Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیدی در مقاله‌ای با عنوان «ارتباطات مردمی و پایداری سازمان» نوشت: ارتباط مستقیم رئیس بنیاد مستضعفان با مردم باعث افزایش رضایت‌مندی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، «علی امیدی»، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان در مقاله‌ای باعنوان «ارتباطات مردمی و پایداری سازمان» در سایت شبکه رویداد‌های پدافند غیرعامل کشور به موضوع اهمیت و جایگاه پاسخگویی در سازمان‌ها و اهمیت ارتباط مستقیم میان مردم و مسئولان و ایجاد فضایی برای ارتباط مستقیم میان عموم مردم و مدیران ارشد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخشی از این مقاله نیز به موضوع ملاقات مردمی رییس بنیاد مستضعفان در چهار سال اخیر و نتیجه آن در افزایش رضایتمندی ذینفعان پرداخت شده است.  


در بخشی از این مقاله آمده است:    پایداری سازمان وابسته به ایجاد توازن بین منافع مالی- اقتصادی و اجتماعی- زیست محیطی سازمان می‌باشد و به ذینفعان مستقیم و غیرمستقیم سازمان مرتبط می‌باشد. باتوجه به پیچیدگی محیط داخلی و خارجی سازمان‌ها و نهاد‌های اجتماعی تحولات زیادی در محیط‌های کسب و کار سازمان‌ها رخ داده است؛ بنابراین تعالی و ماندگاری سازمان‌ها در گرو هماهنگی با تغییرات محیطی است و لازم است نگرشی نو در تدوین استراتژی‌های سازمانی صورت‌گیرد. در این راستا کسب رضایت گروه‌های متعدد ذینفعان (ذینفعان داخلی سازمان و ذینفعان خارجی) لازمه توسعه و تعالی سازمانی محسوب می‌شود. مدیران سازمان‌ها باید خواسته‌های گروه‌های متعدد ذینفعان را به‌طور دقیق شناسایی کرده و برای جلب رضایت ذینفعان خود برنامه‌ریزی کنند. یکی از عواملی که بر پایداری سازمان اثر می‌گذارد مسئولیت‌های اجتماعی سازمان می‌باشد. سازمان‌ها در قبال جامعه‌ای که در آن فعالیت می‌کنند مسئول هستند؛ چرا که از منابع انسانی و طبیعی و اقتصادی آن استفاده می‌کنند. پاسخگویی یکی از مؤلفه‌های اصلی حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی سازمان‌ها می‌باشد. یکی از روش‌های پاسخ گویی ارتباطات مردمی می‌باشد. ارتباطات مردمی باعث ترویج فرهنگ پاسخگویی برخاسته از اعتقاد به جایگاه خادم و مخدوم می‌شود و تاکید بر رفتار صادقانه، صریح، شفاف و همه فهم، محبت آمیز، مهرورزانه، همراه با شکیبایی و مبتنی بر اعتماد مسئولین با مردم دارد و در پایداری سازمان نقش به سزایی دارد. بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی نهادی است که با هدف ایجاد عدالت اجتماعی، کم شدن فاصله طبقاتی و خدمت رسانی به طبقه کم برخوردار جامعه تشکیل شده است و در طی سال‌های ۹۳ تا ۹۷ بیش از ۷ هزار مورد جلسه ملاقات مردمی رییس بنیاد مستضعفان برگزار شده است که بیش از ۸۷ درصد مراجعه کنندگان پاسخ دریافت کرده اند. ارتباط مستقیم رئیس بنیاد مستضعفان با مردم در طی سال‌های اخیر باعث افزایش رضایت ذینفعان و خوشنامی این سازمان شده است./ پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان انقلاب اسلامی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر اردبیل هرمزگان مراسم ترحیم دوره آموزشی شهید بنیاد مستضعفان خدمت رسانی اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست فعالان محلات استان قزوین گفت: بهترین و درست‌ترین راه برای برطرف شدن مسائل و معضلات اجتماعی که در جامعه وجود دارد، استفاده از ظرفیت‌های مردمی است و دولت مصمم است از این ظرفیت به نحو احسن استفاده کند.

وی افزود: روش و رویه پرداخت به مسائل توسط مردم یکی از رویه‌های اصلی دولت است و رهبر معظم انقلاب هم بار‌ها و بار‌ها حوزه مردم و ایجاد حلقه‌های میانی را مورد توجه و تاکید قرار داده و این مهم را حتی در اقتصاد که مقوله پیچیده‌تر و تکنیکی تری است مطرح می‌کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: تصدی گری توسط دولت در برخی از موضوعات از جمله موضوعات اجتماعی باعث گرفتاری‌هایی می‌شود و گرفتاری‌هایی را ایجاد می‌کند، در وهله نخست مردم فکر می‌کنند با ورود دولت نقشی ندارند و دوما دولت متصدی خوبی در این زمینه نیست و برخی اوقات مشکلات را بیشتر می‌کند.
 
نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: دولت سیزدهم تمام تلاش خود را می‌کند تا در حد مقدورات و امکانات برای پرداخت مسائل اقدامات لازم را انجام دهد و این موضوعات در کانون توجه دولت سیزدهم است ولی حوزه‌های اجتماعی و حوزه‌های زیرساختی نیازمند بودجه‌های زیادی است که تمامی آنها در توان دولت نیست و باید با هم افزایی دولتی و مردمی مشکلات را برطرف کرد. 

وی افزود: استان قزوین به صورت مصداقی اقدامات متعددی را برای کاهش مشکلات اجتماعی انجام داده است که از جمله مهم‌ترین آنها راه اندازی کمپ ماده ۱۶ است، موضوعی که برخی از معضلات اجتماعی را کاهش داده و باید در سطح استان توسعه پیدا کند.

اعلایی گفت: حل مسائل کانون‌های مشکل آفرین اجتماعی در دستور کار مجموعه مدیریتی استان قرار دارد و خدمت گذران با همدلی و همراهی تمام تلاش خود را می‌کنند تا این مشکلات کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • شرط موفقیت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • زمان و مبلغ پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها
  • یکی از رسالت‌های «مهر» روایت الگوهای موفق حلقه‌های میانی است
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • مشارکت بیش از ۳۰۰ سازمان مردم نهاد در طرح ملی مشارکت اجتماعی
  •  استفاده از ظرفیت‌های مردمی بهترین راه برای حل معضلات اجتماعی
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • ارتباط مردم و مساجد از طریق مرکز ارتباطات مردمی مساجد