Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:06:10 GMT

اکرام ایتام درکرمان رتبه دوم کشور

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۵۹۹۱۴

اکرام ایتام درکرمان رتبه دوم کشور

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان سهراب روستایی؛ قائم مقام کمیته امداد امام خمینی  استان کرمان بابیان اینکه حوزه اکرام ایتام کمیته امداد یکی از حوزه‌ها مهم این نهاد است، گفت: ۲۰ هزار و ۶۲۷ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که توسط ۴۲ هزار و ۱۷ حامی خیر حمایت می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از رشد ۲۴۰ درصدی کمک‌های حامیان به ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابهِ پارسال خبر داد و افزود: حامیان خیر و نیکوکار در ۹ ماهه امسال ۲۵ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تومان به ایتام و فرزندان محسنین تحت تکفل خود کمک کرده‌اند.

روستایی به کسب رتبه دوم کشوری حوزه اکرام ایتام کمیته امداد استان کرمان در ۹ ماهه امسال اشاره و بیان داشت: با تلاش امدادگران و مددکاران کمیته امداد این استان و کمک‌های حامیان خیر رتبه حوزه اکرام ایتام کمیته امداد استان کرمان در بحث درآمد و تحقق برنامه از رتبه سی‌ام کشوری به رتبه دوم ارتقاء یافت.

قائم‌مقام کمیته امداد استان کرمان ضمن قدردانی از حمایت حامیان خیر از ایتام و فرزندان خانواده‌های نیازمند تحت حمایت گفت: رسیدگی و کمک به ایتام و خانواده‌های نیازمند از تأکیدات دین مبین اسلام و اولیای الهی و از اولویت‌های نخست کار امداد است و بی‌شک یاری‌رساندن به محرومان ازجمله ایتام اجر دنیوی و اخروی بالایی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: از مزایای مهم طرح اکرام ایتام این است که کمک‌های خیران مستقیماً به‌حساب ایتام واریز می‌شود و افراد نیکوکار می‌توانند ضمن شناسایی فرزند یتیم خود از روند رشد و سیر مراحل زندگی یتیم تحت تکفل خود نیز مطلع شوند.

روستایی در پایان از مردم خیر و نوع‌دوست استان کرمان خواست با مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سراسر استان حمایت ایتام تحت حمایت را عهده‌دار شوند و با پرداخت ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان یک فرزند یتیم را دررسیدن به اهداف خودیاری کنند و با این کار باقیات و صالحاتی را برای خود پس‌انداز کنند.

انتهای پیام/ح

رتبه دوم برای کرمان در اکرام ایتام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اکرام ایتام کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۵۹۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است

سید ابوالفضل پرپنچی مدیرکل کمیته امداد استان تهران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد:  کمیته امداد برای  توانمند ساز کردن خانواده‌های تحت حمایت در تلاش است که بتواند خدمات مختلفی را ارائه ‌دهد.

او‌در ادامه تصریح کرد: خدمات کمیته امداد تنها معیشت، مسکن ،پوشاک،اشتغال نیست، بلکه خدمات مشاوره ای هم جزو اولویت‌های خدمت رسانی در توانمند کردن جامعه هدف تحت حمایت وجود دارد.

پرپنچی گفت: مشاوره سبب می‌شود خانواده‌هایی که از مسیر توانمندی خارج می‌شوند به این مسیر بازگردند.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران بیان کرد: یکی مهم ترین و اصلی ترین  مؤلفه‌های توانمندسازی خوداتکایی، خودباوری و تقویت امور فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت است.

او گفت: اگر راهنمایی و مشاوره نباشد به هدف مورد نظر نخواهیم رسید. یکی از موارد توانمند سازی اقتصادی بوده، اما بحث مشاوره، اجتماعی است که می‌تواند فرد را برای تحقق توانمندی آماده کند.

پرپنچی تصریح کرد: به همین دلیل برای بالا بردن کیفیت و روند مناسب اقدام به  راه اندازی برخی  مراکز کرده ایم که بتوانیم کنترل کافی را داشته باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی رفاه و تعاون

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰۰۰۰ فرهنگی حامی طرح اکرام در کرمانشاه وجود دارد
  • توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد
  • ۶ هزار بیمار خاص تحت پوشش کمیته امداد اصفهان هستند
  • مشارکت بیش از ۵ هزار معلم قزوینی در طرح اکرام ایتام
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • سرانه ماهانه دریافتی ایتام و فرزندان محسنین به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ماهانه ایتام زنجانی به ۲۰ میلیون ریال رسید
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • رویکرد کمیته امداد توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت است