Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:08:33 GMT

فرانسه سفیر ایتالیا را فراخواند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۶۸۲۱۵

فرانسه سفیر ایتالیا را فراخواند

وزارت خارجه فرانسه در اعتراض به اظهارات اخیر معاون نخست وزیر ایتالیا سفیر این کشور در پاریس را فراخواند. ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه سفیر ایتالیا را فراخواند تا مراتب اعتراض خود را نسبت به اظهارات معاون نخست وزیر این کشور اعلام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوییجی دی مایو معاون نخست وزیر ایتالیا در اظهاراتی پاریس را متهم به ایجاد و گسترش فقر در آفریقا و تشدید موج مهاجرت به اروپا کرده است.

یک منبع دیپلماتیک فرانسه در این باره گفت: این نخستین بار نیست که مقام های ایتالیایی اظهارات غیرقابل قبول و تحریک آمیزی را بیان کرده اند.

وزیر دفاع فرانسه: آمریکا از لزوم حمایت از کردهای سوریه آگاه استآغاز دهمین شنبه اعتراضی جلیقه‌زردهای فرانسه

 

از زمانی که حزب جنبش 5 ستاره در سال گذشته در ایتالیا به قدرت رسیده، روابط رم با پاریس متشنج شده است.

دی مایو روز یکشنبه در اظهاراتی گفت: اگر مردم در حال ترک آفریقا هستند این مساله به خاطر برخی کشورهای اروپایی به خصوص فرانسه است که هرگز دست از استعمارگری علیه کشورهای آفریقایی برنداشته‌اند.

وی در ادامه افزود: اگر فرانسه کشورهای آفریقایی را تحت استعمار خود قرار نمی‌داد، اکنون پانزدهمین اقتصاد بزرگ جهان بود نه اینکه امروز در بین بزرگترین اقتصادهای جهان باشد. این دقیقا به خاطر کارهایی است که فرانسه در آفریقا انجام می‌دهد.

این منبع دیپلماتیک فرانسه افزود: وزارت خارجه فرانسه عصر دوشنبه ترزا کاستالدو سفیر ایتالیا در پاریس را فراخوانده است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط ایتالیا اخبار "فرانسه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایتالیا اخبار فرانسه ایتالیا اخبار فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۸۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد

پس از آنکه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در اوایل این هفته تکرار کرد ممکن است زمانی فرا برسد که نیرو‌های فرانسوی و غربی به اوکراین اعزام شوند، وزیر دفاع ایتالیا گفت: نیرو‌های ایتالیایی هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد.

به گزارش ایسنا، گیدو کروستو، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد: «در این میان، غرب باید از اظهارات جالب توجه برای ایجاد تاثیر خوب، مانند اعزام ناتو به اوکراین اجتناب کند.»

وی همچنین اظهار کرد تقسیم جلسات به ۲ یا سه (کشور)، در حالی که ما ۲۷ کشور در اتحادیه اروپا هستیم، اشتباه است. منظور کروستو نشست موسوم به مثلث «وایمار» بود که رهبران فرانسه، آلمان و لهستان را گرد هم می‌آورد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در اواخر فوریه احتمال اعزام نیرو‌های غربی به اوکراین را مطرح کرده بود، با ذکر ۲ شرط عنوان کرد: در صورتی که مسکو از خطوط مقدم عبور کند و کی‌یف آن را درخواست کند، می‌توانیم این مساله (اعزام نیرو به اوکراین) را مطرح کنیم. وی مدعی شده بود که اکثر کشور‌های اروپایی با طرحش موافقند.

دیگر خبرها

  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • فیلم| اسرائیل دست به دامان فرانسه شد
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • بیرون کردن دانشجویان فرانسوی توسط پلیس پاریس
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ایتالیا: نیروهای ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • ‏توسعه روابط با کشورهای آفریقایی از اولویت‌های سفر به گامبیا است
  • پلیس فرانسه با هدف پاکسازی دانشگاه علوم‌سیاسی پاریس از دانشجویان تحصن کننده حامی فلسطین وارد عمل شد