Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- آخرین بررسی‌ها در شرکت کنترل ترافیک تهران نشان می‌دهد که میزان ورود خودرو‌ها به محدوده طرح ترافیک در پاییز امسال نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد کاهش داشته است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، طبق بررسی مقایسه‌ای آمار ورودی به محدوده طرح ترافیک در بازه‌ی زمانی ۱۵ مهر تا ۱۵ آذر، آمار کل ورودی امسال به محدوده طرح ترافیک نسبت به سال گذشته برای کل شبانه‌روز ۲۲ درصد و در ساعات اجرای طرح ترافیک ۳۸ درصد کاهش را به خود دیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاصله‌ی زمانی ۱۵ مهر تا ۱۵ آذر از آن رو برای این مقایسه انتخاب شده است که در دو هفته‌ی ابتدایی مهرماه طرح‌های ویژه‌ای همچون شناور کردن ساعت کاری کارمندان و محدودیت تردد خودرو‌های باری اجرا شده بود. اما در دو ماه پس از آن، مهمترین عامل موثر بر تغییر وضعیت ترافیک، اجرای طرح ترافیک به شیوه‌ی جدید بوده است.

گفتنی است بارش بیشتر باران و افزایش دما در پاییز سال جاری نیز از جمله عامل ترغیب‌کننده برای استفاده بیشتر از خودروی شخصی بوده است. در چنین شرایطی، کاهش قابل ملاحظه‌ی ورود به محدوده ترافیک را می‌توان نشانه‌ی موفقیت طرح ترافیک جدید در نیل به اهداف خود دانست.

گزارش تهیه‌شده از سوی کارشناسان کنترل ترافیک نشان می‌دهد که بخشی از تقاضای سفر به ساعات پس از اجرای طرح ترافیک منتقل شده و تا نیمه‌های شب نیز ادامه داشته است. بدین ترتیب حالت شب‌مردگی در محدوده سکونتی طرح ترافیک که از جمله پیامد‌های سوء اجتماعی طرح ترافیک قبلی بود نیز تا حدی تغییر کرده است.

همچنین بر اساس این گزارش، اجرای طرح ترافیک جدید باعث افزایش سرعت ناوگان اتوبوس‌رانی عادی و تندرو شده است؛ به طوری که در دو ماهه‌ی مورد مطالعه در پاییز ۹۷ سرعت ناوگان عادی به طور متوسط ۷ درصد و سرعت ناوگان تندرو ۱۲ درصد افزایش یافته است.

وضعیت تعداد مسافران ناوگان اتوبوس‌رانی نیز در پاییز امسال در مقایسه با زمان مشابه پارسال، تغییراتی را به خود دیده است، به‌طوری که تعداد کل مسافران ناوگان اتوبوس‌رانی با ۱ درصد کاهش مواجه بوده و مسافران خطوط عادی ۹.۵ درصد کم شده‌اند. به نظر می‌رسد با وجود افزایش سرعت رسیدن به مقصد، فرسودگی ناوگان اتوبوس‌رانی بخش خصوصی باعث کاهش مسافران این بخش شده است.

اما در مقابل، طبق گزارش‌های برگرفته از GPS اتوبوس‌های خطوط تندرو (بی‌آر‌تی) با اقبال بیشتر مسافران روبه‌رو شده و در پاییز امسال نسبت به سال گذشته ۵.۵ درصد افزایش مسافر را به خود دیده است. برای خطوط تندرو شبانه این افزایش به مراتب بیشتر بوده و تعداد مسافران بی‌آر‌تی شبانه در پاییز سال ۹۷ حدود ۲۴ درصد بیشتر از سال ۹۶ شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طرح ترافیک محدوده طرح ترافیک ترافیک خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۴۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان

به گزارش خبرآنلاین، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، از بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان کشور خبر داد.

سرهنگ احمد شیرانی در گفت‌وگو با ایسنا درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: برابر آخرین گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا در سراسر کشور، درحال حاضر ترافیک در محور رودهن – تهران در محدوده جاجرود، آزادراه پردیس – تهران در محدوده تونل شماره یک و آزادراه قزوین – کرج – تهران در محدوده های ینگی امام کمال شهر و مهرویلا حدفاصل پل فردیس تا پل کلاک ترافیک نیمه سنگین گزارش شده است.

وی افزود:در آزادراه کرج – قزوین محدوده کمال شهر، ساوه – تهران محدوده نسیم شهر و محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع نیز ترافیک نیمه سنگین اما روان گزارش شده است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا با اشاره به آخرین وضعیت جوی جاده‌های کشور ادامه داد: در برخی از محورهای استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، تهران، ایلام، همدان، مرکزی، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کردستان، لرستان و کرمانشاه بارش باران اعلام شده است.

شیرانی به رانندگان هشدار داد در روزهای بارانی، از سرعت خود بکاهند و فاصله طولی مناسب را با خودروی مقابل رعایت کنند.

وی با اعلام شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و ۱۲۰ از رانندگان و مسافران خواست که پیش از آغاز سفر حتما با این شماره‌ها تماس گرفته و ضمن اطلاع از وضعیت جوی، ترافیکی و انسداد محورها، مناسب‌ترین زمان و مسیر را برای سفر خود انتخاب کنند.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903343

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • قیمت نفت صعودی شد
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • افزایش قیمت جهانی موادغذایی
  • قیمت جهانی موادغذایی بالا رفت