Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: حضور دانشجویان چینی در دانشگاه‌های تایلند به سرعت رو به افزایش است،به طوری که تعداد ثبت نام های سالانه دانشجویان چینی از سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون دو برابر شده است.
به گزارش فارس، جعفر مهراد بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه بررسی دانشگاه‌های تایلند در جذب دانشجویان خارجی نشان می‌دهد که حضور دانشجویان چینی در این کشور به سرعت رو به افزایش است، گفت: داده های موجود حاکی از آن است که تعداد ثبت نام های سالانه دانشجویان چینی از سال ۲۰۱۲ میلادی تا کنون دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشجویان چینی به جای رفتن به دانشگاه های غرب دنبال گزینه هایی هستند که از جهت هزینه های تحصیل راحت تر و آسان تر باشد و دانشگاه های دولتی و خصوصی در تایلند با درک این موقعیت با ایجاد دوره های آموزشی جدید می کوشند دانشجویان بیشتری را از جمهوری خلق چین پذیرش کنند.
به گفته وی، دانشگاه‌های تایلند از نظر شهریه، در مقایسه با کشورهایی مانند استرالیا، آمریکا و بریتانیا برای دانشجویان چینی بسیار مقرون به صرفه هستند. در تایلند اخذ مدرک کارشناسی سالانه در حدود 3 هزار و 700 دلار هزینه دارد، در حالیکه شهریه این دوره از 8 هزار دلار در سنگاپور تا بیش از ۶۰ هزار دلار در بعضی از دانشگاه های آمریکا متفاوت است.
بنیانگذار پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با بیان اینکه بسیاری از دانشجویان چینی عمدتا از مناطق روستایی و ایالت های جنوبی چین برای ادامه تحصیل به تایلند مسافرت می‌کنند، گفت: این دانشجویان معتقدند که تحصیل در نظام آموزش عالی چین به شدت رقابتی است. ضمن اینکه بین چین و تایلند بر اساس "طرح یک کمربند، یک جاده" روابط تجاری نزدیکی برقرار است. این طرح که برای زیر ساخت های آن میلیارد ها دلار سرمایه‌گذاری شده است ارتباطات دریایی و زمینی بین آسیا، اروپا و آفریقا را تسهیل و ترویج می کند.
وی با اشاره به رتبه‌های بین المللی دانشگاه‌های تایلند، گفت: در تایلند تعداد دانشگاه هایی که در نظام های رتبه بندی از موقعیت برتری برخوردار باشند، در مقایسه با کشورهایی مانند مالزی یا سنگاپور بسیار اندک است. طبق رتبه بندی ۲۰۱۸ تایمز، دانشگاه تراز اول این کشور دانشگاه ماهیدول است که دارای رتبه ۸۰۹-۶۰۱ در جهان و رتبه ۹۷ در آسیا است. در حالیکه، مالزی و سنگاپور در رتبه بندی دانشگاه های آسیا در بین ۵۰ دانشگاه برتر هر دو دارای دانشگاه های ممتاز هستند. با وجود این، دانشجویان چینی به ادامه تحصیل در تایلند علاقه بیشتری از خود نشان می دهند.
مهراد ادامه داد: قابل توجه آن که بزرگ ترین دانشگاه خصوصی تایلند ( Dhurakij Pandit University ) فعالیت خود را در سال ۲۰۱۱ با ۲۳ دانشجوی چینی آغاز کرد و اکنون بیش از 3 هزار و 700 دانشجوی چینی در آن به تحصیل می‌پردازند،  بعلاوه، سرمایه گذاران چینی مبالغ زیادی به دانشگاه های خصوصی تایلند مثل دانشگاه Kirk در بانکوک تزریق می کنند. هدف این همکاری تاسیس دوره های آموزشی بیشتر متناسب با بازار چین است.  

منبع: تابناک

کلیدواژه: دانشگاه چین تایلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۰۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره جشنواره نمایشنامه خوانی شهرستان سقز با حضور ۱۶ گروه برگزار شد و در این جشنواره گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز با کار خوانش نمایشنامه سحوری اثر استاد قطب‌الدین صادقی حضور پیدا کرد و توانست با کسب جوایز رتبه نخست موسیقی و صحنه‌خوانی توسط نوید شفیعی، مقام اول کارگردانی توسط سارو رحیمی و مقام اول بازیگری توسط سهند سوران سقزی، و در مجموع مقام اول گروهی را کسب و به‌عنوان نماینده استان کردستان به جشنواره کشوری مونولوگ راه پیدا کند.

اجرای گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد سقز به‌عنوان نماینده تمام اجرا‌های صورت گرفته در میراث فرهنگی و موزه شهرستان سقز قرار گرفت.این جشنواره با حضور داوران ملی و استانی همچون آقای افشین خدری به میزبانی این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا بستر افزایش همکاری بین دانشگاه و صنعت است
  • استاد مرموز در دانشگاه معروف تهران؛ ترک تحصیل دانشجویان در مقطع دکترا/ «استاد ایمیل زد و فرصت مطالعاتی را از بین برد»
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • استقبال دانشجویان و جای خالی مسئولین در اولین روز جشنواره «تیتر ۱۳» + فیلم
  • رویداد صدرا به ایستگاه اندیمشک رسید
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • کسب عنوان برتر دانشجویان دانشگاه آزاد سقز در جشنواره نمایشنامه‌خوانی
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی
  • ۶ نکته در مورد پذیرش دانشجویان اخراجی در آمریکا