Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@03:55:15 GMT

چهار طرح آبخیزداری در تالاب انزلی اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۱۵۸۰

چهار طرح آبخیزداری در تالاب انزلی اجرا می شود

گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان به ایرنا حاکیست؛ محسن یوسف پور هزینه اجرای این چهار طرح آبخیزداری را دو میلیارد و 250 میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و تا پایان امسال ذکر و اضافه کرد: با اجرایی شدن این چهار طرح آبخیزداری که شامل عملیات مکانیکی، بیومکانیکی، بیولوژیکی و مدیریتی است؛ بخش زیادی از مشکلات مربوط به تولید رسوب و سیل در تالاب بین المللی انزلی برطرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این طرح‌ها در شهرستان‌های رضوانشهر، ماسال، فومن و شفت در حوضه‌های آبخیز چافرود، مرغک، ماسوله رودخان و پسیخان در حال اجراست.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان جلوگیری از انباشت رسوبات در بستر تالاب، انهار، مسیل و آب بندان ها، کنترل سیلاب‌های ویرانگر و جلوگیری از فرسایش خاک در سرشاخه‌ها را از مزایای اجرای طرح های آبخیزداری در این حوضه ذکر کرد و گفت: رودخانه‌های چافرود، مرغک، خالکایی، پلنگ رودخان، تنیان رود، ماسوله رودخان، قلعه رودخان، گشت رودخان، پسیخان و پیربازار به حوضه آبخیز تالاب انزلی وارد می شوند که از لحاظ سیل خیزی، فرسایش خاک و تولید رسوب در اولویت اجرای طرح‌های آبخیزداری قرار دارند.
یوسف پور با اشاره به اختصاص 200 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری کشور گفت: سهم گیلان از این اعتبار بیش از 15 میلیارد تومان است که برای اجرای 40 طرح آبخیزداری در 19 طرح آبخیزداری هزینه می‌شود.
حوضه آبخیز تالاب انزلی 350 هزار هکتار مساحت دارد. تالاب بین المللی انزلی از مهمترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و محل تخم ریزی آبزیان بوده و از نخستین تالاب‌های ثبت شده در معاهده رامسر در سال 1971 میلادی است.
تالاب بین المللی انزلی هم اکنون در فهرست مونترآل قرار گرفته است. قرار گرفتن در این فهرست به معنای این است که تالاب در حال خشک شدن است و به مراقبت نیاز دارد.
وسعت تالاب انزلی که زمانی حدود 20 هزار هکتار بود اکنون به شدت کاهش یافته و طی سه دهه گذشته به دلیل ورود حجم زیادی از رسوبات و رشد بی رویه گیاهان مهاجم میانگین عمق آب تالاب انزلی از 11 متر به کمتر از دو متر و در مناطقی حتی کمتر کاهش یافته است.
سازه های غیرضروری و کارشناسی نشده و قطع جریان طبیعی آب ، گیاهان مهاجم وارداتی ، تجاوز به حریم تالاب و کاهش آب دریای خزر حال تالاب زیبای انزلی را به شدت وخیم و نیازمند درمان فوری و جدی کرده است.
7296/2007/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری تالاب تالاب انزلی درمان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی است، گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان و محدوده اجرا است.

به گزارش مشرق، شهریار افندی‌زاده مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران درباره تغییر در اجرای طرح ترافیک در تهران اظهارداشت: در حال دریافت پیشنهادات و اطلاعات از سوی جامعه دانشگاهی درباره بازنگری در طرح ترافیک هستیم و پس از بررسی این مرحله، موضوع در کمیته‌ای ویژه بررسی نهایی خواهد شد.

وی افزود: حذف حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده زوج و فرد یکی از این مسائل است که بررسی خواهد شد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران با اشاره به اینکه بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک قطعی خواهد بود و امسال تغییر می‌کند، گفت: تغییر در نرخ طرح ترافیک جدای این موضوع است و تصمیم در این زمینه بر عهده شورای شهر تهران است.

افندی‌زاده گفت: بازنگری در نحوه اجرای طرح ترافیک شامل زمان اجرا و مکان اجرا است که محدوده طرح ترافیک هم احتمال کاهش دارد.

گفتنی است؛ محسن هرمزی معاون حمل و نقل شهرداری تهران نیز در این زمینه گفت: در طرح ترافیک جدید مسأله‌ای به نام طرح «زوج و فرد» نخواهیم داشت طرح جدید ترافیکی را به نحوی مدیریت خواهیم کرد که از شب مردگی خیابان‌ها کم کنیم

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • اجرای بیش از ۲۰ طرح آبخیزداری در استان اصفهان
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • مهار ۸۰ درصد از سیلاب‌ها با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر+ فیلم
  • تالاب انزلی، میزبان بیش از هزار پرستوی دریایی
  • آشیانه ساختن پرستو‌های دریایی در تالاب بین المللی انزلی
  • طرح ارتقاء امنیت اجتماعی وپاکسازی نقاط جرم خیزدر کهگیلویه اجرا شد
  • احتمال کاهش محدوده طرح ترافیک