Web Analytics Made Easy - Statcounter

دومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت روز دوشنبه، اول بهمن‌ماه، به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴ فرهنگی فرهنگ حماسه و مقاومت نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، دومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت روز دوشنبه، اول بهمن‌ماه، به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در این نشست گفت: در دوران دفاع مقدس با وجود مشکلات اقتصادی و مسائل متعدد، شهدا و ایثارگران با از خودگذشتگی و ایثار کاری بزرگ کرده‌اند، امروز نیز اگر می‌خواهیم از مشکلات عبور کنیم باید به فرهنگ ایثار و شهادت مردم اتکا کنیم.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: این یک واقعیت است که هر چقدر مسئولان در جهت تعالی فرهنگ ایثار و شهادت خدمت و ایثارگران را تکریم کنند، در پیشرفت کشور موفق‌تر خواهیم بود.

جهانگیری با اشاره به منابع محدود دولت برای اداره کشور افزود: دولت در برنامه‌ریزی‌ها و سیاست‌گذاری‌های خود تلاش کرده است تا بتواند بیشترین خدمت را به خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان و ایثارگران کشور ارائه کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اعضای دولت با فرهنگ ایثار و شهادت غریبه نیستند و مشکلات خانواده‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران را درک کرده‌اند، اضافه کرد: نباید تصور شود که عده‌ای در محلی برای تصمیم‌گیری نشسته‌اند که این موضوع برایشان فاقد اهمیت است. فرهنگ ایثار و شهادت به ما کمک می‌کند و نحوه رفتار ما با این عزیزان می‌تواند درس‌آموزی داشته باشد تا ببینند ما با ایثارگران خود چه رفتاری کرده‌ایم.

جهانگیری همچنین بر شناساندن ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید تأکید کرد و یادآور شد: حضور مردم و نقش آن‌ها در برگزاری همایش‌ها، کنگره‌ها و یادواره‌های مربوط به شهدا و ایثارگران چشمگیر و قابل تقدیر است و باید ضمن آسیب‌شناسی و پرهیز از دولتی شدن برنامه‌ها در جهت تشویق و حمایت از آن‌ها گام برداشت.

در این نشست که حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی محلاتی، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، معاون رئیس جمهور، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران و دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش‌وپرورش و کشور و نیز رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و رئیس بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس نیز حضور داشتند چند مصوبه به تصویب رسید.

حجت‌الاسلام‌شهیدی درباره این مصوبات گفت: راهبردها و سیاست‌های شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، سند راهبردی ایثار و رسانه، تدوین دستورالعمل ساماندهی، حمایت و تشویق تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، پیگیری ساماندهی یادمان شهدای گمنام، تکمیل مراکز فرهنگی، موزه‌ها، راهیان نور و مرکز اسناد و مدارک دفاع مقدس، تدوین تاریخ و دایرة‌المعارف دفاع مقدس، تشکیل کمیته رفع اختلاف نظر پیرامون وظایف دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت و تدوین طرح همایش دوسالانه جایزه ایثار و مقاومت به استحضار اعضای شورای عالی رسید که به اتفاق آرا تصویب شد.

جزئیات تغییر بودجه بنیاد شهید در دولت‌های یازدهم و دوازدهم+جدول

دبیر شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت افزود: پیشنهاد عضویت وزیر ورزش و جوانان، رئیس شورای عالی استان‌ها و رئیس سازمان بسیج مستضعفین به ترکیب اعضای شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت نیز به تائید اعضای شورای عالی رسید.

در پایان این نشست از کتاب «خط ایثار» رونمایی شد. این اثر حاوی 40 سال بیانات کامل، پیام‌ها و خاطرات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت است که با مقدمه حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی در 2100 صفحه و در شش جلد توسط دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تدوین شده است.

انتهای پیام/

R1013186/P/S4,38/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بنیاد شهید و امور ایثارگران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۲۲۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم

ایسنا/مازندران رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه مازندران ۴۵ هزار و۹۱۱ نفر جمعیت ایثارگری دارد که ۵ هزار و ۹۶۰ نفر به عنوان جویای کار ثبت نام کردند، گفت: در حال حاضر در حال برگزاری آزمون استخدامی هستیم و خواهشمندیم که همه فرزندان شهدای جویای کار بالای ۷۰ درصد در این آزمون ثبت نام کنند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۱۳ اردیبهشت در جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: باید از فرصت‌ها استفاده شود تا در خدمت به خلق خدا، انسان سعادتمند شود.

وی با اشاره به اینکه مازندران در جنبه های معنوی و مادی استانی پر نعمت است، افزود: شورای فرهنگی ترویج ایثار و شهادت تنها قرارگاه قانونی در کشور است که دستوراتش نافذ است و با توجه به اهمیت موضوع باید فرصت بگذارند تا در کار جمعی مسائل در استان تصویب و اجرا شود.

وی خاطر نشان کرد: تکلیف قانونی است که همه دستگاه‌های اجرایی ۲۰ درصد بودجه قانونی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اختصاص دهند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه در مازندران ۴۵ هزار و۹۱۱ نفر جمعیت ایثارگری دارند که ۵ هزار و ۹۶۰ نفر به عنوان جویای کار ثبت نام کردند، گفت: در حال حاضر در حال برگزاری آموزن استخدامی هستیم و خواهشمندیم که همه فرزندان شهدای جویای کار بالای ۷۰ درصد ثبت نام کنند.

به گفته قاضی زاده هاشمی، در مازندران ۱۳ هزار ۶۹۹ نفر از جامعه ایثارگران تبدیل وضعیت شدند.

معاون رئیس جمهوری، درخصوص واگذاری مسکن جامعه ایثارگران افزود: هیچ محدودیتی برای تامین تسهیلات مسکن جامعه ایثارگری نداریم اما در مازندران محدودیت در زمین است.

این مسئول افزود: امیدواریم در مسکن ملی سهمیه مسکن ایثارگران در نظر گرفته شود که خانواده‌های فاقد مسکن به صورت ویژه دیده شوند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: در حوزه گلزارهای شهدای مازندران از ۱۵۸۷ گلزار شهدا ۱۱۶۰ گلزار ساماندهی شدند و لازم است در سفر رئیس جمهوری به استان این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و درمان عملکرد سازمان‌ها و ماکز درمانی با جامعه ایثارگری خوب بود و فقط پرداختیها بود که تا پایان اسفند اسناد تسویه حساب شده است.

قاضی زاده هاشمی به پروژه های عمرانی در حوزه بنیاد شهید اشاره کرد و یادآور شد: اگر پروژه‌هایی نیمه‌تمام مانده است، لازم است در سفر رئیس جمهوری پیگیری شود.

وی در مورد کنگره شهدای ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید مازندران تصریح کرد: ۱۴ کنگره ملی در کشور برگزار می‌شود و در حمایت هیچوقت کوتاهی نکردیم فقط خواهشمندیم به کیفیت و اثرگذاری موضوع توجه شود.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه کتاب‌هایی که تدوین می‌شود باید در کنگره‌های شهدا رونمایی شود و به کیفیت موضوعات هم دقت شود، افزود: در بخش اعتباری محدودیتی نیست اما این محتوا باید غنی باشد.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: در مازندران اصلی‌ترین موضوع قابل پیگیری دستگاه‌های اجرایی فراهم شدن زمین برای مسکن خانواده ایثار و شهدا است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود
  • ترویج فرهنگ ایثار وشهادت بهترین ضربه به دشمن است
  • مشکلات جامعه ایثارگران و خانواده شهدا مورد اهتمام قرار بگیرد
  • جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت - مازندران
  • آزمون استخدامی جامعه ایثارگران را برگزار می‌کنیم