Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@02:43:56 GMT

اختصاص عوارض طرح ترافيک به توسعه حمل و نقل

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۵۶۵۳

اختصاص عوارض طرح ترافيک به توسعه حمل و نقل

خبرگزاري آريا- معاون حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران: عوارض طرح ترافيک خرج حمل و نقل عمومي و برنامه‌هاي کاهش آلودگي هوا مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از خبرگزاري صداوسيما، محسن پورسيدآقايي گفت: طبق برنامه سوم توسعه که تصويب آن در شوراي شهر تهران به پايان رسيده است، از اين پس عوارض طرح ترافيک و موارد مشابه آن تنها براي توسعه حمل و نقل عمومي و پاک يا برنامه‌هاي کاهش آلودگي هوا هزينه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: بر اساس احکامي که با پيشنهاد اين معاونت و تصويب شوراي شهر در برنامه سوم توسعه شهر تهران قرار گرفته است، عوارض مربوط به طرح ترافيک، آلودگي هوا و موارد مشابه آن پس از اين صرفا بايد به توسعه حمل و نقل همگاني و پاک اختصاص يابد.
تا سال 1396 نيمي از درآمد‌هاي طرح ترافيک (پس از کسر سهم 20 درصد حمل و نقل ريلي) به عنون بودجه جاري در اختيار شهرداري قرار مي‌گرفت و صرف پرداخت حقوق يا ساير هزينه‌هاي جاري مي‌شد. اما از ابتداي سال 97 و در طرح ترافيک جديد، تصويب شد که مازاد درآمد طرح نسبت به سال گذشته، بطور کامل در حمل و نقل عمومي هزينه شود.
وي افزود: اکنون با مصوباتي جديدي که از شوراي اسلامي شهر تهران اخذ شده، از سال 98 نيمه ديگر درآمد‌هاي حاصل از طرح ترافيک نيز بايد به عنوان کمک‌هاي فني و اعتباري در حوزه کاهش آلودگي هوا، نوسازي ناوگان حمل و نقل همگاني و توسعه حمل و نقل پاک هزينه شود.
پورسيدآقايي در جمع مديران حوزه حمل و نقل شهرداري، همچنين خبر داد که با تشکيل صندوق توسعه حمل و نقل همگاني و محيط زيست در سال اول يا دوم اجراي برنامه سوم توسعه، اين موضوع که عوارض دريافتي از شهروندان صرفا بايد براي توسعه حمل و نقل عمومي و پاک هزينه شود، تثبيت خواهد شد.
به گفته معاون حمل و نقل شهرداري تهران، ايجاد زيرساخت‌هاي هوشمند براي اينکه هزينه خدمات مترو، اتوبوس، تاکسي، دوچرخه و پارکينگ توسط يک کارت شهروندي انجام شود، از ديگر احکامي است که با پيشنهاد اين معاونت در برنامه سوم توسعه شهرداري گنجانده شد.
بازنگري سالانه برنامه معاينه فني، کنترل آلاينده‌هاي ناشي از وسايل نقليه و تعريف شاخص‌هاي کنترلي جديد زيست‌محيطي در آزمون‌ها، بررسي وضع محدوده بدون آلاينده حمل و نقلي، کنترل آلايندگي خودرو‌ها در پايانه‌هاي اتوبوسراني و ترمينال‌ها از ديگر الزامات برنامه سوم به نفع سياست‌هاي کنترل آلودگي هواست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عوارض طرح ترافيک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۵۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، سید محمد کرباسی، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اظهار داشت: برای تحقق این امر با اپراتورها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قراردادهایی در این زمینه باشیم.

وی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمندسازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

به گفته او، هدف اصلی این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتورها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند.

وی ادامه داد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت‌ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح‌های آنها مورد تأیید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت‌ها کسر می‌شود.

کرباسی در پایان سخنان خود ضمن اشاره به اینکه بر اساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی و فناوری به اپراتورها داده شود بلکه هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد؛ افزود: این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این همان طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان آورد

کد خبر 6097069

دیگر خبرها

  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • امکان صرف هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به شرکت‌های دانش بنیان
  • ایرنا : دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج‌ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • دولت سیزدهم کم خرج ترین دولتِ در حال توسعه شد
  • اختصاص عوارض آلایندگی به کهگیلویه و بویراحمد
  • تأثیر توسعه شبکه‌ های حمل و نقل جاده‌ ای بر رونق اقتصادی ایران