Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-26@06:10:02 GMT

چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت هستند؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۱۴۳۰

چه کسانی مشمول دریافت سهام عدالت هستند؟

۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۱۴ نفر از میان جمعیت ۴۹ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۶۵۴ نفری مشمولان سهام عدالت، تا به امروز فوت کرده‌اند.

به گزارش صدای ایران از آخرین خبر، طرح سهام عدالت در حالی از سال ۸۵ تاکنون در کشور در حال اجرایی شدن است، که قرار بود پس از ۱۰ سال از آغاز این طرح، آزادسازی این سهام انجام شده و مشمولان از سال ۹۶ اقدام به خرید و فروش سهام خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تجربه توزیع کوپن سهام در دنیا نشان می‌دهد این طرح در کمتر از چند سال به سرانجام رسیده و این شمار بالا از متوفیان روی دست دولت‌ها نمانده‌اند.

بر این اساس نگاهی به شرایط توزیع سهام عدالت در کشور نشان می‌دهد طولانی شدن این روند، علاوه بر این که موجب شده دست مشمولان سهام عدالت از حقوق خود کوتاه بماند، این موضوع به فوت شمار قابل توجهی از مشمولان نیز انجامیده است.

از اینرو آمارها نشان می‌دهد از میان جمعیت ۴۹ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۶۵۴ نفری مشمولان سهام عدالت، تا به امروز دو میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۱۴ نفر فوت کرده‌اند که در این میان سهم ۵ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۳۲ نفر از مشمولان تخفیف‌دار سهام عدالت از متوفیان، ۱۶۲ هزار و ۲۴۴ متوفی است و ۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۸۸ نفر هم از مشمولان این گروه در قید حیات هستند.

همچنین از ۱۵ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۷۵۶ مشمول گروه روستائیان و عشایر، ۱۴ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۴۰۰ نفر در قید حیات هستند و ۴۸۶ هزار و ۳۵۶ نفر از روستائیان و عشایر دارای سهام عدالت نیز تا به امروز فوت کرده‌اند.

از سوی دیگر در گروه ۱۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۳۳۸ نفری مشمولان کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگی، ۱۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۲۷۸ نفر در قید حیات هستند و ۷۷۵ هزار و ۶۰ نفر نیز متوفی شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: از ۶ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۴۶ نفر کارگر فصلی و ساختمانی مشمول سهام عدالت نیز تاکنون ۶۶ هزار و ۷۱۶ نفر فوت کرده‌اند و ۶ میلیون و ۴۳ هزار و ۶۳۰ نفر هم فعلا در قید حیات هستند.

سایر گروه‌های مشمول سهام عدالت نیز از جمعیت ۸ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۸۲ نفر برخوردار هستند که از این تعداد تا به امروز، ۹۱۷ هزار و ۴۳۸ نفر فوت کرده‌اند و ۷ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۷۴۴ نفر نیز در قید حیات هستند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سهام عدالت مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف

به گزارش پارس نیوز، مصطفی رجبی مشهدی در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه در سال جاری تعرفه برق افزایش نخواهد یافت، اظهار داشت: تعرفه ها امسال تغیبر نمی کند و کسانی که زیر الگومصرف دارند برق را با نرخ یارانه ای دریافت می کنند اما کسانی که بیش از میزان الگوی تعیین شده برای هر اقلیم مصرف داشته باشند تعرفه را با افزایش پلکانی دریافت خواهند کرد.

 

وی افزود: تعرفه کسانی که بیش از الگو مصرف کنند با قیمت برق تجدیدپذیر دریافت خواهد شد.

مدیر عامل شرکت توانیر گفت: ۱.۵ میلیون مشترک باید نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند و در صورت عدم رعایت اخطار گرفته و یا با محدودیت مواجه خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون خودرو و لوازم خانگی برخوردار خواهند شد.

منبع : ایلنا

 

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • سهم پنج درصدی استقلال و پرسپولیس به چه کسانی می‌رسد؟
  • جایزه ویژه توانیر برای مشترکان کم مصرف
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه دارایی و کسانی می‌شود؟
  • مالیات بر عایدی سرمایه شامل چه کسانی می‌شود؟
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد