Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@03:48:34 GMT

احضار سفیر سوییس به وزارت امور خارجه

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۶۶۱۶

احضار سفیر سوییس به وزارت امور خارجه

سفیر سوئیس در تهران ،در اعتراض به بازداشت مرضیه هاشمی خبرنگار ایرانی آمریکایی پرس تی وی به وزارت امور خارجه احضار شد.

  به گزارش ایسنا ،سخنگوی وزارت امور خارجه با اعلام این خبر گفت: با توجه به طولانی شدن بازداشت خانم مرضیه هاشمی شهروند ایرانی و خبرنگار شبکه خبری «پرس تی وی» امروز سه شنبه سفیر سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در تهران به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران درخصوص بازداشت غیرقانونی ایشان در آمریکا، توسط مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه به سفیر سوئیس ابلاغ شد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بهرام قاسمی افزود: در این ملاقات یادداشت رسمی اعتراض به اقدام مأمورین دولت آمریکا در بازداشت و برخوردهای غیرانسانی و تبعیض آمیز با خبرنگار پرس تی وی که به منظور دیدار با خانواده اش به آمریکا سفر کرده بود، به سفیر سوئیس تحویل و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان خواسته شد. در این دیدار همچنین تاکید شد که برخورد مأمورین پلیس فدرال آمریکا و سکوت سؤال برانگیز مقامهای دولت آمریکا درخصوص این واقعه مغایر با تعهدات بین المللی دولت آمریکا و نقض فاحش حقوق بشر و حقوق شهروند خانم هاشمی است و اینگونه اقدامات تبعیض آمیز و نقض حقوق انسانی ایشان توسط دولت آمریکا، موجب مسئولیت بین المللی آن دولت می شود و باید در قبال آن پاسخگو باشد.  

سفیر سوئیس در این دیدار اعلام کرد :موضوع را بلافاصله به مقامات مسئول در دولت آمریکا منتقل و نتیجه را به اطلاع وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران خواهد رساند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ایران و آمریکا ایران و سوییس بازداشت خبرنگار پرس تی وی در آمریکا دستگیری مرضیه هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۶۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»

به گزارش «تابناک» به نقل از یورو نیوز، برنامه «پاداش برای عدالت» سرویس امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه ایالات متحده با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ازای اطلاعات درباره سه مرد ایرانی با نام‌های «ر.ک»، «ک.ب.س.» و «ح. ه» تا ۱۰ میلیون دلار پاداش پرداخت می‌کند.
 
به ادعای این نهاد دولتی آمریکا؛ این افراد به انجام حملات سایبری «تحت هدایت و همکاری شرکت‌های نیابتی وابسته به سپاه پاسداران» به «بیش از ۱۲ شرکت آمریکایی، وزارت امور خارجه و وزارت خزانه‌داری ایالات متحده» متهم شده‌اند.

دیگر خبرها

  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • پاکستان رویکرد حقوق بشری مغرضانه آمریکا را زیر سوال برد
  • مسکو: فرمول زلنسکی برای صلح، درگیری را طولانی‌تر می‌کند
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • روزنامه‌نگاری که دیپلمات نبود
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود