Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم و با مشارکت معاونت اجتماعی استان بوشهر، و با همکاری دفتر امام جمعه، فرمانداری و آموزش و پرورش در دیلم برگزار شد.

عبدالامیر قاسمی فرمانداردیلم عصر سه‌شنبه در این کارگاه آموزشی گفت: یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر است که به عنوان یک معضل بزرگ اجتماعی، علاوه براینکه جوانان زیادی را  هدف قرار داده سبب بروز ناهنجاری هایی در جامعه شده که باید با آگاه سازی و اطلاع رسانی صحیح و به موقع از شیوع این پدیده شوم پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اجرای چنین کارگاه‌های آموزشی فرصتی مناسب برای حضور خانواده ها در جهت بالابردن سطح آگاهی و اطلاعات است و هرچقدر بتوانیم علم و دانش خود را در زمینه شناخت آسیب‌های اجتماعی بیشتر کنیم قطعا خطری خانواده و فرزندان مارا تهدید نخواهد کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم نیز گفت: آموزش مهارت‌های زندگی توسط خانواده‌ها به فرزندان اولین و مهم ترین گام در راستای ایمن سازی جامعه در برابر خطرات اجتماعی است.

زهره محنایی هدف اصلی از برگزاری این کارگاه‌های آموزشی و همایش‌ها را  آگاهی بخشی به افراد جامعه بویژه خانواده‌ها بیان کرد و افزود: برگزاری این کارگاه‌ها برای شناسایی آسیب‌های اجتماعی در جامعه و آگاهی بهتری نسبت به آنها و آگاه‌سازی جامعه و خانواده نسبت به خطرات این آسیب‌های اجتماعی لازم و ضروری است.

جهانبخش طهماسبی کارشناس ارشد مشاوره خانواده  در این کارگاه گفت: شناخت آسیب های اجتماعی و نحوه پیشگیری از آن در بین جوانان، نوجوانان و برای خانواده ها مهم  است و ریشه‌یابی این آسیب ها نیازمند آگاهی و داشتن شناخت به آن است که بتوانیم با پیشگیری  صحیح در این راستا قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها اصلی‌ترین نقش را در شکل‌گیری و پیشگیری از اعتیاد را برعهده دارند چرا که تربیت، نوع برخورد و ارتباط در بروز این پدیده شوم بسیار تاثیر گذار است و به همین منظور هر چه خانواده های ما بتوانند اطلاعات و آگاهی های خود را بیشتر کنند قطعا جامعه سالمی تری خواهیم داشت.

طهماسبی با معرفی انواع مواد مخدر های رایج در جامعه به بیان علایم و نشانه ها و مشکلات ناشی از مصرف پرداخت و اظهار داشت: مواد مخدر صنعتی با شیوع قابل توجه و سهولت مصرف، به یک خطر جدی برای نسل جوان تبدیل شده است.

 کارشناس ارشد مشاور خانواده بیان داشت: نهادینه کردن فرهنگ دینی و مسائل مذهبی در جامعه نقش موثری در پیشگیری از گرایش به مواد مخدر دارد که دستگاه های فرهنگی باید تمام تلاش خود را در این زمینه معطوف دارند.

در ادامه این کارگاه آموزشی نمایشگاه پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور فرماندار، معاون سیاسی فرمانداری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولین و خانواده ها در نگارخانه غدیر واقع در مجتمع فرهنگی هنری پیامبر اعظم (ص) شهرستان دیلم افتتاح شد و به مدت یک هفته از ٢ بهمن الی ٩ بهمن ماه دایر است.

کد خبر 4520766

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دیلم کارگاه آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی استان ایلام با اشاره به اینکه بیش از ۱۴ هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌های سطح استان ارجاع شده است گفت: بیش از ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس استان منجر به مصالحه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از خبرگزاری پلیس، سردار جمال سلمانی اظهار کرد: مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرایم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های مؤثری برداشته‌اند.

وی افزود: با پای کار آمدن سازمان‌های حمایتی، و دخیل در حوزه آسیب‌های اجتماعی و بهره‌گیری از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی می‌توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب‌های اجتماعی ورود کرد.

فرمانده انتظامی استان ایلام اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران و مددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان، تعداد ۱۱ هزار و ۲۸۹ پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

سلمانی با بیان اینکه ۷۸ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است، اضافه کرد: مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه‌اندازی شده‌اند.

وی تاکید کرد: اگر با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی حل و فصل شود بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: شهروندان می‌توانند با شماره گیری شماره ۰۹۶۵۸۰ ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره‌مند شوند.

کد خبر 751140

دیگر خبرها

  • ایستگاه قانون، گامی در راستای افزایش دانش حقوقی دانش‌آموزان
  • ابلاغ مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • انعقاد تفاهم‌نامه طرح «هر مسجد یک حقوقدان» در سیستان و بلوچستان
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌های مرکز مشاوره پلیس ایلام
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • عدالت آموزشی در همه نقاط استان زنجان گسترش یابد
  • زیرساخت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی شهر جدید مهستان ارتقا می‌یابد
  • لزوم هوشیارسازی اجتماعی نسبت به آسیب‌های پیری جمعیت
  • معلمان در کنترل آسیب‌های اجتماعی جامعه نقش کلیدی دارند