Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی خودروسازان بزرگ کشور بابت تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده شماتت می شوند که یکی از دلایل مهم این اتفاق را مشکلات قطعه سازان و به تبع آن کمبود قطعه عنوان می دارند.

فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اظهار داشت: با آغاز تحریم صنعت خودرو نقل و انتقال ارز با مشکل مواجه شد که در پی مرتفع ساختن این موضوع با همکاری بانکهای واسط از کشورهای هند، چین و ترکیه روند انتقال ارز صورت پذیرفت اما از آنجا که در این بانک ها اجازه ترانسفر رقم های سنگین را ندریم لذا باز هم با چالش جدی در نقل و انتقال ارز مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه گفت: در حال حاضر قطعه سازان منعی برای ثبت سفارش ندارند ولی با توجه به پروسه طولانی آن، قادر به تولید قطعه و تحویل به موقع به خودروسازان نیستند که این موضوع یکی از دغدغه های قطعه سازان است.

وی گفت: با شیوه ثبت سفارش بدون انتقال ارز با توجه به آنکه ارز با قیمت بازار آزاد تهیه می شود تا بتوان بدون نقل و انتقال، ثبت سفارش انجام داد لذا قطعا قطعاتی که با این روش تولید می شوند با قیمت بالاتری عرضه خواهند شد زیرا در گذشته با ارز ۴۲۰۰ تومانی تولید می شدند و چنانچه مسیر ثبت سفارش بدون انتقال ارز میسر شود قطعا بر قیمت ها اثرگذار خواهد بود.

سخنگوی انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اذعان داشت: تجربه ثبت سفارش بدون انتقال ارز را در دوره ای داشته ایم منتها در آن برهه نیز این امکان برای تمام کالاها وجود نداشت و تنها ثبت سفارش برخی کالاها بدون انتقال ارز ممکن بود.

فرهاد بهنیا خاطرنشان کرد: با وجود تمام مشکلات گذشته و حال، قطعه سازان در حال تامین قطعات مورد نیاز خودروسازان هستند و در این مسیر با چالش های زیادی روبه رو هستند که از مهمترین آن ها پیچیدگی روند ثبت سفارش است بر این اساس چنانچه موانع داخلی مرتفع گردد قطعا بخش خصوصی علی الخصوص قطعه سازان قادر به دریافت مجوز از بانک های خارجی هستند و درواقع در انجام کار خود توانمندند و میتوانند با از بین رفتن موانع داخلی، مواداولیه مورد نیاز تولید را تامین کنند.

وی مهمترین خواسته قطعه سازان را تامین نقدینگی دانست و گفت: در شرایط کنونی چالش بزرگ قطعه سازان بحث کمبود نقدینگی است و پس از آن اصلاح و تعدیل قیمت ها زیرا قیمت تمام شده محصولی که مواداولیه آن با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده با محصولی که امروز با ارز ۱۰ هزار تومانی وارد می شود تفاوت زیادی دارد لذا بر اساس مستندات قطعه سازان، خودروسازان باید تعدیل قیمت ها را بپذیرند و در شرایط کنونی که مجوز افزایش قیمت به آن ها داده شده باید هرچه سریعتر قیمت های جدید را در خرید از قطعه سازان اعمال نمایند.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۵۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام

قیمت کتاب‌های درسی میان‌پایه‌ها در مقاطع تحصیلی مختلف برای سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳ برای دانش‌آموزان پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم دوره متوسطه اول، یازدهم و دوازدهم دوره متوسطه دوم و پایه‌های تحصیلی آمادگی ۲ (استثنایی)، اول ۲ (استثنایی)، اول ۳ (استثنایی) و اول تکمیلی (استثنایی) از امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ آغاز شده، قیمت کتاب‌های درسی پایه‌های تحصیلی به جز پایه‌های ورودی هفتم و دهم اعلام شده است.

دانش‌آموزان برای ثبت سفارش کتاب‌های درسی باید به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به‌نشانی my.Gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به‌نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir مراجعه کنند.

لازم به ذکر است ثبت سفارش کتاب‌های درسی پایه اول دبستان، آمادگی ۱ (استثنایی)، اول ۱ (استثنایی) و اول مقدماتی (استثنایی) از دهم تیر آغاز شده و تا ۹ شهریور ۱۴۰۳ ادامه دارد.

این در حالی است که دانش‌آموزان و اولیا آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، رمز عبور ورود به سامانه است.

دانش آموزان اتباع باید به جای کد ملی، کد اتباع در سامانه سیدا و به جای شماره سریال شناسنامه، شش رقم یک (۱۱۱۱۱۱) وارد کنند.

کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمام دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.

قیمت کتاب‌های درسی به گفته مسئولان وزارت آموزش و پرورش، به طور میانگین ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

قیمت کتاب‌های پایه‌های هفتم و دهم متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 747544

دیگر خبرها

  • افزایش ۵۰ درصدی قیمت کتاب‌های درسی برای سال تحصیلی جدید
  • اعلام قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان | جزئیات درباره ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • قیمت کتاب‌ های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان اعلام شد
  • فهرست قیمت کتاب‌های درسی سال ۱۴۰۴-۱۴۰۳ + سایت و مدارک ثبت نام
  • قیمت روز انواع سکه و طلا +جدول
  • قیمت کتاب‌های سال تحصیلی جدید دانش‌آموزان مشخص شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد
  • قیمت کتاب درسی دانش آموزان اعلام شد/ جزئیات ثبت سفارش
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی