Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به تنوع گیاهی و جانوری در منطقه شکار کاوه‌ده در شهرستان فیروزکوه گفت: طبق مصوبه جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست اصفهان این منطقه به مناطق حفاظت شده اضافه می‌شود. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۵ استانها استان تهران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تهران، کیومرث کلانتری امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به وضعیت کیفی هوای تهران اظهار داشت: تاکنون 32 روز نسبت به سال گذشته هوای سالم بیشتری و 6 روز هوای پاک ثبت شده است، در حالی که در سال گذشته 77 روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز ناسالم برای همه گروه‌ها ثبت شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امسال 50 روز ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است افزود: در سنوات گذشته قانون آلودگی هوا و مصوبات دولت را داشتیم و در سال 96 قانون «هوای پاک یا نفس» تصویب شد که 26 دستگاه اجرایی در آن مسئولیت دارند و سازمان حفاظت محیط زیست نیز نقش نظارتی را است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیان کرد: 1452 واحد صنعتی در سطح استان تهران گازسوز شده‌اند که پیش از این از سوخت‌های سنگین استفاده می‌کردند همچنین در زمینه معاینه فنی، استانداردها سخت‌تر شده است و طبق تصمیمات کارگروه دستاوردهای خوبی برای جلوگیری از ورود خودروهای فرسوده به دست آمده است.

بنزین یورو 4 و گازوئیل استاندارد در تهران  توزیع می‌شود

کلانتری ادامه داد: جمع‌آوری واحدهای آلاینده زغال‌گیری و پسماندسوزی که در شرایط نامتعارف فعالیت داشتند در دستور کار قرار گرفته و موضوع طرح ترافیک نیز با نصب دوربین‌ها و نظارت‌های بیشتر امسال وضعیت بهتری داشته است ضمن اینکه نظارت بر توزیع سوخت در شهر و استان تهران اعم از بنزین و گازوئیل انجام شده و در تهران بنزین یورو 4 و گازوئیل استاندارد زیر 50 یا بین 50 تا 100 ppm توزیع می‌شود.

منطقه کاوه‌ده در فیروزکوه  به مناطق حفاظت شده اضافه می‌شود

وی سپس عنوان کرد: تا پایان سال جاری منطقه کاوه‌ده در فیروزکوه مصوب می‌شود که 27 سال به شکل شکار ممنوع حفاظت شده بود و اکنون با توجه به تنوع گیاهی و جانوری در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست اصفهان به مناطق حفاظت شده اضافه می‌شود.

پایش میدانی غاز پیشانی سفید در منطقه حفاظت شده حله استان بوشهر آغاز شدبیش از 150 هکتار از مراتع منطقه حفاظت شده بیستون طعمه حریق شدشکارچیان غیرمجاز منطقه حفاظت شده گرزمی سرخس دستگیر شدند

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به احداث 9 واحد محیط‌بانی در سطح استان گفت: 5 واحد محیط‌بانی احداث شده و 4 مورد نیز در مراحل بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین سند 5 ساله محیط زیست در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان بررسی و به تصویب رسیده و برش شهرستانی آن نیز تصویب شده است.

20 درصد آلایندگی استان مربوط به واحدهای ریخته‌گری است

کلانتری تأکید کرد: اولویت کار نظارت و پایش بر واحدهای صنعتی است که براساس آن تا پایان سه ماهه سوم سال 458 واحد صنعتی آلاینده شناسایی و در فهرست صنایع آلاینده استان تهران قرار گرفت که بیشترین آن در پاکدشت و شهرری است که واحدهای ریخته‌گری با 20 درصد و آبکاری با 15 درصد بیشترین آلایندگی را دارند.

وی با اشاره به اینکه براساس آمار 17 هزار و 700 واحد صنعتی و 450 هزار واحد صنفی در استان تهران فعال هستند افزود: تعداد پایش‌ها 8 هزار و 628 مورد تا پایان آذرماه بوده که 2 هزار و 979 اخطاریه صادر و 46 واحد به سبب عدم توجه به مقررات محیط زیست تعطیل شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: 3 هزار و 888 مورد خوداظهاری صنایع دریافت شده و 1776 پرونده حقوقی برای واحدهای آلاینده تشکیل شد همچنین پرونده‌های بخش محیط زیست انسانی در برنامه استقرار، توسعه و بهره‌برداری 1444 واحد صنعتی و خدماتی بوده که 973 مورد یعنی 67 درصد موافقت شد، با 27 درصد یعنی 384 واحد مخالفت شده و وضعیت 87 واحد یعنی 6 درصد در دست بررسی است، همچنین در مجموع به 1130 مورد شکایت‌های مردمی رسیدگی شده است.

کانون‌های آلایندگی محور تهران _قم تحت مدیریت قرار دارند

کلانتری همچنین اظهار داشت: در زمینه رفع بوی نامطبوع محور تهران _قم اقدامات خوبی انجام شده و به جز سه کانون، مجموع کانون‌های ایجاد آلایندگی تحت مدیریت قرار گرفتند، و این سه کانون فاضلاب شهری در اسلامشهر، واوان و بهارستان ردیف بودجه گرفته‌اند اما تکمیل نشده‌اند و کانون آرادکوه و گاوداری دام‌گستر نیز اقدامات اثرگذاری نداشته‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اداره حفاظت محیط زیست قرچک افتتاح شده و نمایندگی اداره حفاظت محیط زیست شهرری در فرودگاه امام خمینی(ره) نیز تا پایان سال ایجاد می‌شود و مدیریت بر پساب‌های جنوب تهران براساس پیگیری‌ها انجام شده که احداث تصفیه‌خانه روان‌آب‌های جنوب زمینه‌ساز تحولات خوبی می‌شود.

در این نشست خبرنگاران حوزه محیط زیست با انتقاد از عدم پاسخگویی مسئولان محیط زیست استان تهران خواهان پاسخگویی در همه شرایط به سبب اهمیت مسائل محیط زیستی شدند.

انتهای پیام/

R7840/P4001/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد خبر داد و گفت: حضور پلنگ در آن منطقه جای نگرانی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، نقی میرزاکریمی در پی انتشار تصویر پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد گفت: حضور پلنگ در آن محدوده طبیعی است و کوهستان و طبیعت اطراف روستاهای مشهد، کلاک و رودافشان یکی از بهترین زیستگاه‌های این گونه است.

وی اظهار داشت: پلنگ‌ها اغلب شب‌گرد و شب شکار بوده و بسیار پنهان کار و انسان گریزند و خطری مردم را تهدید نمی‌کند و جای نگرانی نیست.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی به خصوص گربه سانان بزرگ جثه به آنها نزدیک نشوند و سریعاً موضوع را بلافاصله از طریق شماره ۰۹۹۲۱۰۰۱۵۴۰ به یگان حفاظت این اداره اطلاع دهند.

کد خبر 747635

دیگر خبرها

  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد/جای نگرانی نیست
  • صدور حکم قضایی علیه مدیرعامل شرکت دولتی در اصفهان
  • برای احیای خاک آلوده به پلاستیک، ۵۰۰ سال زمان لازم است
  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی کجا هزینه شد؟/اجرای پروژه محیط زیستی که ٣٠ سال طول کشید؟
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)