Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی با تاکید بر اجرای ضوابط و مقررات پیش فروش خودرو، از مردم خواست به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده مالی شرکتهای فاقد مجوز، قبل از سرمایه‌گذاری برای پیش فروش خودرو، وضعیت شرکتهای اعلام کننده را بررسی کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت حقوق مصرف‌کنندگان خودرو و ابلاغیه‌های اخیر وزارت صمت تصریح کرد: تمام شرکت‌های تولیدکننده خودرو و نمایندگی شرکت‌های خارجی مجاز، از اقدام به پیش فروش خودرو قبل از اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: شرکتهای دارای مجوز موظفند عملکرد پیش فروش خودرو را بصورت هفتگی به معاونت صنایع و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند.

مقیمی تصریح کرد: شرکت‌ها موظفند ضمن رعایت سقف مجاز به پیش فروش از هرگونه ایجاد تعهد خارج از مجوز مربوطه امتناع کرده و نسبت به ارایه دسترسی برخط به سامانه فروش به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دستگاه نظارتی جهت کنترل این آمار اقدام کنند.

گفتنی است چندی پیش دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص فراخوان‌های پیش فروش خودرو هشدار داده و اعلام کرده بود: هشدار دادستانی تهران مربوط به آگهی‌های پیش فروش از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر و دولتی همچون ایران خودرو و سایپا نمی‌باشد بلکه منظور شرکت‌های موهومی است که مردم را با پیش فروش فریب می‌دهند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: پیش فروش خودرو وزارت صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۴۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان

سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه تکرار درخواست غیرقانونی و مبتنی بر دروغ و داستان‌سرایی برخی از قضات آرژانتینی درباره اتباع ایرانی در موضوع پرونده آمیا را به شدت محکوم کرد.

کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجدداً تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضائی سایر کشور‌ها از هیچ‌گونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشور‌های دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

دیگر خبرها

  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • افت فروش خودرو‌های برقی فولکس واگن/ چرا اروپایی‌ها دوباره به خودرو‌های بنزینی روی آوردند؟
  • وزارت بهداشت: زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز به سیگارهای الکترونیک نمی‌رود
  • خودروهای مشهور با فروش غافلگیرکننده، از بیتل تا ماتیز و پژو 206 (+عکس)
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • ای‌اف‌سی واگذاری استقلال و پرسپولیس را تأیید کرد
  • حذف کسب وکارهای غیرقانونی از گردونه رقابت با مجوز الکترونیکی