود تولیدت دامی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به تولید بیش از نیاز گوشت قرمز و مرغ در استان، گفت: گرانی گوشت موضوعی کشوری است که عامل اصلی آن هم قاچاق دام به خارج از مرزهاست.

به گزارش خبرنگار ایسنا، بهرام خانی در نشست کمیته نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم که امروز(30 دی) در دادسرای عمومی و انقلاب کرمانشاه برگزارشد، با اشاره به ظرفیت تولید سالانه 36 هزار تن گوشت قرمز در استان کرمانشاه، اظهارکرد: این میزان تولید درحالیست که کل نیاز سالانه استان 26 هزار تن است و 10 تن مازاد تولید داریم که معادل حدود 400 هزار راس گوسفند می‌شود و می‌توانیم آن را به خارج کشور یا استان‌های دیگر صادر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمان و قطر را از اصلی‌ترین کشورهای متقاضی واردات دام از کرمانشاه اعلام کرد و افزود: چندسال پیش برای صادرات دام از استان ممنوعیت ایجاد و پس از مدتی این دستورالعمل لغو شد. امسال نیز به واسطه مشکلاتی که در بحث بازار گوشت قرمز کشور بوجود آمده، از خرداد ماه دوباره ممنوعیت صادرات لحاظ شد.

معاون سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه تصریح کرد: طی مدتی که صادرات دام آزاد شد، توانستیم حدود 12 تا 13 هزار راس گوسفند به خارج از کشور صادر کنیم. البته درحال حاضر شاهدیم گاها صادرات دامی که از کرمانشاه به دیگر استان‌ها انجام می‌گیرد، از آنجا بصورت قاچاق از کشور خارج می‌شود.

وی هم‌چنین با بیان این‌که بدلیل کوچ عشایر در فصل سرد سال همواره در این برهه زمانی مشکلاتی در بازار گوشت قرمز استان بوجود می‌آید، افزود: در ابتدای فصل بهار که عشایر کوچ رو به استان باز می‌گردند، شاهد تعادل دوباره در قیمت گوشت قرمز خواهیم بود.

خانی در ادامه باتاکید بر این‌که هیچ کمبودی در بحث تولید گوشت قرمز در استان کرمانشاه وجود ندارد، گفت: مشکلی که اکنون وجود دارد، گرانی گوشت است که این هم فقط مختص استان کرمانشاه نیست، بلکه در کل کشور وجود دارد و بخش اعظم آن ناشی از قاچاق دام به خارج از کشور است.

وی مهم‌ترین راهکار برای کاهش قیمت گوشت قرمز را واردات و توزیع گوشت منجمد خواند و عنوان کرد: البته وزارت جهاد کشاورزی اخیرا برنامه‌ای تدوین کرده تا براساس آن واردات دام زنده را نیز در کنار افزایش واردات گوشت منجمد تا پایان امسال داشته باشیم.

معاون جهادکشاورزی استان در ادامه به خلاء پایش در توزیع گوشت قرمز منجمد در سطح استان اشاره کرد و گفت: این خلاء باعث شده تا گوشت منجمد بصورت عادلانه بین مصرف کنندگان واقعی توزیع نشود.

وی هم‌چنین در خصوص تولید مرغ در استان گفت: بهمن امسال حدود سه میلیون قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه انجام گرفت که طی چندسال گذشته بی‌سابقه بوده و بسیار بیشتر از نیاز بازار استان است.

خانی در ادامه به گرانی نهاده‌های دامی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: هرچند فعالیت واحدهای تولید نهاده های دامی در استان به اوج خود رسیده، اما در مجموع گرانی این نهاده‌ها در سطح کشور باعث شده تا قیمت تمام شده هرکیلو گرم گوشت مرغ برای تولیدکننده حدود 7900 تا هشت هزار تومان باشد، لذا قیمت هرکیلو یازده تا 12 هزار تومان برای گوشت مرغ گرم در بازار عادلانه است.

وی با بیان این‌که 22 کارخانه خوراک دام در استان یک میلیون تن ظرفیت تولید دارند، گفت: باید سازوکاری اندیشیده شود تا فعالیت آنها مورد رصد قرار گیرد تا با قیمت مصوب خوراک دام را در اختیار واحدهای دامی استان قرار دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قاچاق دام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان به ۳ میلیون قطعه رسید، گفت: پیش‌بینی می‌شود با این میزان جوجه‌ریزی، چهار هزار و ۸۸۰ تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود. - اخبار استانها -

سیدمحمدرضا سیدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون با همت بخش خصوصی و در راستای ارتقای تولید، سه میلیون قطعه جوجه در واحدهای مرغداری استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این میزان جوجه‌ریزی  نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته، گفت: پیش‌بینی می‌شود با این میزان جوجه‌ریزی، چهار هزار و 880 تن گوشت مرغ در استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی افزود: رکورد جوجه‌ریزی سال گذشته واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی استان سیستان و بلوچستان حدود 24 میلون قطعه بوده که با این میزان جوجه‌ریزی، 40 هزار 550 تن گوشت مرغ در استان تولید شد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • نوسان قیمتی گوشت قرمز از ۴۵۰ تا ۸۸۰ هزار تومان
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا (+عکس)
  • ببینید | تولید سوسیس و کالباس از گوشت ماهی بدون بو و با طعم مطبوع
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • پیش‌بینی تولید ۴۸۸۰ تن گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول