Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس موسوی ظهر دوشنبه در جلسه سرپرست وزارت بهداشت با هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مشارکت مردم در حوزه سلامت را بسیار مهم دانست و گفت: برنامه پزشک خانواده راهبردی و محور اصلی است تا به عدالت در سلامت برسیم و کار طولانی در پیش داریم.

وی با اظهار اینکه۵۳۲ پزشک خانواده شهری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کنند تصریح کرد: تاکنون فردی از سیستم ارجاع خارج نشده است و بیش از یک میلیون و ۲۵۷ هزار نفر جمعیت شهری تحت پوشش سه بیمه تامین اجتماعی، خدمات درمانی و کمیته امداد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با بیان اینکه تجویز اقلام دارویی پزشکان خانواده کاهش پیدا کرده است گفت: در استان مازندران ۲۵ بیمارستان دولتی و ۳۹ بیمارستان خصوصی به هموطنان خدمات ارائه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با عنوان اینکه تغییر الگوی بیماری ها و نگرش مردم اتفاق افتاده است گفت: برای ارائه خدمات تخصصی تر باید بیمارستان های بزرگ به صورت منطقه ای احداث و تجهیز شود و با این ساختار علاوه بر ارائه خدمات بهتر، هزینه ها کاهش پیدا می کند.

وی با تاکید بر افزایش سواد سلامت گفت: یکی از برنامه های دانشگاه علوم پزشکی حضور بیشتر پزشکان در صدا و سیما برای افزایش سواد سلامت مردم است و تبادل داده نرم افزارهای بخش های پاراکلینیک و تصویربرداری با سامانه پرونده الکترونیک و توسعه ITدر ایجاد زیر ساخت ها در کلینیک های تخصصی کمک می کند.

موسوی با بیان اینکه فقر نگاه های سلامت محور در سازمان های بیمه گر باید از بین برود افزود: باید ردیف اعتباری مشخصی در سازمان های بیمه درنظر گرفته شود تا بتوان نظم پرداخت را داشته باشیم.

کد خبر 4519487

منبع: مهر

کلیدواژه: ساری سید عباس موسوی علوم پزشکی مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۸۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت

سرهنگ پاسدار کاظم کبیری اظهار داشت: در هفته نخست اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ همزمان با هفته ملی سلامت، ۳۰ تیم روز به مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان‌های استان اعزام شد.

وی افزود: این تیم‌ها شامل دندانپزشکی، تیم‌های تک تخصصی، تیم‌های بهداشتی درمانی و آموزشی عمومی بصورت جهادی، ۱۰ هزار و ۷۶۸ نفر خدمت رایگان ارائه کردند.
 
سرهنگ پاسدار کبیری ادامه داد: معاینه و ویزیت ۱۲۰ نفر از سوی پزشک متخصص داخلی و پزشک متخصص زنان، معاینه و ویزیت ۵۷۹ نفر توسط پزشک عمومی، خدمات دندانپزشکی برای ۱۴۰ نفر و ارائه داروی رایگان برای ۶۷۹ نفر از جمله این خدمات جهادی در هفته سلامت بود.

 وی ادامه داد: همچنین در این هفته ۲۴۲ نفر توسط کارشناسان سلامت روان مشاوره روانشناسی شدند و کارشناسان مراقب سلامت به دو هزار و ۵۷۶ نفر آموزش‌های بهداشتی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید

خدمات‌دهی به بیش از ۲۷ هزار نفر در مراکز درمانی

وی افزود: مشاوره‌ای تغذیه برای ۴۲۶ نفر، آموزش‌های فرهنگی (فرزند آوری) برای ۱۰۳ نفر، پایش و غربالگری فشارخون و قندخون بیش از ۳ هزار و ۸۰۰ نفر از دیگر خدمات ارائه شده بسیجیان جامعه پزشکی در هفته سلامت ۱۴۰۳ بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر خدمات بهداشتی درمانی و تخصصی، برنامه‌های فرهنگی هنری، تعلیم و تربیت، علمی پژوهشی نیز در مناطق مختلف استان اجرا گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • واژگونی پژو یک‌ نفر را به کام مرگ کشاند
  • ارائه بیش از ۱۰ هزار و ۷۰۰ نفر خدمت رایگان در حوزه سلامت
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • فوت پزشک طرحی در جاسک تکذیب شد
  • اعمال مصوبه فوق العاده خاص کارکنان نظام سلامت از امسال
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • تسریع در اجرای قانون جوانی جمعیت نیازمند همراهی جدی دستگاه‌هاست
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد