Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه گناه تجمل‌گرایی بزرگ است، گفت: همه اقسام تجمل‌گرایی غلط است و رواج آن در اجتماع از نظر علم اقتصاد خطر دارد. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مرجع تقلید و رئیس حوزه علمیه اصفهان، آیت‌الله حسین مظاهری در درس اخلاق با اشاره به مصادیق کم فروشی اظهار داشت: یکی از مصادیق کم‌فروشی، این است که فروشنده، تمام پول کالا را بگیرد و جنس را ناقص یا کمتر از میزان فروخته شده تحویل دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما باید دانست کم‏ فروشى‏، فقط هنگام فروش جنس محقق نمی‌شود؛ بلکه کوتاهی در انجام کار، در همه مشاغل و تحویل محصول ناتمام نیز مصداق کم‌فروشی است.

 وی افزود: کسانی که در اداره یا محل کار، در انجام وظایف محوله، سستی می‌ورزند، کار خود را کامل نمی‌کنند، وقت مخصوص انجام فعالیت را تلف می‌کنند یا با بی‌نظمی و حضور ناقص، به کارفرما لطمه می‌زنند، ولی در پایان ماه، حقوق و دستمزد کامل مطالبه دارند، کم‌فروشی می‌کنند.

این مرجع تقلید بیان کرد: همچنین معلم یا استادی که از تدریس درس مورد نظر کم می‌گذارد و به جای تدریس، سخنان نامربوط بر زبان می‌راند یا در کلاس درس حرف‌های سیاسی می‌زند، آن هم در حال کم فروشی است. قرآن کریم می‌فرماید: وای بر کم فروشان!

وی با بیان اینکه کوتاهی در رسیدگى به حوائج ارباب رجوع، معطل کردن پرونده‏‌ها، رشوه‏‌خوارى، پارتى‏‌بازى و حیف و میل در اداره‏‌ها، درآمد برخى کارمندان را حرام و زندگی آنان و فرزندانشان را تباه مى‏‌سازد، گفت: در آخرت نیز سرنوشت افرادی که مال حرام کسب کرده‌اند، معلوم است.

آیت‌الله مظاهری تصریح کرد: این افراد اگر بدون توبه و جبران از دنیا بروند، در بازپرسی قیامت و قبل از حساب و کتاب، نمی‌توانند پاسخ مناسبی به سئوال درباره نحوه کسب مال بدهند و از این‌رو اجازه عبور پیدا نمی‌کنند.

وی افزود: سئوال دیگری که به دنبال پرسش قبلی، در بازپرسی قیامت از انسان می‌پرسند، این است که مال خود را در چه مصرف کردی؟ انسان باید در پاسخ به این سئوال بتواند بگوید که مال حلال خود را در راه حلال مصرف کردم، واجبات مالی نظیر خمس و زکات را به اهلش پرداخت کردم، اهل تجمل‌گرایی نبودم و به اندازه توان به دیگران کمک و انفاق کردم.

رئیس حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: گناه تجمل‌گرایی بزرگ است؛ خواه در ازدواج یا میزان مهریه و جهیزیه، خواه در مجالس عقد و عروسی و ولیمه، خواه در سفرهای تفریحی و زیارتی و خواه در خرید وسایل زندگی و در خوراک و پوشاک باشد. همه اقسام تجمل‌گرایی غلط است و رواج آن در اجتماع از نظر علم اقتصاد خطر دارد.

ترویج تجمل‌گرایی در جامعه منجر به افزایش حس بدبینی در بین مردم کم برخوردار می‌شودامام جمعه اراک: تجمل‌گرایی به سمی مهلک در بدنه مدیریتی کشور تبدیل شده استامام جمعه قزوین: تجمل‌گرایی برخی مسئولان به دور از رفتار انقلابی است

وی افزود: اسلام می‌گوید همه باید ساده‌زیست باشند، البته ساده‌زیستی اهل بیت (س) را از ما انتظار ندارند، ولی پرهیز از تجمل‌گرایی و مصرف‌گرایی مورد انتظار است.

آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه در تعالیم دینی، علاوه بر اینکه اتراف و تجمل‌گرایی مذمت شده، گفت: بر اساس تعالیم دینی، همنشینی با افراد مترف و تجمل‌گرا، مثل همنشینی با اموات شمرده شده و یکی از اسباب دلمردگی انسان قلمداد شده است.

انتهای پیام/

R41346/P4001/S6,51/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۳۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی

بنابر اعلام ستاد برگزاری نماز جمعه قبل از خطبه‌ها میثم مداحی، مدیرکل محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با موضوع گرامیداشت هفته کار و کارگر سخنرانی می‌کند.


همچنین میز‌های خدمت دادگستری، سازمان بازرسی، ثبت اسناد و املاک، آموزش و پرورش، ثبت احوال، مرکز وکلای قوه قضائیه، بیمه سلامت، فرماندهی انتظامی، اداره کار و بیمه تامین اجتماعی در این مراسم برپا می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • کارگران رکن مهم اقتصاد کشور هستند
  • آیت‌الله درچه‌ای از آخرین فروغ‌های حوزه کهن اصفهان بود
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/ سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • وزارت اقتصاد پیشتاز رفع آفت تمرکززدایی باشد/سرمایه ۴۳۵ هزار میلیاردی حبس شده در اصفهان
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • کارگر قشری تاثیرگذار در رشد وشکوفایی اقتصاد درکشور
  • رییس اتاق اصفهان خواستار توجه به مَضرات اقتصادی تعطیلی پنجشنبه‌ها شد