Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@16:13:28 GMT

رتبه نظامی ایران از اسرائیل پیشی گرفت

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۶۷۲۷

رتبه نظامی ایران از اسرائیل پیشی گرفت

یک وبگاه تخصصی نظامی آمریکایی در برآورد سال 2018 خود نیروهای مسلح ایران را در جایگاه سیزدهم جهان قرار داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، یک وب‌سایت که اقدام به رتبه‌بندی توان ارتش کشورها می‌کند در تازه‌ترین رده‌بندی ایران را بالاتر از رژیم صهیونیستی قرار داده است.

در تازه‌ترین رتبه‌بندی وبگاه «گلوبال فایرپاور» ارتش رژیم صهیونیستی پایین‌تر از برزیل و اندونزی در جایگاه شانزدهم و نیروهای مسلح ایران در جایگاه سیزدهم قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رتبه‌بندی میان ۱۳۶ کشور و رژیم صهیونیستی انجام شده است.

روزنامه جروزالم‌پست نوشته این سومین سال متوالی است که جایگاه ارتش اسرائیل در رتبه‌بندی این وب‌سایت نزول پیدا می‌کند. رژیم صهیونیستی سال گذشته در جایگاه پانزدهم و سال ۲۰۱۱ در جایگاه یازدهم قرار داشت. ایران، در مقابل با هفت پله صعود از رتبه بیستم در سال ۲۰۱۷ به رتبه ۱۳ در سال ۲۰۱۸ دست پیدا کرده است.

طبق اعلام سایت «گلوبال فایرپاور»، در این رتبه‌بندی تنها توانمندی‌های متعارف نظامی و ۵۵ ملاک دیگر اعم از بُرد سلاح‌های موجود در زرادخانه‌ها، شمار نیروی انسانی در دسترس، توانمندی‌های صنایع دفاعی ، منابع طبیعی، وسعت جغرافیایی و قدرت اقتصادی لحاظ شده‌اند.

روزنامه جروزالم‌پست به یکی از موارد مقایسه میان ایران و رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته شمار تجهیزات دریایی ایران به نحو محسوس بیشتر از اسرائیل است.

ایران از لحاظ تعداد پرسنل نظامی نیز برتری محسوسی بر صهیونیست‌ها دارد به طوری که نیروهای مسلح ایران ۹۳۴ هزار پرسنل در حال خدمت دارد در حالی‌که این رقم برای ارتش صهیونیستی ۶۱۵ هزار پرسنل است.

از لحاظ تعداد جنگنده‌ها دو طرف نزدیک به هم هستند به طوری که نیروی هوایی رژیم صهیونیستی ۵۹۶ و ایران ۵۰۵ فروند هواپیمای نظامی دارد.

به تازگی نیز اندیشکده صهیونیستی «مرکز مطالعات عمومی» در تحلیلی به تلاش ایران در ساخت انواع قایق‌ها و پهپاد‌های مجهز اشاره کرد و نوشت: ایران در حال توسعه انواع هواپیماهای بدون سرنشین گشتزنی و رزمی، قایق‌های بدون سرنشین مجهز به «جی. پی .اس» (سامانه موقعیت یاب) است.

به نوشته این مرکز تحقیقاتی، ایران در پی این است که با ارتقاء توانایی این جنگ افزارها، با قایق‌های تندروی با سرنشین و بدون سرنشین و موشک‌های خود به مقابله با کشتی‌های بیگانه حاضر در منطقه مبادرت نماید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: رتبه نظامی ایران ارتش ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۶۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره

آفتاب‌‌نیوز :

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «واللا»، «هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش و «رونین بار» رئیس سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) امروز با هدف بررسی یورش احتمالی به رفح، پنهانی به قاهره سفر کردند.

بر اساس این گزارش، مسوولان مصر در دیدار با این مقامات صهیونیست، از اینکه عملیات رژیم صهیونیستی در رفح به پناهنده شدن ده‌ها هزار فلسطینی به مصر منجر شود، ابراز نگرانی کردند و گفتند که این امر، امنیت مصر را به خطر می‌اندازد.

مقامات مصر همچنین گفتند که سناریوی ورود آوارگان فلسطینی به خاک مصر، باعث ایجاد نابسامانی در روابط قاهره و تل‌آویو خواهد شد و ممکن است توافق صلح دو طرف را در معرض خطر قرار دهد.

طبق این گزارش، مقامات رژیم صهیونیستی بر این باورند که هماهنگی نظامی و دیپلماتیک تنگاتنگ با مصر یکی از شروط اصلی اقدام نظامی این رژیم در رفح است به ویژه اینکه رژیم صهیونیستی تصمیم دارد محور فیلادلفیا (محور صلاح‌الدین) در مرز نوار غزه و مصر را تحت سیطره خود درآورد.

تحولات میدانی در نوار غزه حکایت از آن دارد که با وجود مخالفت‌های بین‌المللی و تبعات انسانی عملیات نظامی در منطقه پرجمعیت رفح، رژیم صهیونیستی قصد دارد که این عملیات را انجام دهد.

تاکید مقامات آمریکایی بر ایجاد یک اسکله موقت برای دریافت کمک های بین‌المللی در مناطق نزدیک به جاده صلاح الدین نیز حکایت از هماهنگی تل آویو و واشنگتن برای بستن گذرگاه های موجود در شمال غزه دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل + جزئیات
  • موضع اهل سنت و جماعت در قبال حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • سفر روسای شاباک و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به قاهره
  • فریز شدن رژیم صهیونیستی پس از عملیات موشکی وعده صادق
  • بی‌سابقه، تحقیرکننده و تغییر دهنده محاسبات
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • 5 درس از مواجهه ایران با رژیم صهیونیستی