Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قاسمی در اولین نشست کارگروه نظارت بر اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز که در دادسرای قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در شرایط کنونی کشور که دشمن سیاست جنگ اقتصادی را علیه نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته است، قاچاق کالا و ارز لطمه بزرگی را به اقتصاد کشور وارد می کند و باید برنامه جامعی را جهت مقابله با پدیده شوم قاچاق در پیش گیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان مرکز استان افزود: باید عزم و اراده جدی برای مقابله با قاچاق داشته باشیم زیرا بر این باوریم که خسارت های قاچاق برای اقتصاد کشور جبران ناپذیر خواهد بود و باید تمام توانمان را بکار گیریم تا جلوی این خسارت‌ها گرفته شود.

این مقام قضایی استان تصریح کرد: قاچاق تولید ما را نابود می کند و وقتی تولید نابود شود، کارخانه ها تعطیل شده و وابستگی ما به واردات افزایش می یابد و رشد بیکاری را شاهد خواهیم بود که در نهایت منجبر به افزایش جرائم و آسیب های اجتماعی در سطح جامعه می شود.

قاسمی خاطر نشان کرد: در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز می بایست کار فرهنگی با نگاه پیشگیرانه صورت پذیرد و فرهنگ سازی با استفاده از شیوه های اثربخش در این زمینه بسیار موثر خواهد بود و در همین راستا صداوسیما، رسانه ها و فعالان فضای مجازی باید به خوبی نقش خود را ایفا کنند.

وی افزود: یکی از راه های پیشگیری از قاچاق کالا و ارز صدور و اجرای به موقع احکام بازدارنده از سوی مراجع قضایی است و بیش ترین تاثیر را در جهت مقابله با قاچاق خواهد داشت که در همین راستا باید برخی از خلاء های قانونی شناسایی و در برخی از قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز باید بازنگری شود و باید در شرایط کنونی، قوانین حوزه های اقتصادی بروز شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهار داشت: دستورالعمل ابلاغی از سوی دادستان محترم کل کشور با موضوع نظارت بر اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز را با جدیت دنبال خواهیم کرد و جلسات این کارگروه نیز به صورت مستمر و بر اساس زمان بندی مشخص برگزار می شود که انتظار می رود اعضاء این کارگروه حضور مستمر داشته باشند و مصوبات را با تمام توان و جدیت دنبال کنند.

قاسمی ‌خاطرنشان کرد: هدف این کارگروه نظارت برای تسریع در اجرای احکام پرونده های قاچاق کالا و ارز، شناسایی چالش ها، موانع و پیگیری رفع آنها و ایجاد رویه های واحد در اجرای احکام از طریق هماهنگی با مقامات قضایی و تعزیرات حکومتی و دوائر دولتی مرتبط و پیگیری های لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای احکام صادره و حسن اجرای آراء می باشد.

دادستان مرکز استان در پایان تاکید کرد: بدون شک با همفکری، وحدت، همکاری و هماهنگی می توان بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی کرد و امیدواریم در این کارگروه بتوانیم با شناسایی چالش ها و خلاء ها تصمیماتی را اتخاذ نماییم تا در جهت مقابله با پدیده شوم اقتصادی و اجتماعی قاچاق کالا و ارز که از اهداف روشن دشمن در جهت ضربه زدن به اقتصاد کشور است، گام های موثری را برداریم.

کد خبر 4518991

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری قزوین قاچاق کالا محمد قاسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۳۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲

شما شهروندان عزیز در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، پیام‌هایی برای سرویس شهروندخبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان ارسال کردید، که پس از بررسی برای پیگیری به سرویس علمی پزشکی ارجاع داده شد.

 

دغدغه های روز/

طرح رتبه بندی برخی از معلمان بازنشسته چه زمانی اجرا می‌شود؟

معلمان بازنشسته در انتظار اجرای طرح رتبه بندی

معلمان بازنشسته همچنان در پیچ و خم دریافت پاداش و اجرای طرح رتبه بندی

نتیجه پیگیری خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد تاخیر در اجرای رتبه بندی معلم های بازنشسته، در لینک زیر مشاهده کنید.

احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ اصلاح شد.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • دستور ستاد مبارزه با قاچاق برای ساماندهی مبادلات طلا
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • مبادلات طلا ساماندهی می‌شود
  • لزوم صدور احکام متناسب با جرم در مورد پرونده‌های مرتبط با حجاب
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • احکام متناسب با جرم در پرونده‌های مرتبط با حجاب صادر شود
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود