Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رضا رحمانی پیش از ظهر سه شنبه در آئین یک طرح فولادی بیان داشت: برنامه‌های کاملی در حوزه معدنی از اکتشاف تا تولید طراحی کردیم.

وی افزود: انجمن جهانی فولاد در سال ۲۰۱۷ اعلام کرده یک هزار و ۶۸۰ میلیون تن فولاد خام در دنیا تولید شده است که از این میزان ۲۲ میلیون تن فولاد خام از ایران بوده که ۲۲ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته در حالی که رشد جهان ۶ درصد بوده است و لذا ایران بالاترین رشد در تولیدکنندگان عمده جهان را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶۲ درصد فولاد خام خاورمیانه در ایران تولید می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن تولید داشتیم که این نیز نسبت به گذشته رشد ۸ درصدی داشته و در حال حاضر ۶۲ درصد فولاد خام خاورمیانه در ایران تولید می‌شود.

رحمانی بیان داشت: ما در شش سال گذشته کشورهای مطرح فولادی جهان را پشت سر گذاشتیم و به مقام دهم تولید فولاد خام رسیدیم این درحالی است که در ابتدای دولت تدبیر و امید رتبه ما ۱۵ بود.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: در حال حاضر ۱۱۰ میلیون تن پروژه تعریف شده در زنجیره فولاد داریم همچنین در سواحل جنوبی کشور ۲۰ میلیون تن پروژه بزرگ فولادی تعریف کرده ایم که به این زنجیره اضافه خواهد شد.

دهه فجر تولید در ایران به ۲۲۰ میلیون تن می رسد

وی افزود: در سال ۵۷ ما  ۲.۴ میلیون تن در زنجیره فولاد تولید داشتیم که امروز به ۲۰۵ میلیون تن رسیده است. در دولت یازدهم و دوازهم ۱۲۳ میلیون تن در زنجیره فولاد تولید داشتیم که در دهه فجر با افتتاحیه به ۲۲۰ میلیون تن خواهد رسید.

وی گفت: ایران نشان داده که در بدترین شرایط پیشرفت می‌کند ما زنجیره تولید فولاد را تکمیل و آن را متوازن کرده‌ایم لذا در سال های اخیر خام فروشی ما بسیار کاهش یافته است.

رحمانی ابراز داشت: اگر سال آینده صنعت مسکن رونق بگیرد بازار خوبی برای صنعت فولاد ایجاد خواهد شد.

وزیر صمت افزود: در تولید زنجیره فولاد ۵۵ میلیون تن هدف گذاری کردیم و تا سال ۱۴۰۴ باید شرایط صادرات آن حداقل سالی ۱۵ میلیون تن باشد که این قابل تحقق است لذا برای تکمیل این زنجیره منابع مالی احتیاج داریم که در حدود هشت میلیارد یور نیاز سرمایه گذاری است.

رحمانی اظهار داشت: به دنبال این هستیم که در پتروشیمی و سیمان که تعداد زیادی واحد ایجاد کردیم سازنده شویم.

صنعت فولاد ایران بومی شده است

وی گفت: در صنعت فولاد از صفر تا صد در داخل کشور می توانیم تولید کنیم و این صنعت کاملا بومی شده است که این یکی از دستاوردهای ۴۰ سالگی انقلاب است.

رحمانی افزود: در ابتدای دولت تدبیر و امید سنگ آهن ۶۳ میلیون تن بوده و امروز به ۸۰ میلیون تن رسیده است و با اکتشافات جدید ذخیره سنگ آهن کشور به حدود ۲.۵ برابر خواهد رسید.

وزیر صمت یادآور شد: ۳۶ درصد واحدهای استان کرمان زیر ظرفیت خود کار می کنند و باید از این ظرفیت با رفع موانع آنها استفاده کنیم و یکی از این موانع عدم وجود نقدینگی است که استاندار کرمان باید پیگیر این موضوع باشد.

وی یادآور شد: در طرح رونق تولید، همه ظرفیت آن در استان کرمان جذب نشده است، در حوزه مس رتبه ۱۵ داریم به دنبال آن هسیتم که به رتبه ۱۲ برسیم و در آلومینیوم ۱۸ که به زودی به رتبه ۱۴ خواهیم رسید.

رحمانی گفت: در استان کرمان حدود ۲۴ پهنه اکتشافی تعریف شده که ۱۹ مورد آن واگذار شده و ظرفیت استخراج استان ۶۶ میلیون تن می‌باشد که در این راستا ۲۳ هزار شغل مستقیم ایجاد شده است.

وی افزود: در حوزه معدن  ۵۵ میلیون تن فولاد در کل کشور هدف گذاری کردیم که ۱۰ میلیون تن آن در استان کرمان هدف گذاری شده است.

کد خبر 4520075

منبع: مهر

کلیدواژه: بردسیر رضا رحمانی صنعت معدن و تجارت کرمان وزارت صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای

امیر عبدوس درباره راهکارهای کاهش اثرات مخرب کیسه‌های پلاستیکی بر محیط زیست اظهارکرد: یکی از موضوعات مهم در این زمینه اهمیت تفکیک پسماند از مبدا و تحویل آن به به مراکز مجازی است که در ماه‌های اخیر از طریق برنامه های کاربردی اقدام به خرید پسماندهای قابل بازیافت شهروندان می‌کنند چراکه این کار به مراتب هزینه‌های کمتری نسبت به تفکیک آن‌ها در مقصد دارد.

وی یکی از راه‌های کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی را به همراه داشتن کیسه‌های چند بار مصرف یا پارچه‌ای برای خرید ذکر کرد و گفت: اگر هنگام خرید ناگزیر به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی بودیم، تلاش کنیم از کیسه‌های کمتری استفاده کنیم.

عبدوس درباره اقدامات سازمان محیط زیست برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی توضیح داد: این سازمان در نخستین گام با همکاری وزارت صمت و فروشگاه‌های زنجیره‌ای و بر اساس آیین‌نامه کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی تلاش کرده است طی هفته زمین پاک (۳ تا ۹ اردیبهشت‌) کیسه‌های پلاستیکی به‌طور رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای توزیع نشود تا مردم به استفاده از کیسه‌های چند بار مصرف و پارچه‌ای برای خرید ترغیب شوند.

مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا پیش از این فروشگاه‌های زنجیره‌ای هیچ مبلغی را برای ارایه کیسه‌های پلاستیکی به مشتریان دریافت نمی‌کردند، پاسخ منفی داد و تصریح کرد: هزینه صرف شده برای ارایه این کیسه‌ها در حاشیه سود فروشگاه‌ها لحاظ می‌شد بنابراین قرار است طی هفته زمین پاک این مبلغ در فاکتور خرید لحاظ شود تا کسانی که از کیسه برای حمل خریدهای خود استفاده می‌کنند از مبلغ پرداخت شده برای آن اطلاع یابند این در حالیست که علت تمایل مردم برای خرید از برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کیفیت بالای کیسه‌های پلاستیکی آن‌هاست.

وی اضافه کرد: در این شرایط تلاش می‌شود با اجرای طرح آزمایشی ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای اثرات مخرب کیسه‌های پلاستیکی بر محیط زیست کاهش یابد.

عبدوس درباره علت استفاده کم از بیلبوردهای شهری برای اطلاع‌رسانی در زمینه این طرح و پیامدهای مصرف کیسه‌های پلاستیکی برای محیط زیست اظهارکرد: شهرداری تهران در یک حرکت سراسری از بیلبوردهای شهری برای اطلاع‌رسانی درباره برنامه کاربردی نوماند - که به منظور جمع‌آوری پسماند خشک شهروندان طراحی شده است- استفاده می‌کند. با بهره‌گیری از این نرم‌افزار کاربردی مردم پسماند خود را به پیمانکاران دارای مجوز تحویل می‌دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود سازمان محیط زیست برای طرح ممنوعیت یک هفته‌ای عرضه کیسه‌های پلاستیکی علاوه بر رسانه‌های تصویری و مکتوب از ظرفیت بیلبوردهای شهری هم استفاده می‌کرد، اذعان کرد: این نظر، درست است البته اقدامات ما در این زمینه تازه شروع شده است و به‌طور قطع در مراحل بعد از ظرفیت بیلبوردهای شهری بیشتر بهره خواهیم برد.

عبدوس در پایان تاکید کرد: برای کاهش مصرف کیسه‌های پلاستیکی در هماهنگی کامل با اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و سازمان مدیریت پسماند این شهرداری هستیم، با این حال برای اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در این زمینه از همه رسانه‌ها استمداد می‌طلبیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • پهپادهای اوکراین صنعت فولاد روسیه را هدف گرفتند
  • رونمایی از نخستین «موتور شش سیلندر بنزینی» ایران‌ساخت
  • حضور جمعی از کارکنان صنعت فولاد اکسین خوزستان در دیدار کارگران با رهبر انقلاب
  • افزایش تولید فولاد خام ایران
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • همت بلندی که ۱۶۰ بومی را صاحب شغل کرد
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • فولاد خوزستان چرا هدف تحریم‌ها قرار گرفت؟