Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، نورعلی عباسپور مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش در گردهمایی انتخابات شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان استان مازندران، با بیان اینکه مفهوم مشارکت یک فرهنگ است که باید عمومی شود، اظهار کرد: مشارکت مردم در آموزش‌ و پرورش بستر اساسی حل بسیاری از مشکلات است و یکی از آسیب‌های حوزه مشارکت خود مدیران هستند که با لایه‌های سخت، مانع از مشارکت مردم می‌شوند؛ مردم آماده هرگونه مشارکتی هستند و این ما هستیم که باید فضای مشارکت مردمی را فراهم کنیم و باید تلاش کنیم این لایه را بشکنیم و با مشارکت دادن هر چه بیشتر خانواده‌ها از معضلات موجود بکاهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی سرمایه انسانی را مهم‌ترین بستر مشارکت خانواده‌ها دانست و گفت: اندیشه‌هایی هستند که می‌توانند تحول ایجاد کنند ولی تا آدم‌ها تغییر نکنند هیچ اتفاقی نمی‌افتد؛ در همین راستا در تعلیم و تربیت نقش اساسی و بستر اصلی بر عهده خانواده‌هاست و وقتی از مشارکت حرف می‌زنیم نباید به یک مشارکت تزئینی قناعت کنیم.

عباسپور با اشاره به قواعد تشکیل انجمن اولیا در مدارس تصریح کرد: مدارسی که بیش از 10 دانش‌آموز دارند، باید انجمن اولیا داشته باشند؛ در کل کشور 97 هزار مدرسه انجمن اولیا دارند و حدود 700 هزار نفر عضو شوراهای انجمن اولیا و مربیان در کل کشور هستند.

وی از تشکیل شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور در سال 98 خبر داده و گفت: شورای عالی انجمن اولیا و مربیان برای سیاست‌گذاری کلان تعلیم و تربیت کشور باید تشکیل شود که انتخابات آن در اردیبهشت‌ماه سال 98 برگزار خواهد شد و 13 نفر از کل کشور به‌عنوان اعضای شورای عالی انجمن اولیا و مربیان انتخاب می‌شوند.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان به بحث آموزش خانواده نیز اشاره‌ کرد و گفت: 8 هزار مدرس آموزش خانواده در کشور داریم که امسال محوریت آموزش خانواده را بر اساس پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و پیوند خانه و مدرسه قرار داده‌ایم؛ در مقطع پیش‌دبستانی آموزش خانواده یک الزام است و خانواده‌ها برای ثبت‌نام دانش‌آموز در پایه اول ابتدایی باید دوره 16 ساعته را گذرانده و گواهی آموزش خانواده ارائه کنند.

عباسپور با بیان اینکه در حال حاضر پوشش آموزش خانواده در تمامی مقاطع به‌جز مقطع پیش‌دبستانی حدود 50 درصد است، خاطرنشان کرد: برای مدرسان آموزش خانواده 3 مرحله شرکت در آزمون، مصاحبه حضوری و شرکت در دوره آموزشی را در نظر گرفته‌ایم؛ برای شرکت در آزمون نیز 4 عنوان کتاب به مدرسان معرفی می‌شود.

وی در خصوص سرویس مدارس، فرهنگ‌سازی را اصلی‌ترین عامل دانست و گفت: باید این فرهنگ هر چه بیشتر در خانواده‌ها نهادینه شود که از سرویس‌های رسمی استفاده کنند؛ حوادثی که رخ می‌دهد در زمینه آزادبرهاست و بر اساس قانون، مدرسه نمی‌تواند با آزادبرها قرارداد ببندد و باید حتماً تحت نظارت شرکت‌های قانونی باشد.

انتهای پیام/

20 / 20 نورعلی عباسپور مدارس آموزش و پرورش مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌ و پرورش انجمن اولیا و مربیان شورای عالی انجمن اولیا و مربیان کشور بستر مشارکت خانواده‌ها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مدارس آموزش و پرورش انجمن اولیا و مربیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام

همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مشارکت پنج هزار خانواده اصفهانی در طرح تبدیل زباله میوه و سبزی به خشکاله
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • راه سنجش موفقیت هر مجموعه مشارکت مردم در فعالیت‌های آن است
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • تشکیل کمیسیون تخصصی شرط اجرای سند ملی امنیت تغذیه
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر با مشارکت ذینفعان تدوین شود/ ضرورت یکپارچه‌­سازی سامانه­‌های فرهنگی آموزش عالی کشور
  • برگزاری ۷۵۰۰ نفر ساعت آموزش توانمندسازی برای تشکل‌های ایثارگری
  • برگزاری آزمون سراسری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور از صبح فردا ( ۶ اردیبهشت )