Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا، جمعی از کارکنان معاونت برون‌مرزی صداوسیما، شبکه پرس.تی.وی، سازمان بسیج رسانه، مرکز بسیج رسانه‌ملی و گروهی از خبرنگاران و نویسندگان انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان صبح امروز سوم بهمن‌ماه در واکنش به بازداشت غیرقانونی مرضیه هاشمی مجری، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس‌تی‌وی توسط پلیس آمریکا، مقابل نمایندگی سازمان ملل در تهران تجمع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجمع کنندگان با انتقاد نسبت به وضعیت حقوق بشر در آمریکا، خواستار آزادی این مجری، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس‌تی‌وی شدند.

شیدا اسلامی رئیس روابط‌عمومی معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما در گفتگویی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم، تصریح کرد: این که خبرنگاری بدون هیچ جرم و تفهیم اتهامی در بدترین شرایط ممکن، زندانی است، غیرقابل تامل است و ما به عنوان مسلمان نمی‌توانیم از کنار این ضایعه دردناک به راحتی بگذریم. برای مهم این است که نهادهای بین‌المللی ناظر همچون سازمان ملل‌متحد نسبت به این اتفاق، واکنش نشان دهند و هرچه زودتر "مرضیه هاشمی" از بند ظلم و ستیز، آزاد شود.

وی همچنین از تقدیم بیانیه سازمان صداوسیما و مراجعی همچون بسیج رسانه، بسیج رسانه‌ملی و انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان به سازمان ملل‌متحد خبر داد.

بیانیه‌ای که در حاشیه این مراسم قرائت شد به شرح ذیل است:

"دوست، همکار و خواهر قهرمان دربندمان مرضیه هاشمی مجری، خبرنگار و مستندساز شبکه پرس.تی.وی مصداقی است از همین مبلغان رسالت‌های الهی که مدتی است در مهد آزادی و دموکراسی با رفتارهایی کاملاً ضدآزادی و دموکراسی در حبس و بازداشت غیرقانونی است. بازداشتی که واهی بودن اشکار بهانه‌اش طنین رسوایی مدعیان آزادی و دموکراسی را به عرش رسانده است. چگونه است که یک شاهد حتی شاهد کلیدی با دستبند و پابند تعذیب می‌شود؟ چگونه است که یک شاهد از اولی‌ترین حقوق دینی‌اش محروم می شود؟

چگونه است که یک شاهد حتی در بهره‌مندی از اساسی‌ترین حق هر زندانی برای ارتباط با خانواده‌اش نیز دچار مضیقه می‌شود؟ ما این بازداشت بی‌قاعده و خلاف قانون را تنها از سر استیصال دستگاه حاکمه آمریکا در قبال صدای متفاوت "مرضیه هاشمی" و "مرضیه‌های هاشمی" می‌دانیم. ما مسئولیت هرگونه صدمه جسمی و روحی به این مادر مسلمان، خبرنگار هوشمند و مجری توانا را متوجه دولت و دستگاه قضایی و پلیس آمریکا دانسته و ضمن حمایت همه جانبه از این بانوی معتقد تا آزادی و رهایی او از بند پس از اعتراض علیه مسئولین این تضییعِ حق روشن دست برنمی‌داریم".

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، شبکه فلسطین الیوم گزارش کرده دانشجویان دانشکده ویژه ناشنوایان دانشگاه جورج واشنگتن با حضور در برابر دوربین، حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند. آنها که با زبان اشاره صحبت می‌کنند تاکید کردند به موج جهانی حمایت از فلسطین در برابر جنایات رژیم صهیونیستی پیوسته اند.

حمله پلیس آمریکا به دانشجویان دانشگاه کالیفرنیا | ببینید

این دانشجویان همچنین اعلام کردند که به موج همبستگی به راه افتاده در دانشگاه جورج واشنگتن در حمایت از فلسطینی‌ها می‌پیوندند. آنها تاکید کردند که در این تجمعات حضور پیدا می‌کنند تا بدین وسیله حمایت خود را از فلسطینی‌ها نشان دهند.

کد خبر 850299 منبع: مهر برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو خبر ویژه ایالات متحده آمریکا واشنگتن- آمریکا

دیگر خبرها

  • عکسی متفاوت از ۳۵ سالگی وزیر اطلاعات دولت هاشمی رفسنجانی
  • هر اندازه بتوان صهیونیست‌ها را از جنایات بازداشت، امکان آزادی قدس وجود دارد
  • مردم فلسطین در برابر دیدگان جهانیان از نقض حقوق بشر رنج می‌برند
  • بادامکی:این همه فحش در اصفهان خوردیم چرا صدای کسی در نیامد؟ / شاید هاشمی نسب برای ما کری می‌خواند/چشمی اخراج می‌شد قشقرق به پا می‌کردند!
  • احضار مربی استقلال به کمیته اخلاق
  • متفاوت ترین حمایت دانشجویان آمریکایی از فلسطین | ویدئو
  • حمایت متفاوت دانشجویان «خاص» دانشگاه جورج واشنگتن از فلسطین+فیلم
  • شهدا و کودکان غزه دانشگاه‌های اروپا و آمریکا را فتح کردند
  • چرا حج امسال حج برائت است؟
  • دستور پخت متفاوت‌ترین کباب کوبیده ایرانی (فیلم)