Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری امشب (دوشنبه ۱ بهمن ماه) با موضوع «چهار دهه قانون‌گذاری» با حضور مسعود پزشکیان، نائب رئیس مجلس و حمیدرضا حاجی‌بابایی، رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی هر کسی اراده کند و از هر قشری باشد، می‌تواند نماینده شود، گفت: در جمهوری اسلای مجلس قدرتمند است و هیچ نهادی نمی‌تواند مجلس را منحل کند اما مجلس می‌تواند در همه امور قانون‌گذاری کند و حتی عدم کفایت رئیس جمهور را صادر کند و این نشان از اوج قدرت مجلس است؛ در واقع مجلس در جمهوری اسلامی نماد مردمی بودن نظام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پزشکیان، نائب رئیس مجلس گفت: مجلسی که اوایل انقلاب بود، بهتر از مجلس در دوره‌های بعد بود یعنی هرچه از انقلاب گذشت، افراد از آن حالت روزهای اول فاصله پیدا کردند و این دوری از انقلاب بیشتر به چشم می‌خورد. اختیارات قانونی نمایندگان، اختیارات بالایی است اما اگر نتوانند از آن استفاده کنند، خوب نیست. ما از قانون و قدرتی که آن را در اختیار نمایندگان داده است، استفاده نمی‌کنیم و مشکلات جامعه به همین علت است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه نمایندگان اول انقلاب با امروز متفاوت هستند؛ تصریح کرد: بعد از انقلاب مجلس قدرتمندی تشکیل شد اما اکنون مجلس نسبت به آن زمان ضعیف‌تر است. هرچقدر جلو می‌رویم نگاه مردم و عوامل تاثیرگذار بر رای مردم متفاوت‌تر می‌شود، یعنی اگر در گذشته سه نفر از بزرگان هر شهر می‌گفتند به فلان فرد رای دهید مردم گوش می‌کردند اما اکنون اینگونه نیست و رای‌ها را عموم مردم انتخاب می‌کنند و در واقع انتخاب از انحصار بیرون آمده است.

حاجی بابایی ادامه داد: فاصله بین نمایندگان مجلس و کارآمدی مجلس و آنچه که در قانون است، بسیار بالاست. یعنی نماینده حق نظارت بر روی وزیر را دارد و این جایگاه بالاتر نظارتی مجلس را نشان می‌دهد اما ما در این موقعیت‌ها ضعیف هستیم.

در ادامه تصاویری از نمایندگان مجلس و حادثه هفتم تیر نشان داده شد که هر یک از نمایندگان نظر خود را درباره مورد این تصاویر ارائه دادند.

پزشکیان گفت: دشمن به افرادی حمله می‌کند که صداقت در ایمان و باور و اراده داشتند. آنها کسانی را شهید کردند که می‌توانستند کشور را به ساحل نجات برسانند یعنی کسانی که آگاه و مردمی بودند. این به این معنی است که دشمن کسانی را شهید کرده که اگر بودند گرفتاری نداشتیم و آنها می‌دانستند چه کسانی را باید شهید کنند و چه کسانی را باید نگه دارند.

حاجی بابایی با بیان اینکه آنچه که امروز انقلاب ما را تهدید می‌کند، نیرویی است مثل شهیدان هسته‌ای که استکبار او را از ما می‌گیرد، گفت: آنچه که خطرناکتر از شهید کردن عناصر انقلابی ماست، این است که نیروهای انقلابی و کارآمد را اسیر دنیا کند.

وی افزود: اینکه یک نیرو‌ی نقلابی بعد از ۴۰ سال خوی اشرافی‌گری دارد و نوع نگاهش با مردم متفاوت است، خطرناک است. خلق و خوی اشرافی‌گری صرفا ثروت نیست بلکه این است که این افراد راحت نمی‌توانند با مردم برخورد کنند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس تصریح کرد: خوی اشرافیگری که با حرکت‌های فرهنگی و سیاستگذاری و اعمال سیاست‌هایی ایجاد می‌شود، تکمیل پازل جدایی مردم از افرادی است که شهید می‌شوند؛ آن شهدا مردم را به انقلاب خوب و خوش‌بین می‌کنند اما خوی اشرافی گری مردم را نسبت به انقلاب بدبین و بی‌تفاوت می‌کند.

حاجی بابایی تاکید کرد: زمان انقلاب اشرافی گری نبود؛ امروز فاصله طبقاتی به وجود آمده و برخی از مردم جدا شده‌اند.

نائب رئیس مجلس گفت: اگر بخواهیم دستاورد‌های انقلاب را به مردم نشان دهیم، باید عدالت و تقسیم امکانات را نشان دهیم. هر جایی که تصمیم ما منجر به عدالت است، با افتخار می‌گوییم و هر جا که منجر به عدالت نشده، چیزی نمی‌گوییم.

پزشکیان ادامه داد: دستاورد‌های انقلاب زمانی قابل قبول و خوشایند است که عدالت را در آن ببینیم اما وقتی نمایندگان مجلس محافظ دور خود دیدند خیال کردند کسی شده‌اند، در صورتی که ما همان مردم هستیم. اگر قوانین بر طبق عدالت باشد، نماینده‌ای که بودجه بیشتری برای استان خود می‌گیرد، نماینده خوب نیست بلکه باید بودجه نسبت به همه استان‌ها با عدالت تقسیم شود و اگر می‌خواهیم مردم از انقلاب راضی باشند باید عدالت را رعایت کنیم.

وی تاکید کرد: عدم هماهنگی و همسویی نگاه‌ها برای حل مشکلات، مشکلات کشور را به وجود آورده است.

در حال تکمیل....

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گفتگوی ویژه خبری مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از برنامه‌های جمهوری‌خواهان مسلط بر این مجلس برای وضع مجازات‌هایی علیه دانشجویان حامی فلسطین همچون لغو روادید آنها خبر داد.

به گزارش ایسنا، «مایک جانسون»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای به جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی که در دانشگاه‌های این کشور فراگیرتر می‌شود برچسب «خشونت، تخریب و یهودستیزی» زده و از تدارک جمهوریخواهان این مجلس برای تحت فشار گذاشتن دانشگاه‌ها برای مقابله با اعتراضات آنها خبر داد.

جانسون در مصاحبه با پایگاه «آکسیوس» گفت به چند کمیته مجلس نمایندگان آمریکا دستور به تحقیقات درباره این اعتراضات را داده است.

جانسون بیان کرد: «من فکر می‌کنم این وظیفه بر عهده ما است و ما از اختیاراتمان استفاده می‌کنیم. ما قدرت نظارت و قدرت قانونگذاری داریم.»

او مقام‌های دانشگاه‌های آمریکا را به استفاده از راه های قانونگذاری برای افزایش فشار بر آنها تهدید کرده و خواستار آن شد که روادید دانشجویی برای دانشجویان معترض حامی فلسطین لغو شده و معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته شده برای آنها از بین برود. به گفته جانسون ۶ کمیته حقوقی رهبری این روند را انجام خواهند داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا تهدید کرد: «دانشجویان خارجی که با گروه‌هایی مثل حماس اظهار همبستگی کنند حق ندارند در این کشور باشند.»

او ادامه داد: «شما قرار است شاهد یک اقدام بسیار حساب شده و یک جبهه متحد باشید. این قرار است توجه مقام‌های این دانشگاه‌ها را به خود جلب کرده و فورا آنها را پاسخگو کند.»

به نوشته آکسیوس بحث برخورد با جنبش دانشجویی حامی فلسطین در آمریکا در کنگره با اعتراض نمایندگان ترقی‌خواه حامی فلسطین از جمله «ایلهان عمر»، نماینده فلسطینی تبار دموکرات مواجه خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی: آنچه دولت را در دل مردم جای می‌دهد، صداقت است
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • معلم «انسان ســـاز» است/ ترسیم مثلث «عشق، ایمان و اراده»
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن
  • شهید «جلال اعتماد» نماد ایستادگی است
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • ذکی زاده: امنا مخالف دیکته شدن ریاست مجلس از سوی جریانات بیرونی است/ همه نمایندگان باید در اداره مجلس نقش داشته باشند
  • رادان: مردم افتخار کنید رئیس‌جمهوری دارید که برایش تکلیف مهم است/ بیشترین کسانی که در طرح نور و لایحه عفاف و حجاب تلاش کردند، نمایندگان اصفهان بودند/ ما به سبک خودمان آزادی برای احیای دینمان را ایجاد می‌کنیم