Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-04@03:12:14 GMT

2.4 ميليون مشمول سهام عدالت فوت شدند

تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۷۷۷۴۴

2.4 ميليون مشمول سهام عدالت فوت شدند

خبرگزاري آريا - دو ميليون و 407هزار و 814نفر از ميان جمعيت 49ميليون و 243هزار و 654نفري مشمولان سهام عدالت، تا به امروز فوت کرده‌اند.
به گزارش خبرگزاري آريا، طرح سهام عدالت در حالي از سال 85تاکنون در کشور در حال اجرايي شدن است، که قرار بود پس از 10سال از آغاز اين طرح، آزادسازي اين سهام انجام شده و مشمولان از سال 96اقدام به خريد و فروش سهام خود کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين در حالي است که تجربه توزيع کوپن سهام در دنيا نشان مي‌دهد اين طرح در کمتر از چند سال به سرانجام رسيده و اين شمار بالا از متوفيان روي دست دولت‌ها نمانده‌اند.
بر اين اساس نگاهي به شرايط توزيع سهام عدالت در کشور نشات مي‌دهد طولاني شدن اين روند، علاوه بر اين که موجب شده دست مشمولان سهام عدالت از حقوق خود کوتاه بماند، اين موضوع به فوت شمار قابل توجهي از مشمولان نيز انجاميده است.
از اينرو آمارها نشان مي‌دهد از ميان جمعيت 49ميليون و 243هزار و 654نفري مشمولان سهام عدالت، تا به امروز دو ميليون و 407هزار و 814نفر فوت کرده‌اند که در اين ميان سهم 5ميليون و 969هزار و 32نفر از مشمولان تخفيف‌دار سهام عدالت از متوفيان، 162هزار و 244متوفي است و 5ميليون و 806هزار و 788نفر هم از مشمولان اين گروه در قيد حيات هستند.
همچنين از 15ميليون و 165هزار و 756مشمول گروه روستائيان و عشاير، 14ميليون و 679هزار و 400نفر در قيد حيات هستند و 486هزار و 356نفر از روستائيان و عشاير داراي سهام عدالت نيز تا به امروز فوت کرده‌اند.
از سوي ديگر در گروه 13ميليون و 412هزار و 338نفري مشمولان کارکنان دستگاه‌هاي اجرايي و بازنشستگي، 12ميليون و 637هزار و 278نفر در قيد حسات هستند و 775هزار و 60نفر نيز متوفي شده‌اند.
به گزارش ايلنا، از 6ميليون و 110هزرا و 346نفر کارگر فصلي و ساختماني مشمول سهام عدالت نيز تاکنون 66هزار و 716نفر فوت کرده‌اند و 6ميليون و 43هزار و 630نفر هم فعلا در قيد حيات هستند.
ساير گروه‌هاي مشمول سهام عدالت نيز از جمعيت 8ميليون و 586هزار و 182نفر برخوردار هستند که از اين تعداد تا به امروز، 917هزار و 438نفر فوت کرده‌اند و 7ميليون و 668هزار و 744نفر نيز در قيد حيات هستند.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۷۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟

به گزارش قدس آنلاین، با وجود خبرهای مختلف مبنی بر عدم واریز سود سهام عدالت توسط شرکت‌های بورسی، این سود قبل از نوروز برای مردم واریز شد، حال سئوال اینجاست که نظارت‌ها بر این شرکت های بورسی چگونه است تا سود سهام عدالت به موقع واریز شود؟

ولی الله جعفری، رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در این خصوص گفت: ۳۶ شرکت بورسی و ۲ شرکت غیربورسی سود خود را باید واریز کنند تا واریز سود سهام عدالت به موقع انجام شود.

وی ادامه داد: قبل از نوروز برخی از این شرکت‌ها برای تامین بودجه و سود حاصل از سهام عدالت با مشکلات مالی رو به رو بودند که با توجه به رفع بخشی از این مشکلات، قرار است خرداد ماه امسال بخش دیگری از سود سهام عدالت برای مردم واریز شود.

جعفری اضافه کرد: همکاران ما در اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار با ۳۶ شرکت بورسی به صورت مستمر ارتباط دارند و پیرو سپرده گذاری شرکت‌ها مدام پیگیر هستند تا سود این شرکت ها برای اداره واریز شود. 

رئیس اداره نظارت بر ناشران گروه شیمیایی و غذایی سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مخابرات هم جزو شرکت هایی بود که با وجود بزرگ بودن شرکت مشکلات مالی داشت و نتوانست سود سهام خود را برای سهام عدالت قبل از نوروز واریز کند؟، گفت: مشکلات مالی به بزرگ و کوچک بودن شرکت‌ها ارتباطی ندارد، مخابرات هم ممکن است مشکلات خاصی داشته باشد، در واقع مشکل اصلی شرکت‌ها در ارتباطی است که با مشتریان خود دارند و مطالبات را نمی‌توانند دریافت کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان + جزئیات
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان به وزارت رفاه
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • خبر تازه و مهم درباره دریافت سهام عدالت | به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام به ایستگاه پایانی می رسد
  • جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند؛ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟
  • امکان اعتراض برای دریافت سهام عدالت جاماندگان
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟