Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

شرایط کنونی صنعت خودرو ناشی از سیاست غلط خودروسازان است. محمدرضا منصوری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بابیان این مسئله گفت: این سیاست باعث شد یک‌میلیون خودرو بدون درنظر گرفتن شرایط کنونی پیش‌فروش شود.

به‌گزارش تین‌نیوز به نقل از خانه ملت، منصوری با انتقاد از مشکلات بازار خودرو، گفت: خودروسازان ورشکسته هستند، قسط‌های بانکی و پول قطعه‌سازان را پرداخت نمی‌کنند و بنابراین نیاز است بررسی شود پول‌های دریافتی از مردم در پیش‌فروش‌ در چه محلی مصرف‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: نیاز است سازمان بازرسی و حمایت از مصرف‌کننده پیش از اینکه بحران خودرو در کشور مانند بحران بانک‌های قرض‌الحسنه شود به موضوع ورود کنند.

منصوری ادامه داد: علیرغم اینکه پول‌ زیادی از پیش‌فروش خودرو نصیب خودروسازان شد؛ اما قطعه‌سازان هنوز در انتظار دریافت پول هستند؛ تعطیلی و بیکاری قطعه‌سازان به اهرم و ابزاری تبدیل‌شده است تا خودروسازان از مردم پول بیشتری دریافت کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم بابیان اینکه مدیران خودروساز پاسخگو مشکلات نیستند، خاطرنشان کرد: درحال‌حاضر برای رفع مشکلات صنعت خودرو نیازاست رئیس‌جمهور به موضوع ورود کند. درصورتی‌که غفلت و بی‌توجهی به صنعت خودروسازی ادامه‌دار شود مشکلات موجود چندین برابر می‌شود باید هرچه سریع‌تر مشکلات این صنعت حل شود چراکه ممکن است فاجعه‌ای در اقتصاد رخ دهد.

او بابیان اینکه باید مشخص شود پول خودروهای پیش‌فروش شده به کجا رفته است، تأکید کرد: اعتراضات مردم برای دریافت خودروی پیش‌فروش شده به‌مثابه گریه بر سر قبری است که مرده در آن وجود ندارد. مردم در مورد قیمت خودروهای پیش‌فروش شده اعتراض دارند و این درحالی است که خودرویی وجود ندارد که به‌دنبال کاهش یا افزایش قیمت آن باشیم.

منصوری ادامه داد: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار خودروهای پیش‌فروش تا ابتدای شهریورماه باقیمت قبلی تحویل داده می‌شود، این درحالی است که تاکنون هیچ‌یک از این خودروها به مردم تحویل داده نشده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به‌دلیل مشکلات صنعت خودروسازی کشور، اضافه کرد: مادامی‌که در صنعت خودروسازی سیستم دولتی حاکم باشد فساد روزبه‌روز بیشتر شده و وضعیت بدتر می‌شود، چراکه مدیران در زیان خودروسازی شریک نیستند. زمانی که فرد در زیان یک بنگاه اقتصادی شریک نباشد نمی‌تواند این بنگاه را به سوددهی رساند.

منصوری یادآور شد: علیرغم اینکه خودروسازان خودرو را سه‌برابر قیمت جهانی به فروش رساندند چگونه به بزرگ‌ترین بدهکار دنیا تبدیل شدند. در برهه‌ای ماشین را به قیمت 15میلیون تومان به فروش می‌رساندند که معادل 15 هزار دلار بود درحالی‌که در آن زمان بنز صفرکیلومتر نیز 15 هزار دلار بود.

او بابیان این‌که خودرو داخلی ارابه مرگی است که تولید آن در جهان 40 سال پیش از رده خارج‌شده، افزود: مردم ایران همچنان توانایی خرید این خودرو بی‌کیفیت را نیز ندارند. در صنعت خودروسازی فاجعه‌ای رو به وقوع است و بایستی هرچه سریع‌تر موضوع با پیگری حل شود.

منصوری بابیان اینکه هیچ از مسئولان به‌دنبال حل مشکل صنعت خودرو نیستند، اضافه کرد: نیاز است کمیته‌ای تخصصی برای حل این مشکل تشکیل شود؛ چراکه برخی قطعه‌سازان حدود 10 ماه است پولی دریافت نکرده‌اند و در این شرایط قادر به تولید قطعه نیستند.

او بابیان این‌که پیش‌فروش به معنای تعهد است، گفت: خودروسازان باید خودروها را به قیمت‌های قبلی به خریداران تحویل دهند.

منصوری با اشاره به بدهی 50هزارمیلیارد ریالی خودروسازان، افزود: انحصاری شدن قیمت خودرو باعث مریض بار آمدن خودروسازی شده چراکه با این اقدام مردم ناچار شدند خودرو دخلی را با هر نوع کیفیت و قیمتی بخرند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودروسازان محمدرضا منصوری بحران بازار خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۷۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور

سهیل محمودیان کارشناس انرژی در مورد خنثی سازی تحریم ها از طریق فروش بی سابقه نفت خام با کمک دیپلماسی فعال انرژی به خبرنگار قدس گفت: ایران با افزایش صادرات نفت خام خود به سطوح بی سابقه در 6 سال گذشته و جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود، با موفقیت تاثیر تحریم ها را خنثی کرده است. ایران طی سال‌ها با تحریم‌های متعددی به‌ویژه صادرات نفت خود مواجه بوده است که توانایی این کشور را برای فروش نفت خام خود در بازار بین‌المللی محدود کرده است. با این حال، ایران در سال‌های اخیر توانسته است با اعمال سیاست‌های جدید و نوین در بخش نفت و گاز بر این چالش‌ها فائق آید.

وی ادامه داد: یکی از عوامل اصلی موفقیت استراتژی بازاریابی نفت ایران، متنوع‌سازی پایگاه مشتریان آن است. ایران فعالانه به دنبال بازارهای جدید برای نفت خام خود بوده است و وابستگی خود را به خریداران سنتی کاهش داده است. ایران با کاوش در بازارهای جدید و ایجاد مشارکت های بلندمدت با خریداران، توانسته صادرات نفت خام خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این رویکرد به ایران کمک کرده تا به درآمد سالانه 35 میلیارد دلاری برسد که بالاترین میزان در 6 سال گذشته است. علاوه بر این ایران با جذب سرمایه گذاری خارجی در جهت توسعه میادین و زیرساخت های نفتی خود توانسته ظرفیت تولید نفت خود را افزایش داده تا بتواند تقاضای فزاینده نفت خام خود را در بازار بین المللی برآورده کند. این امر نه تنها حجم صادرات ایران را افزایش داده است، بلکه کیفیت و رقابت پذیری فرآورده های نفتی این کشور را نیز افزایش داده است.

محمودیان با اشاره به جذب 5.5 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی با وجود تشدید تحریم ها گفت: ایران علاوه بر بازاریابی موفق نفت ایران، به نقاط عطف قابل توجهی در جذب سرمایه گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود نیز دست یافته است. علیرغم تحریم های اعمال شده بر این کشور، ایران موفق به جذب سطوح بی سابقه ای از سرمایه گذاری خارجی در بخش انرژی خود به ویژه در صنعت نفت و گاز شده است. در سال گذشته، بخش نفت و گاز کانون اصلی سرمایه گذاری خارجی بود که مجموع آن به 5.5 میلیارد دلار رسید که بالاترین میزان در سال های اخیر است. روند صعودی سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز ایران را می توان ناشی از تلاش دولت برای ایجاد فضای مساعد برای سرمایه گذاران خارجی دانست. دولت سیزدهم سیاست‌هایی را برای ساده‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری و ایجاد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌های خارجی در بخش انرژی اجرا کرده است. ایران با ارائه شرایط جذابی مانند معافیت های مالیاتی، اجاره زمین با یارانه و روش های تایید ساده، توانسته طیف متنوعی از سرمایه گذاران را از سراسر جهان جذب کند.

این کارشناس انرژی ادامه داد: علاوه بر این، ایران در راستای توسعه مشارکت های استراتژیک با شرکت های خارجی برای استفاده از تخصص و منابع آنها در صنعت نفت و گاز کار کرده است. ایران با همکاری شرکت‌های بین‌المللی توانسته است به فناوری‌های جدید و راه‌حل‌های نوآورانه برای ارتقای توان و کارایی تولید خود دست یابد. این امر نه تنها از نظر افزایش تولید نفت و گاز به نفع ایران بوده است، بلکه به رشد و توسعه کلی بازار انرژی این کشور نیز کمک کرده است.

وی افزود: دیپلماسی هوشمندانه انرژی دولت سیزدهم، تمرکز بر خنثی‌سازی تحریم‌ها را با رسیدن به سقف‌های فروش روزانه نفت خام در 6 سال گذشته و شکستن رکوردها در جذب سرمایه‌گذاران خارجی به صنعت نفت و گاز خود با موفقیت به سرانجام رسانده است. ایران از طریق استراتژی‌های بازاریابی موثر، تنوع بخشی به مشتریان و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مدرن و در نتیجه تمرکز بر بازطراحی تجارت انرژی کشور، فروش نفت خود را به زمان برجام برساند م درآمد ارزی را نیز حدود دو برابر کند. رکوردشکنی های ایران در فروش نفت خام و سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز پیامدهای مهمی برای آینده بازار انرژی کشور دارد.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • (تصویر) هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز‌ترین محصولات خودرویی جهان در چین
  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی خودرو پکن: نمایش به روز ترین محصولات خودرویی جهان در چین (+گزارش تصویری)
  • خودروسازان؛ متهم ردیف اول ناترازی بنزین
  • آغاز فروش تاکسی برقی از امروز در تهران | دارندگان تاکسی فرسوده تسهیلات می گیرند
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • توسلی: رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت را پیگیری می‌کند + فیلم
  • توسلی : رفتار دولت با مردم در بحث خودرو توهین‌آمیز است/ مجلس نظارت جدی بر عملکرد دولت در زمینه خودرو را پیگیری می‌کند + فیلم
  • تحقق رویای چین؛ خیابان ها در سیطره خودروسازان اژدهای سرخ!
  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان