Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سیدمجید صدری روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا در خصوص تاثیر تحریم ها و افزایش نرخ ارز بر صنعت مخابرات کشور، اظهار داشت: بدون شک تغییرات نرخ ارز در صنعت مخابرات تاثیرگذار بوده اما با اعمال تعدیل 5 درصدی مثبت و منفی در قراردادها این موضوع مدیریت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تغییرات نرخ ارز باعث شده تا قیمت فیبر نوری از 6 تا هفت هزار تومان به 28 هزار تومان افزایش یابد اما در عین حال تعرفه خدمات شرکت مخابرات در این زمینه هیچگونه تغییری نداشته و خدمات فیبر نوری به صورت رایگان تا ورودی ساختمان متقاضیان اجرا می شود.
صدری در خصوص کاهش هزینه خدمات مخابراتی نیز یادآور شد: هم اکنون هزینه خدمات در کمترین سطح ممکن قرارداد و بیش از این قابل کاهش نیست و تلاش این شرکت بر سرمایه گذاری در زمینه توسعه سیستم هایی است که ارزش افزوده بیشتری دارد.
وی همچنین در پاسخ به ایرنا در خصوص میزان بومی سازی در صنعت مخابرات تصریح کرد: میزان وابستگی به تکنولوژی خارجی در حوزه تلفن همراه کمتر است، اما در مجموع در حوزه صنعت مخابرات بالای 70 درصد نیازها از طریق تولیدات داخلی تامین می شود و حدود 30 درصد نیاز به استفاده از محصولات خارجی در این حوزه داریم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه یکی از زیرساخت های لازم برای ارائه سرویس های نو، دسترسی به شبکه فیبر نوری است، گفت: تاکنون توسعه 1.5 میلیون پرت فیبرنوری درکشور اجرا شده و در قالب طرحی تار نوری مخابرات ایران (تانوما) یا فیبر نوری، هزینه فیبرکشی دریافت نمی شود.
صدری خاطر نشان کرد: مصرف اینترنت داخلی 61 درصد و بین المللی 55درصد رشد یافته و ترافیک داخلی هم حدود چهار برابر شد.
وی اضافه کرد: در صورت حذف آبونمان سالانه 700 میلیارد به ضرر مخابرات می خورد که این هزینه صرف هزینه نگهداری تجهیزات می شود.
وی تعهد درآمد امسال شرکت مخابرات در بورس را 6 هزار و 300 میلیارد تومان ذکر کرد.
نشست مدیرعامل شرکت مخابرات ایران امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد که علاوه بر خبرنگاران حاضر در این نشست، به پرسش تعدادی از خبرنگاران استان های مختلف نیز پاسخ داده شد.
6014/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها استان های مختلف ترافیک تلفن همراه سرمایه گذاری مخابرات جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۰۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان ظهر شنبه در نشست هماهنگی در اجرای طرح ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان بوشهر، از همدلی و همکاری فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها و واحدها در تحقق برنامه‌های وزارت متبوع، بخصوص پروژه ملی اتصال منازل و کسب و کارها به فیبرنوری در استان اظهار تقدیر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در پروژه ملی توسعه فیبرنوری FTTx در استان بوشهر به عنوان اولین استان شروع کننده در این بخش، عنوان کرد: توسعه شبکه فیبرنوری در سطح استان یک الزام است و باید با اهتمام ویژه، این مهم را در اسرع وقت اجرایی کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر با توجه به چالش‌های ارائه شده از سمت اپراتورها، هدف از برگزاری این نشست را انجام هماهنگی و تسهیل امور بیان کرد.

سملیان گفت: تا کنون در شهر بوشهر ۴۲ کیلومتر، شهر برازجان ۲۷ کیلومتر، شهر گناوه ۱۸ کیلومتر، عالی شهر ۱۵ کیلومتر، شهر کنگان ۱۰ کیلومتر و شهر عسلویه ۳ کیلومتر فیبر نوری کار شده است.

وی در پایان به تکلیف شهرداری‌ها، طبق بند (پ) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی به منظور رعایت تعرفه و صدور مجوز حداکثر ۱۵ روز به پیمانکاران معرفی شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد.

کد خبر 6090087

دیگر خبرها

  • توسعه فیبرنوری در شهر قره‌ضیاءالدین با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در شهرهای استان بوشهر اجرا شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل