Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کرم محمدی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار به میزبانی سالن جلسات فرمانداری شاهرود ضمن بیان اینکه طی ایام الله دهه فجر و همچنین ایام منتهی به سال نو نمایشگاه‌های عرضه محصولات، تولیدات و همچنین دستاورد های شهرستان شاهرود در کنار عرضه مستقیم کالا برپا خواهد شد، تاکید کرد: در این نمایشگاه‌ها اولویت اصلی با کسبه شهر و افراد بومی است چرا که ما معتقد هستیم اگر بنا به برگزاری دو نمایشگاه (تولیدات و سوغان در قالب نمایشگاه دهه فجر و عرضه مستقیم کالا ویژه شب عید) است در ابتدا می‌بایست حقوق کسبه رعایت شود و در وهله دوم قیمت‌ها پایین‌تر از نرخ بازار عرضه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه برای برگزاری نمایشگاه‌ها اولویت با مردمی است که در این شهر زندگی کرده و مالیات می‌دهند، اضافه کرد: هدف از برگزاری نمایشگاه تعدیل قیمت‌ها و عرضه کالاهایی که مردم به آن نیاز دارند بنابراین این موارد باید به‌دقت رعایت شود.

ضرورت نظارت بیشتر ستاد تنظیم بازار 

فرماندار شاهرود بابیان اینکه جلسات ستاد تنظیم بازار در ایام منتهی به پایان سال باید هفتگی برگزار شود، ابراز داشت: در اجرای وظایف قانونی اگر هرروز جلسات ستاد تنظیم بازار برگزار شود کم است، مردم به اعتماد ما در بازار حضور دارند لذا می‌بایست نظارت‌ها جدی‌تر پیگیری شود.

 محمدی بابیان اینکه نظارت و بازرسی‌ها در شاهرود کافی نیست و می‌بایست بیشتر شود، ابراز داشت: در برخی اقلام باقیمت‌های متفاوتی مواجه هستیم که هرچه بازرسی‌ها قوی‌تر و پیگیری‌ها در مسیر درست هدایت شود به همان نسبت رضایت بیشتری را در سطح شهرستان شاهد خواهیم بود.

وی اضافه کرد: در توزیع مواد پروتئینی گوشت قرمز چرخه معیوبی نه تنها شاهرود بلکه در کشور وجود دارد در حالی که برخی، به دلیل کمبود علوفه دامداران برای آنکه گوسفند از گرسنگی تلف نشود با هر قیمت به دلالان می‌فروشند که در این میان پول نقدی نیز نصیب دامدار نمی‌شودو اغلب چک های مدت دار است.

جهاد کشاورزی وارد کار شود

فرماندار شاهرود بابیان اینکه مردم با مشاهده کنترل و نظارت‌های بیشتر بر مواد غذایی قطعاً استقبال می‌کنند، ابراز داشت: اگر جهاد به‌موقع اقدام به توزیع علوفه کند دامدار مجبور به این کار نیست و این در کل ایران وجود دارد.

محمدی بابیان اینکه جهاد کشاورزی طی جلسات متعدد می‌تواند این چرخه را برطرف کند، تصریح کرد: اکنون ۳۰ هزار تن ظرفیت سردخانه‌ای برای انگور وجود دارد اما باید پرسید چقدر از آن فعال است؟ که در این میان نبود استاندارد کافی و بهای بالا مانع استفاده از آن‌ها می‌شود که می‌بایست در ستاد تنظی بازار مقوله بهداشت،  قیمت و نگه‌داری مواد غذایی مدنظر باشد.

وی بابیان اینکه جلسات ستاد تنظیم بازار تنها در حوزه قیمت نیست بلکه به بهداشت مردم نیز توجه دارد، اضافه کرد: در بازرسی‌ها نباید کسبه را ناامید کرد اما می‌بایست نظارت‌های مستمری صورت گیرد شاهرود یکی از شهرهای پرمصرف در حوزه گوشت محسوب می‌شود که می‌بایست این محصول با بالاترین کیفیت بهداشتی در رستوران‌ها عرضه شود.

باید مردم را حمایت کرد

فرماندار شاهرود بابیان اینکه هر چه قدر بهداشت در این نشست‌ها وقت بگذارد به همان میزان حمایت خواهیم کرد، ابراز داشت: نظارت دقیق، عرضه گوشت گرم در رستوران‌ها، بسته‌بندی مواد پروتئینی در حضور مشتری از مواردی که در این ستاد می‌بایست پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نشست ذخیره‌سازی ۱۰۵ تن سیب‌درختی و ۲۲۰ تن پرتغال در شاهرود برای شب عید، قیمت گوشت گرم گوسفند بسته‌بندی ۴۰ هزار تومان، گوشت قرمز منجمد برزیلی ۲۹ هزار تومان گوشت گرم آزاد ۷۵ هزار تومان، قیمت مرغ ۱۴۳۰۰، مرغ منجمد ۸۹۰۰ و تخم‌مرغ ۸۰۰۰ تومان عنوان شد

کد خبر 4519276

منبع: مهر

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار فرمانداری شاهرود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود

 اول اردیبهشت ماه، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیئت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.  

براین اساس کالاهای مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف کالای چای از این لیست است.  

در این راستا کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند.  

یکی از فعالان صنعت چای گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می شود.  

 طاهری اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می شود.  

این فعال صنعت چای با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هریک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می شود.  

او ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می آورد.   

این فعال بخش خصوصی با اشاره به محدودیت های وارد شده به  صنعت چای در یکسال و نیم گذشته، گفت:  مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای که با تلاشی فوق العاده، ایجاد شده دچار خدشه نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • دلیل عرضه طلای تقلبی در بازار چیست؟
  • بررسي قيمت گوشت با قيمت هاي نامتعارف در جلسه تنظيم بازار استان
  • افتتاح نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در کوهبنان
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • تامین مالی فروشگاه‌ها از طریق تسهیلات
  • تاثیر ۲۰ درصدی روغن موتور در رشد قیمت کرایه حمل و نقل
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود