Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@22:02:48 GMT

خانه ادبیات شهر مشهد تاسیس می شود

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۰۱۱۴

خانه ادبیات شهر مشهد تاسیس می شود

در این نشست نظریه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص خرید خانه سیدمحمود فرخ خراسانی شاعدار نامدار این خطه برای تاسیس خانه ادبیات شهر مشهد بررسی شد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: این مکان برای تاسیس انجمن ادبی مشهد توسط شهرداری خریداری خواهد شد. طبق این مصوبه شهرداری تا پایان امسال باید نسبت به تاسیس خانه ادبیات مشهد اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بتول گندمی همچنین در پاسخ به شهناز رمارم از اعضای هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص ارزش این ملک و قیمت کارشناسی آن نیز گفت: تا سقف 40 میلیارد ریال برای خرید این ملک در نظر گرفته شده است.
احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این نشست گفت: 'انجمن ادبی فرخ' از انجمنهای شناخته شده می باشد لذا خانه فرخی برای تاسیس خانه ادبیات مشهد انتخاب شده است.
معاون شهردار مشهد نیز گفت: تاسیس خانه ادبیات مطالبه اهالی شعر و ادبیات است لذا اگر خانه های مهم دیگری نیز در این خصوص معرفی شوند حفظ آن در دستور شهرداری قرار می گیرد.
سیدمحمود فرخ خراسانی متخلص به فرخ سال 1274 در مشهد متولد شد. وی در سن 86 سالگی درگذشت و در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

* ردیف بودجه محدوده و محلات هدف و حریم شهر
'ایجاد ردیف مشخص برای محدوده و محلات هدف و حریم شهر مشهد' در بودجه سنواتی شهرداری مشهد از دیگر مصوبات نشست امروز شورای شهر بود.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: طرح بازآفرینی شهری از اسفند پارسال در سراسر کشور آغاز شده لذا شهرداری و شورای شهر مشهد نیز نسبت به تشکیل سازمان بازآفرینی اقدام کرده اند.
محمدهادی مهدی نیا افزود: باید سهم اعتبارات هر دستگاه و شهرداری در خصوص اجرای این طرح مشخص شود لذا در کمیسیون مناطق پیرامونی شورای شهر مشهد طرحی تهیه شد تا اعتبارات این حوزه در مناطق هدف مشخص شود.
وی ادامه داد: بر این اساس شهرداری مشهد با توجه به هزینه ‌های بالای سالانه خود برای طرحها و پروژه‌های واقع در محلات و محدوده‌های هدف مصوب ستاد بازآفرینی کشور و حریم شهر مشهد باید نسبت به ارائه برش بودجه ‌ای در آلبوم بودجه سنواتی اقدام کند.
رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: طبق مصوبه امروز، شهرداری باید نسبت به انجام مطالعه جامعی از روشهای بهینه درآمد و هزینه ‌ها در حریم شهر مشهد اقدام و گزارش آن را حداکثر ظرف سه ماه به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

* طرح جامع ساماندهی استقرار کافوهای مخابراتی
'طرح جامع ساماندهی استقرار کافوهای مخابراتی' از دیگر مصوبات جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر مشهد بود که رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در خصوص آن گفت: طبق این مصوبه به شهرداری مشهد مقدس اجازه داده ‌شد به‌ منظور کاهش اثرات مخرب و تبعات ناشی از نصب بی ‌رویه 'کافوهای مخابراتی' برای ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در طراحی، نصب یا تغییرات شبکه ‌ها و زیرساختهای مخابراتی و ارتباطی را از طریق مشارکت و سرمایه ‏‌گذاری بخش خصوصی و شرکتهای دارای پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به روش ساخت، بهره ‌‌برداری، پرداخت اجاره و انتقال اقدام کند.
بتول گندمی افزود: مکانهای پیشنهادی برای نصب و استقرار کافوهای مخابراتی باید برای اخذ تاییدیه به کمیته مکانیابی و مبلمان شهری شهرداری مشهد ارسال شود. عدم پاسخگویی این کمیته حداکثر طی مدت دو هفته پس از ارایه درخواست به منزله موافقت با مکان پیشنهادی است.

* بکارگیری روشهای نوین بازیافت
امروز همچنین 'لایحه بکارگیری روشهای نوین در بازیافت و تفکیک از مبدا پسماندهای شهری' به تصویب شورای شهر مشهد رسید.
رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری شورای اسلامی شهر مشهد در این خصوص گفت: بر این اساس شهرداری مشهد موظف است در راستای کاهش آلودگیهای زیست محیطی، هزینه های روشهای سنتی جمع آوری و حمل و دفن زباله به منظور افزایش بهره وری با استفاده از روشهای نوین تفکیک از مبدا پسماندهای شهری و شیوه های عملکردی شهرهای توسعه یافته با استفاده از ظرفیت علمی و اجرایی استارت آپها اقدام کنید.
محمد حاجیان شهری افزود: شهرداری باید تا پایان برنامه میان مدت 1397-1400 به اهداف این برنامه و آیین نامه اجرایی قانون مدیریت پسماند در حیطه وظایف خود دست یابد.
7505/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها ادبیات حرم مطهر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری مشهد جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت

به گزارش خبرگزاری مهر، هادی طباطبایی در نشست ستاد انتخابات استان اظهار کرد: در جریان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که مرحله اول آن یازدهم اسفند ماه سال گذشته برگزار شد، در اثر حضور پرشور مردم، ۱۷ راه یافته به مجلس شورای اسلامی مشخص شدند و دو نفر از کاندیداها به دور دوم این رقابت‌ها راه یافتند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: دو نفر که حائز بیشترین آرا مردم شهرهای مشهد و کلات بودند، ۲۱ اردیبهشت‌ماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت تا سهمیه پنجم حوزه مشهد هم از مجلس شورای اسلامی مشخص شود.

وی با قدردانی از تلاش‌های رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی بر توسعه اطلاع‌رسانی به مردم تاکید کرد و از رسانه‌ها و روابط عمومی‌های استان خواست تا با اطلاع رسانی به موقع، زمینه مشارکت حداکثری را در دور دوم انتخابات فراهم کنند.

طباطبایی با بیان این نکته که در دور اول انتخابات دو انتخابات همزمان مجلس و خبرگان رهبری برگزار شد، عنوان کرد: ۴۸۹ نفر در دور اول، کاندیدا بودند و زمان زیادی صرف شناسایی آنان و نوشتن نام کاندیداهای انتخاباتی، توسط رأی دهندگان در حوزه رأی گیری می‌شد.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه در دور دوم، روند انتخاب کوتاه شده و صرفاً انتخاب بین دو نفر از کاندیداها است لذا زمان شناخت و معطلی رای‌دهندگان به مراتب کمتر شده و تعداد شعب اخذ رأی از مرحله اول نیز کمتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: از ۱۳ اردیبهشت‌ماه تبلیغات این دوره شروع خواهد شد و مناظرات و تبلیغات شخصی افراد از شبکه خراسان رضوی پخش خواهد شد.

طباطبایی اضافه کرد: افرادی که در فاصله زمانی بین اسفند و اردیبهشت‌ماه به سن رأی دادن رسیده‌اند و فقط افرادی که در این حوزه انتخابیه در دور قبل رأی داده باشند و یا اصلاً رأی نداده باشند، می‌توانند در مرحله دوم رأی بدهند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی خاطرنشان کرد: با توجه به بررسی که از شعب اخذ رأی دور قبل انجام دادیم، تعدادی از شعب اخذ رأی که با استقبال کمتری روبرو بود را ادغام کردیم لذا برای شهر مشهد ۱۰۲۰ شعبه و برای کلات ۴۴ شعبه اخذ رأی تدارک دیده شده که در حال آماده شدن است.

وی با بیان اینکه در کل حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۱۰۶۴ شعبه اخذ رأی خواهیم داشت، ادامه داد: در این دور از انتخابات مجلس شورای اسلامی بیش از ۱۸ هزار عوامل اجرایی که مجدداً آموزش آن‌ها شروع شده به فرآیند برگزاری انتخابات کمک خواهند کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه صلاحی فرماندار کلات و ناصری معاون فرماندار مشهد با توجه به تجربه کسب شده در دور اول انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات سال‌های گذشته، برنامه جامع شهرستان را به منظور برگزاری باشکوه انتخابات تشریح کردند.

کد خبر 6094397

دیگر خبرها

  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • ۵۰ سازه ناایمن در اراک شناسایی شده است
  • ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه مشهد و کلات خواهیم داشت
  • امسال بودجه شهرداری اراک ۶ هزار میلیارد تومان است
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • احداث بوستان «کرامت» نیازمند بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • شهرداری سنندج برابر قانون با تخلفات ساختمانی برخورد کند
  • حل گره‌های ترافیکی شهرکرد، دغدغه شورای ششم است