Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@13:25:23 GMT

چه تعداد مشمول سهام عدالت فوت شده اند؟

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۳۹۵۱

دو میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۱۴ نفر از میان جمعیت ۴۹ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۶۵۴ نفری مشمولان سهام عدالت، تا به امروز فوت کرده‌اند.

به گزارش ایبِنا، طرح سهام عدالت در حالی از سال ۸۵ تاکنون در کشور در حال اجرایی شدن است، که قرار بود پس از ۱۰ سال از آغاز این طرح، آزادسازی این سهام انجام شده و مشمولان از سال ۹۶ اقدام به خرید و فروش سهام خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که تجربه توزیع کوپن سهام در دنیا نشان می‌دهد این طرح در کمتر از چند سال به سرانجام رسیده و این شمار بالا از متوفیان روی دست دولت‌ها نمانده‌اند.

بر این اساس نگاهی به شرایط توزیع سهام عدالت در کشور نشات می‌دهد طولانی شدن این روند، علاوه بر این که موجب شده دست مشمولان سهام عدالت از حقوق خود کوتاه بماند، این موضوع به فوت شمار قابل توجهی از مشمولان نیز انجامیده است.

از اینرو آمارها نشان می‌دهد از میان جمعیت ۴۹ میلیون و ۲۴۳ هزار و ۶۵۴ نفری مشمولان سهام عدالت، تا به امروز دو میلیون و ۴۰۷ هزار و ۸۱۴ نفر فوت کرده‌اند که در این میان سهم ۵ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۳۲ نفر از مشمولان تخفیف‌دار سهام عدالت از متوفیان، ۱۶۲ هزار و ۲۴۴ متوفی است و ۵ میلیون و ۸۰۶ هزار و ۷۸۸ نفر هم از مشمولان این گروه در قید حیات هستند.

همچنین از ۱۵ میلیون و ۱۶۵ هزار و ۷۵۶ مشمول گروه روستائیان و عشایر، ۱۴ میلیون و ۶۷۹ هزار و ۴۰۰ نفر در قید حیات هستند و ۴۸۶ هزار و ۳۵۶ نفر از روستائیان و عشایر دارای سهام عدالت نیز تا به امروز فوت کرده‌اند.

از سوی دیگر در گروه ۱۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۳۳۸ نفری مشمولان کارکنان دستگاه‌های اجرایی و بازنشستگی، ۱۲ میلیون و ۶۳۷ هزار و ۲۷۸ نفر در قید حسات هستند و ۷۷۵ هزار و ۶۰ نفر نیز متوفی شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: از ۶ میلیون و ۱۱۰ هزرا و ۳۴۶ نفر کارگر فصلی و ساختمانی مشمول سهام عدالت نیز تاکنون ۶۶ هزار و ۷۱۶ نفر فوت کرده‌اند و ۶ میلیون و ۴۳ هزار و ۶۳۰ نفر هم فعلا در قید حیات هستند.

سایر گروه‌های مشمول سهام عدالت نیز از جمعیت ۸ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۱۸۲ نفر برخوردار هستند که از این تعداد تا به امروز، ۹۱۷ هزار و ۴۳۸ نفر فوت کرده‌اند و ۷ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۷۴۴ نفر نیز در قید حیات هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهام عدالت فوت مشمولان سهام عدالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۳۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی

 
به گزارش  تابناک، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار کرد: برابر ماده ۶۰ قانون جرایم و مجازات خدمت وظیفه عمومی، کسانی که با ارتکاب اعمالی چون جعل شناسنامه، مهر، امضا، کارت پایان خدمت، کارت معافیت، استفاده از شناسنامه دیگران، اعمال نفوذ، شهادت کذب، گواهی خلاف واقع، مکتوم داشتن حقیقت، اخذ رشوه یا فریب دادن مشمول موجبات معافیت خود یا دیگران را از خدمت وظیفه عمومی فراهم سازند، به اتهام آنان در دادگاه صالحه رسیدگی شده و با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به حبس تعزیزی از یک سال تا ۵ سال محکوم می شوند.

رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا گفت: چنانچه تقلب یا جعل و یا اخذ رشوه تاثیری در وضعیت مشمول نداشته باشد، مرتکبین با رعایت شرایط و امکانات خاطی و دفعات و مراتب جرم و مراتب تادیب از وعظ و توبیخ و تهدید به انفصال از یک سال تا ۱۰ سال از خدمات دولتی و ضبط رشوه به عنوان جریمه و ۶ ماه تا ۳ سال حبس محکوم خواهند شد.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: مشمولان و خانواده‌های آنان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان به نشانی http://www.vazifeh.police.ir از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوند.

 منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مشمولان سربازی مراقب باشند حبس نخورند!
  • جزییات و زمان دقیق واریز مرحله سوم سود سهام‌ عدالت
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • اما و اگرهای قانون سربازی
  • فرآیند انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث، رایگان است
  • ۵ سال زندان در انتظار این مشمولان سربازی
  • گشتی در اقتصاد ایران | جاماندگان سهام عدالت برای اعتراض به کجا مراجعه کنند؟
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟