Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛ اقبال عباسی در همایش چهل سالگی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری  گفت: سرآغاز توسعه و پیشرفت های انقلاب اسلامی پس از 8 سال دفاع مقدس شتاب بیشتری نیز به خود گرفت.

وی تصریح کرد: تمامی دستاورد های علمی، نظامی و علوم مختلف ایران پس از انقلاب شکل گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری همچنین تکمیل زنجیره غذایی را در بخش کشاورزی مهم ارزیابی و تاکید کرد: نبود صنایع تبدیلی در فرآوری محصولات تولیدی در بخش کشاورزی، بزرگترین خلاء و معضل برای درآمدزایی بهره برداران استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این استان با تولید سالانه 24 هزار تن بادام ،24 هزار تن ماهی سردابی ، رتبه نخست کشوری را در این دو محصول دارد و بیش از 7 هزار تن قارچ دکمه ای نیز در این استان تولید می شود.

عباسی، میزان محصول بادام را مامایی صادراتی استان را 15 هزار تن برآورد و تصریح کرد: در صورت تبدیل محصول بادام به مغز بادام ، فرآوری و بسته بندی استاندارد جهانی، میزان درآمد حاصل از این نوع محصول در سال 2 برابر اعتبارات عمرانی استان خواهد بود.

عباسی در ادامه بخش کشاورزی را مهمترین پتانسیل اقتصادی این استان دانست و تاکید کرد: تنوع فعالیت های تولیدی و اشتغالزا در بخش های زراعت، شیلات، باغات، دامپروری و دیگر زیر بخش ها و نیز بالابودن جمعیت بهره برداران و فعالان این بخش بیانگر اهمیت اقتصادی این بخش است.

وی گفت: بخش کشاورزی از نظر تامین منابع غذایی، ایجاد اشتغال و رشد ارزش افزوده به عنوان یکی از مهمترین بخش های اقتصادی نیازمند حمایت است.

عباسی از تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن محصولات باغی، زراعی، شیلات و دامی استان خبر داد و اظهار داشت: این استان بلحاظ وجود منابع آب و خاک مناسب برای توسعه کشاورزی دامپروری موقعیت ممتازی دارد.

وی به ظرفیت بیش از دو میلیون و 500 هزار راس دام سبک و سنگین عشایری ، روستایی و صنعتی استان اشاره کرد و تصریح کرد: در صورتی که فرآوری صنعت چرم در استان وجود داشت نیاز ارسال پوست دام به استانهای همجوار نبود.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: با نبود صنایع تبدیلی بخش عمده ای از درآمد بهره برداران استان به خارج از استان و کشور می رود.

در این آیین از 2 تولید کننده محصولات زراعی برتر استان تجلیل شد و یک رقم حبوبات (لوبیای قرمز رقم افق )که در این استان اصلاح شده و بذر کشت مناسب و سازگار اقلیم منطفه است رونمایی شد.

 سالانه بیش از یک میلیون و 500 هزار تن محصول باغی، زراعی، دامی و شیلاتی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود وهم اکنون حدود 66 هزار بهره بردار چهارمحال و بختیاری از بخش کشاورزی و دامپروری ارتزاق می کنند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انقلاب انقلاب اسلامی پوست چهارمحال و بختیاری صنعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۶۹۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی  با حضور در شرکت مادر تخصصی توانیر با رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر دیدار و گفتگو کرد.    در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌های توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.   مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهر‌های شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.   در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.   مدیر عامل توانیر نیز جهت تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و به منظور رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • دیگر چیزی از بخش کشاورزی و شیلات غزه باقی نمانده است
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • برداشت ۴۰ درصد گندمزار‌های سیستان و بلوچستان
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران