Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت:در دو سال آینده ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در راستای ایجاد رونق به بخش مسکن در سطح کشور ساخته می شود. ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند, علی نبیان شامگاه دوشنبه در جلسه شورای مسکن استان خراسان جنوبی با اشاره به موضوع مسکن مهر در سطح کشور و همچنین این استان, اظهار داشت: پیگیری مسکن های مهر در سطح کشور یکی از مسائل مهمی است که درحال حاضر با عنایت و توجه مقام عالی وزارت راه و شهرسازی در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته و در این مدت کوتاهی تصدی مدیریت جدید وزارت، نگرش, تلاش و کوشش به این سمت رفته تا با همت بلند و کمک استانداران بحث مسکن مهر در سال98 بدون دغدغه حقوقی  پرونده آن بسته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:در راستای این موضوع در شهرهای بالای 25 هزار نفر سعی بر این است که با این گونه سفرهای استانی و بازدیدهای میدانی و لمس دقیق و درست موقعیت های با برنامه ریزی و پیگیری و هم فکری و تبادل نظر با مسئولان استانی این مهم هرچه زودتر به پایان و پرونده مسکن های مهر در استان های کشور بسته شود.

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه وشهرسازی با اشاره به اینکه پس از اتمام مسکن های مهر همچنین دولت در راستای رونق ساخت ساز و ایجاد مسکن های جدید اقدامات ارزنده ای در دستور کار دارد، گفت: در راستای این موضوع مهم در قالب طرحی به نام اقدام ملی در راستای ایجاد مسکن های جدید در دو سال آینده در سطح کشور 400 هزار واحد مسکونی جدید در دستور کار این وزارتخانه قرار گرفته است.

نبیان تصریح کرد: که از این تعداد واحد مسکونی 100 هزار واحد آن با ایجاد تفاهم نامه ای بین بنیادمسکن انقلاب اسلامی با مکان یابی زمین ایجاد گردد, که یکی از موضوعات پیگیری شده در سفربه استان مشخص شدن سهم استان خراسان جنوبی و ایجاد تفاهمات و سرعت بخشیدن در این امر است.

ساخت200 هزار واحد مسکونی نیز در شهرهای جدید در سطح کشور

وی افزود: همچنین 100 هزار واحد مسکونی نیز از تعداد برنامه ریزی شده در این طرح در حوزه باز آفرینی شهری و 200 هزار واحد مسکونی نیزدر شهرهای جدید در سطح کشوربا اقدام جهادی صورت خواهد پذیرفت تا شاهد بحث رونق مسکن در سطح کشور باشیم.

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به هدف از سفر به استان خراسان جنوبی, اظهار داشت: از اهداف ما در این سفر استانی بازدید میدانی, رصد و شناخت موانع و اقدامات سرعت بخش در بحث مسکن و سایر امور مربوطه است که در این راستای نیز بازدیدهای مطلوبی از سطح شهر بیرجند و همچنین سایر شهرستان های استان صورت پذیرفته است.

نبیان گفت: در راستای این بازدیدها یکی از دغدغه های چندین  ساله به جای مسئولان و مردم این استان و به ویژه شهرستان بیرجند بحث واگذاری صنوف آلاینده است که این امر در هیئت مدیره سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی مطرح و بحث واگذاری زمین آن قبل از این سفر مصوب گردید که امیدواریم عملیات اجرایی آن در 3 فاز پیش بینی شده به خوبی صورت پذیرد و  به یکی از دغدغه های چندین سال استان خاتمه داده شود.

بررسی طرح تفحص از شرکت فرودگاه‌ها و مسکن مهر در مجلسهزینه سیاست‌های شکست خورده از جیب اقساط مسکن مهر؟

وی با اشاره به بحث ایجاد شهرک آتی در استان خراسان جنوبی, بیان کرد: بحث ایجاد شهرک های آتی یکی از موضوعات مهم و مطرح در شهرهای کشور است که در این راستا نیز اگر طرح آن در شورای برنامه ریزی استان مصوب شده و همچنین امور زیر بنایی از جمله تامین آب آن پیش بینی شده باشد سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی در راستای تامین زمین اقدامات لازم صورت خواهد داد.

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی  تصریح کرد: یکی از موضوعات دیگر مطرح در استان بحث آماده سازی مسکن مهرشهر بیرجند است که در این راستای نیز با ارسال گزارشات و منابع مالی مدنظر و اقدامات انجام شده و ارائه مستندات و همچنین ایجاد پارک خطی با همکاری توسط شهرداری بیرجند ارائه و درخصوص تامین منابع موردنظر مساعدت های لازم صورت خواهد پذیرفت.

وی به تعداد مسکن مهرهای باقی مانده در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: حدود 798 واحد مسکن مهر مربوط به تعاونی مسکن ارتش در استان خراسان جنوبی باقی مانده است که یکی از پروژه های خوب در این استان است که با پیگریهای صورت گرفته و اقدامات انجام شده امیدواریم پرونده واحدهای مسکن مهر استان خراسان جنوبی به جزء 43 واحد مسکن مهری که مشکل دارد تا پایان امسال بسته شود.

معاون وزیر و سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی  با اشاره به اینکه در خصوص طرح های جامعه شهری نیز می طلبد اقدامات مناسب مدنظر استان قرار بگیرد تصریح کرد: در بازدیدها و موارد مورد نظر و پیگیری استان همچنین با واگذاری زمین جهت ایجاد درمانگاه خیریه ای در شمال شهر بیرجند نیز موافقت می شود.

نبیان بیان کرد: در سطح کشور در شهرهای بالای 25 هزار نفر بالغ بر یک میلیون و 200 هزار واحد مسکن مهر داشته ایم که از این تعداد تنها 160 هزار واحد مسکونی دیگر در سطح کشور که از این تعداد 900 واحد مسکونی سهم استان خراسان جنوبی است باقی مانده که امیدواریم با تلاش و روحیه جهادی و نگرش مدنظر  تا پایان سال آینده مسکن های مهر فاقد مشکلات حقوقی کار آن به اتمام رسد.

انتهای پیام/

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۵۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛فرماندار شهرستان اردل گفت: همچنین کلنگ عملیات اجرایی طرح هادی روستای آلیکوه به زمین زده و یک واحد مسکونی روستایی به نمایندگی از همه متقاضیان ۲۰۰ واحد مسکونی افتتاح شد.
شکوهی افزود: برای احداث هر ساختمان ۱۶۰ مترمربع زمین اختصاص داده شده است و متقاضیان این طرح‌ها تأیید نهایی دارند.
وی گفت: هم‌اکنون روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر اردل همزمان در پنج مکان مسکونی در حال اجرا است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • آماده‌سازی ۵۴۴ هکتار زمین در استان بوشهر برای طرح نهضت ملی مسکن
  • نوسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور
  • ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده است
  • تامین مالی ساخت بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در لرستان
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش