Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکترایرج حریرچی روز چهارشنبه در 'همایش طب سنتی ایران و یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته و افق آینده' در مشهد 'بازشناسی، تبیین و نهادینه سازی' را سه اصل اساسی در طب سنتی ذکر و بیان کرد: در چارچوبهای سیاستهای کلی سلامت نیز بند 12 اصل 110 قانون اساسی به این موضوع پرداخته لذا باید نسبت به آن توجه ویژه ای صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: کشت گیاهان دارویی و توسعه نوآوری در طب سنتی نیز باید تحت نظر وزارت بهداشت صورت گیرد زیرا اجرای صحیح آن می تواند به اقتصاد کشور کمک کند.
قائم مقام وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت اجرای صحیح اقتصاد مقاومتی در حوزه بهداشت و درمان تاکید و بیان کرد: کشت گیاهان دارویی به ویژه با بسته بندی مطلوب آنها می تواند ارزآوری مناسبی برای کشور داشته باشد.
وی گفت: همچنین باید به موضوع ارزانسازی خدمات در طب سنتی توجه داشت زیرا افزایش قیمت خدمات سبب فاصله گرفتن مردم از این محصولات می شود.
حریرچی افزود: در کنار گسترش طب سنتی به عوارض آن نیز باید توجه شود زیرا در برخی مواقع استفاده زیاد از گیاهان دارویی زیان آور است. هم اینک 50 درصد امور درمانی در کشور بر اساس طب سنتی انجام می شود لذا باید از چنینی تجربیاتی بهره گرفت. البته در هر اقدامی بر اساس طب سنتی می بایست ابتدا 'ایمن بودن، کیفیت و کارایی' آن ثابت شود.
وی در ادامه به ظرفیتهای عرصه پزشکی در ایران اشاره و بیان کرد: کشورمان هم اینک یکی از مقاصد گردشگران سلامت از دیگر کشورهای جهان است لذا می توان طب ایرانی را در همین راستا گسترش داد.

* مداخله گری درمانی با عنوان طب اسلامی طب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در 'همایش طب سنتی ایران و یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته و افق آینده' گفت: برخی با استفاده از واژه هایی همچون طب اسلامی و طب سنتی اقدام به مداخله در درمان مردم می کنند که در این میان تنها چیزی که برای این افراد مهم نیست سلامتی جامعه است.
دکتر محمدرضا دارابی افزود: به همین خاطر می بایست رسانه های گروهی و سازمانهای تاثیر گذار نسبت به تبیین و معرفی صحیح 'طب سنتی آکادمیک' در جامعه اقدام نموده و برای ارتقای آگاهی مردم در این عرصه تلاش کنند.
وی ادامه داد: اگر قرار است طب سنتی و مکمل به عنوان یک علم رشد کند بطور قطع باید این کار در محیط آکادمیک صورت گیرد. بر همین اساس 'دانشکده های طب سنتی' در دانشگاههای علوم پزشکی کشور ایجاد شده اند.
همچنین در جریان برگزاری همایش طب سنتی ایران 'سامانه ملی طبقه بندی بیماریها و اقدامات در طب سنتی' و نیز 'سند ملی طب ایران' تحول شده به نماینده سازمان بهداشت جهانی، رونمایی شدند.
همایش 'طب سنتی ایران و یک دهه فعالیت آکادمیک، نقد گذشته و افق آینده' به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تا فردا در این شهر ادامه دارد.
8005/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها افزایش قیمت حوزه بهداشت و درمان درمان طب سنتی وزارت بهداشت جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع فعالان حوزه آی سی تی کردستان گفت: برای توسعه اقتصاد دیجیتال و خدمات نرم‌افزاری مرزی بودن استان کردستان می‌تواند به عنوان یک مزیت مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با اشاره به اینکه سال گذشته در 10استان کشور فعالیت دیجیتالی ویژه دانش‌آموزان انجام شد افزود: با همکاری وزارت آموزش و پرورش امسال 10 هزار دانش‌آموز کردستانی مهارت‌های دیجیتال را آموزش می‌بینند.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: سال گذشته برای تأمین مالی شرکت‌ها در کشور 2هزارو 600میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی؛ در ادامه از احصا‌ء‌ مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان حوزه صنعت در استان کردستان و چاره‌اندیشی برای پیگیری و رفع آن‌ها از طریق وزارتخانه خبر داد.

سوری رییس پارک علم و فناوری استان هم عنوان کرد: 60 شرکت در استان کردستان در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات فعالیت دارند.

کمبود تسهیلات و حمایتهای مالی از مطالبی بود که توسط صاحبان شرکتهای فناوری اطلاعات در این جلسه بیان شد.

دیگر خبرها

  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • معاون وزیر کشور: طرح نور با قوت به‌کار خود ادامه خواهد داد/ یک مورد هم نداشتیم که نسبت به اجرای طرح اعتراضی داشته باشند و به پلیس اعتراض کنند
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • دیدار و گفت‌‌وگوی معاون سیاسی وزارت خارجه ایران با نماینده ویژه پوتین
  • سفر موفق رئیس جمهور ایران به اسلام آباد یک «تحول بزرگ» است
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • رویکرد ما در لرستان اتحاد خدمت‌رسانی حول محور برنامه است
  • اجرای طرح ایران دیجیتال در کردستان
  • معاون پارلمانی رئیس‌جمهور: دولت آماده تعامل با مجلس جدید است/ امیدواریم برخی لوایح در همین مجلس تصویب شوند