Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-01@04:18:37 GMT

ادعای وجود یک مقر موشکی اعلام‌نشده در کره شمالی

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۷۷۵۱

به گزارش فارس، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این هفته تایید کرد که اواخر ماه آینده میلادی برای دومین بار با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار می‌کند، روز دوشنبه یک اندیشکده آمریکایی پیونگ‌یانگ را به مخفی‌کاری در مورد ابعاد برنامه موشکی و اتمی خود متهم کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «مرکز مطالعات راهبردی و بین‌الملل» (CSIS) در گزارشی مدعی شده است که یکی از ۲۰ پایگاه موشکی اعلام‌نشده کره شمالی، یک مقر موشکی بزرگ است که توانمندی ضربه نخست اتمی را در اختیار کره شمالی قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این گزارش آمده است: «مرکز عملیات موشکی "سینو ری" و موشک‌های "نودونگ" مستقر در این مکان، از طریق ایجاد توانمندی عملیاتی ضربه نخست اتمی یا غیراتمی، با راهبرد نظامی فرضی اتمی کره شمالی انطباق دارد.»

این موسسه که پیش از این هم گزارش‌هایی را علیه پیونگ‌یانگ منتشر کرده، مدعی شده که هدف کره شمالی از عدم اعلام وجود این مراکز موشکی، حفظ توانمندی‌های موشکی و اتمی با وجود توافق با آمریکا برای نابودی مراکز اعلام‌شده است.

بر اساس گزارش تازه این موسسه، مرکز موشکی سینو ری، قابلیت میزبانی از یک هنگ موشکی متشکل از موشک‌های بالستیک میان‌برد «نودونگ ۱» را دارد. تحلیل این موسسه، بر اساس تصاویر ماهواره‌ای صورت گرفته که اواخر سال گذشته میلادی تهیه شده‌اند.

کاخ سفید هنوز در مورد این گزارش اظهار نظر نکرده است.

ترامپ که خرداد ماه امسال به اولین رئیس‌جمهور آمریکا بدل شد که با یک رهبر کره شمالی دیدار کرده، هفته گذشته روند مذاکرات با پیونگ‌یانگ را «عالی» توصیف کرد و گفت مشتاقانه منتظر دیدار دومش با رهبر کره شمالی است. وی می‌گوید اگر دولتی جز دولت او در آمریکا سر کار بود، اکنون دو کشور با هم وارد جنگ شده بودند.

در حالی که کره شمالی در ماه‌های گذشته گام‌های متعددی در جهت خلع سلاح اتمی خود برداشته، اما آمریکا همچنان به اعمال تحریم علیه این کشور ادامه داده و حتی این تحریم‌ها را تشدید هم کرده است. واشنگتن می‌گوید تنها زمانی تحریم‌های پیونگ‌یانگ را رفع می‌کند که این کشور به طور کامل خلع سلاح شده باشد.

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرآنلاین دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا اسرائیلی وجود دارد.

طبق گزارش الجزیره، وی مدعی شد: ایران با حمایت از حماس در غزه و حوثی‌های یمن (انصارالله) و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود.

به نقل از ایسنا این ادعا در حالی است که انگلیس به همراه آمریکا بارها به خاک یمن حمله کرده‌اند و از حامیان رژیم صهیونیستی در نسل‌کشی در غزه بوده‌اند.

ایران هم بارها اعلام کرده نیروهای مقاومت در منطقه بر اساس منافع کشورهای خود، به مبارزه علیه اشغالگری آمریکا و رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهند.

کامرون که در ریاض صحبت می‌کرد، ادامه گفت: اسرائیل باید از راه‌حل ۲ دولتی حمایت کند زیرا این امر در طولانی مدت به سودش خواهد بود. راه‌حل ۲ دولتی در طولانی مدت امنیت اسرائیل را تضمین خواهد کرد.

اخیرا نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا توافق آتش‌بسی که به حماس پیشنهاد شده را «بسیار سخاوتمندانه» توصیف کرد و گفت حماس باید هرچه سریع‌تر درباره آن تصمیم‌گیری کند.

او مدعی شد که حماس در میان غیرنظامیان مخفی می‌شود و پایان‌نیافتن جنگ غزه به این دلیل است که حماس سلاح‌های خود را کنار نگذاشته، اسرا را آزاد نکرده و خود را تسلیم نکرده است!

بلینکن همچنین مدعی شد که اجرای راهکار ۲ دولتی در مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی و همچنین عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو و کشورهای منطقه «بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس» خواهد بود.

او همچنین با طرح این ادعا که حماس تنها مانع حصول توافق آتش‌بس در جنگ غزه است، گفت سران جنبش مقاومت فلسطین باید هرچه سریع‌تر درباره پیشنهادی که به آن‌ها شده تصمیم‌گیری کنند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901148

دیگر خبرها

  • ادامه اعتراضات دانشجویی آمریکا؛ بازداشت گسترده در کارولینای شمالی
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • موج حمله موشکی جدید از لبنان به اراضی اشغالی
  • ادعای ناظران درباره اصابت موشک ساخت کره‌شمالی به خارکیف اوکراین
  • ادعای تکراری وزیرخارجه انگلیس علیه ایران
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • ادعای تکراری وزیر خارجه انگلیس علیه ایران
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا