Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر کمبود فضای فیزیکی در حوزه آموزش یکی از عمده ترین مشکلات این دانشگاه به شمار می رود، اظهار کرد: تلاش می‌شود تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده کار ساخت ۴ دانشکده جدید با زیر بنای ۶۰ هزار متر مربع در پردیس دانشگاه آغاز شود.

به گزارش ایسنا، محمد رضا دارابی در نشست با اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه مقدمات کار و طراحی نقشه های بهداشت، پیراپزشکی، طب سنتی و مکمل و پرستاری و مامایی در پردیس دانشگاه انجام شده است، تاکید کرد: با اجرای این پروژه تلاش می شود در مدت یک سال و نیم فضاهای آموزشی به بهره برداری برسد که در صورت تحقق آن نیاز دانشگاه تا ۲۰ سال آینده تامین خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه با دارا بودن ۹ هزار و۵۰۰ دانشجو، ۹۵۰ عضو هیات علمی بزرگترین دانشگاه علوم پزشکی شرق کشور محسوب می شود که تاکنون افتخارات و دستاوردهای مهمی را به همت اعضای هیات علمی به ثمر نشانده است، تصریح کرد: در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مشهد جایگاه مطلوبی را در رتبه بندی های ملی و بین المللی کسب نموده است که این امر با تلاش و همت تمامی گروه های فعال در سطح دانشگاه به نتیجه رسیده است.

دارابی با بیان اینکه امروز هرم سنی اعضای هیات علمی دانشگاه جوان است، اظهار کرد: در سال های اخیر با جذب اعضای هیات علمی جوان توانمند و نخبه و متعهد به انجام کار ، این دانشگاه توانسته است موفقیت های متعددی را در عرصه های علمی، آموزشی و دیگر حوزه ها کسب کند.

وی با بیان اینکه دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد دانشکده ای نوپا با اعضای هیات علمی جوان است خاطر نشان کرد: در حال حاضر از نظر تعداد اعضای هیات علمی در دانشگاه نسبت به دانشگاه های هم تراز در شرایط مناسبی قرار داریم اما توزیع و جذب اعضای هیات علمی به شکل متناسبی در دانشکده ها شکل نگرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این آمادگی در دانشگاه وجود دارد که در صورت کمبود اعضای هیات علمی براساس سند آمایش سرزمین و شاخص های استاندارد، نسبت به جذب اعضای هیات علمی اقدام شود.

دارابی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر حوزه آموزش و پژوهش، مسئولیت مهمی را در بخش های بهداشت، درمان و ارائه خدمات در اقصی نقاط استان بر عهده دارد خاطر نشان کرد: تلاش می شود با توجه به منابع موجود بر اساس عدالت ارائه خدمات به تمامی مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موضوع اجتماعی شدن سلامت را به طور جدی دنبال می کند خاطر نشان کرد: دانشکده بهداشت در زمینه اهداف برنامه اجتماعی شدن سلامت و ایجاد  ارتباط با معاونت بهداشت، صنعت و بین دانشگاهی می تواند نقش اساسی ایفا کند.

رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست مهمترین مشکل این دانشکده را کمبود فضای فیزیکی عنوان و اظهار امیدواری کرد: با حمایت رییس دانشگاه و معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ساخت فضاهای آموزشی جدید اجرایی شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، محمد صفریان، رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توانمندی های اعضای هیات علمی این دانشکده خاطر نشان کرد: اعضای هیات علمی این دانشکده علاوه بر فعالیت در حوزه های علمی، پژوهشی و آموزشی توانمندی های لازم را در حوزه مدیریتی نیز دارا هستند.

وی ضمن قدردانی از حمایت های رییس دانشگاه در تامین نیازهای اعتباری و آموزشی دانشکده اظهار کرد: در حال حاضر این دانشکده با توجه به سند آمایش سرزمین و نوپا بودن فعالیت آن، نیاز به توسعه بیشتر و نگاه ویژه دارد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۰۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به دستور رئیس دانشگاه، بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت دوباره بازگشایی و آماده خدمت‌رسانی شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی مشهد، حسین محزون گفت: با توجه به بازدید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد از بیمارستان صحرایی و تاکید ایشان بر آمادگی کامل این بیمارستان برای خدمت رسانی به گروه های هدف در زمان مورد نیاز و در مناطق مختلف استان و کشور، بیمارستان صحرایی، بازگشایی شده و به زودی آموزش نیروهای تخصصی و داوطلبان نیز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: در مواقع بروز حوادث و بلایای طبیعی یا غیرطبیعی با مصدوم انبوه که تعداد مجروحان حادثه زیاد است و امکان انتقال سریع و تخلیه مجروحان از صحنه حادثه به محل امن یا مراکز درمانی وجود ندارد، ضرورت انتقال و استقرار سریع بیمارستان سیار و ارائه خدمات درمانی سریع و گسترده در محل امری ضروری است.

مدیر بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیمارستان صحرایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سال 92 به بهره برداری رسید و در دوران کرونا نیز مورد استفاده قرار گرفت و حال با توجه به فصل تابستان و حضور زائران در صورت نیاز از این بیمارستان مجدد استفاده خواهد شد، این بیمارستان 45 تختخوابی در قالب بخش هایی همچون اتاق عمل، Icu ، جراحی زنان، رادیولوژی، آزمایشگاه، داروخانه، CSR و بخش های جانبی در حال حاضر آمادگی استقرار در مناطقی که نیاز است را دارد.

محزون افزود: ایجاد توان ارائه خدمات درمانی در هر زمان و هر مکان در کشور و خارج از کشور،کاهش عوارض ناشی از تاخیر در درمان مصدومین،کاهش تعداد مرگ و میر و قربانیان حوادث غیرمترقبه طبیعی و ساخته دست بشر،کاهش  هزینه ها و احتمال ضایعات انسانی  و کاهش آسیب های روانی ناشی از حوادث از اهداف راه اندازی بیمارستان های صحرایی به شمار می رود.

وی به فعالیت‌های انجام شده در این بیمارستان به منظور آمادگی برای ارائه خدمات در مواقع ضروری اشاره کرد و گفت: تهیه نقشه چیدمان بیمارستان، تشکیل تیم واکنش سریع بیمارستان صحرایی در رده های درمانی مختلف، بازگشایی و ساماندهی کانکس‌ها و تجهیزات پزشکی،کالیبراسیون تجهیزات پزشکی، تهیه فهرست داروهای مورد نیاز بیمارستان با هماهنگی معاونت غذا و دارو، راه اندازی دستگاه رادیولوژی، ارائه خدمات برای زائران و مسافران نوروزی و بازگشایی بیمارستان صحرایی، جهت تست و آمادگی تجهیزات و انجام مانور فرضی برای آمادگی در مواقع بروز بحران از جمله این اقدامات است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • واگذاری دیپلماسی علمی محور مقاومت به دانشگاه شاهد
  • سه بیمار شیرازی با اهدای عضو دختر ۱۸ ساله تربت جامی جان دوباره گرفتند
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در هفته سلامت در مشهد