Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از عناصر داعش قصد داشتند از طریق مناطق مرزی سوریه وارد عراق شوند که نیروهای الحشد الشعبی این تلاش تروریستها را ناکام گذاشتند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، منابع خبری از تلاش گروه تروریستی داعش برای نفوذ از سوریه به عراق خبر دادند.

شبکه خبری «العالم» گزارش داد که گروه «الحشد الشعبی» (بسیج مردمی) عراق توانسته است این تلاش داعش را ناکام بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان درگیری الحشد الشعبی با عناصر داعش در مرزهای سوریه و عراق ۴۳ تروریست کشته و زخمی شدند.

«قاسم مصلح» فرمانده عملیات الانبار در باره جزیئات این عملیات اعلام کرد که در جریان یک عملیات پیش‌دستانه، یک مرکز تجمع عناصر داعش در منطقه «الباغوز» در جنوب شرق دیرالزور سوریه هدف حملات توپخانه‌ای قرار گرفت.

مصلح تأکید کرد که علاوه بر زخمی و کشته شدن ۴۳ داعشی، تجهیزات نظامی و مخزنهای سوخت متعلق به این گروه منهدم شد.
وی خاطر نشان کرد که پیش از این حمله، اطلاعات دقیقی به دست نیروهای عراقی رسیده بود مبنی بر اینکه عناصر داعش قصد دارند نیروهای امنیتی عراق را در نوار مرزی به ویژه منطقه الباغوز هدف قرار دهند.

در همین ارتباط، نیروهای الحشد الشعبی ۲۸ دیماه گذشته مواضع داعش را در منطقه «سوسه» واقع در جنوب شرق استان دیرالزور هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار دادند.

در پی این بمباران دستکم ۱۵ داعشی کشته شدند.

در همین راستا، یک منبع دولتی در عراق ۹ دیماه جاری اعلام کرد که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه برای بمباران مواضع داعش در خاک سوریه به نیروی هوایی عراق اختیار کامل داده است.

وی گفت که عراق صرفا باید دولت سوریه را در جریان بمباران هوایی داعش قرار بدهد و نیازی به اجازه نیست.

اخیرا هماهنگی امنیتی برای مبارزه با سازمان‌های تروریستی میان بغداد و دمشق بالا رفته است و طرفین اجازه داده‌اند تا تروریست‌ها را در خاک یکدیگر بمباران کنند. سوریه نیز برای بمباران داعش در خاک عراق نباید منتظر اجازه بغداد بماند و صرفا بایدمقامات عراقی را مطلع کند.

طبق این توافق، دو طرف همچنین باید به هنگام ضرورت، یکدیگر را در جریان عملیات‌های زمینی علیه تروریست‌ها قرار دهند.

بمباران مواضع داعش در خاک سوریه از سوی جنگنده‌ها و توپخانه‌ عراق پیش از این بارها صورت گرفته است و هر بار نیز دولت دمشق ضمن اطلاع، اجازه آن را صادر کرده؛  اما تا کنون عملیاتی از سوی ارتش سوریه در خاک عراق انجام نشده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: الحشد الشعبی داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۷۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است

آفتاب‌‌نیوز :

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه گفت که باید تلاش‌ها با کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای ایجاد راه حل سیاسی در خاورمیانه را یکپارچه کنیم.

بورل اضافه کرد: «امیدواریم که به آتش‌بس دائمی در غزه رسیده و درباره راه حل سیاسی این بحران بر اساس راه حل دو دولت فعالیت کنیم».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «اسرائیلی‌ها به قعطنامه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص تسهیل ورود کمک‌ها به غزه پایبند نبوده‌اند».

جنایت‌های رژیم صهیونیسیتی در غزه در حالی ادامه دارد که دکتر اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با گذشت ۲۰۰ روز از جنگ، از افزایش شهدا به ۳۴۱۸۳ و زخمی‌ها به ۷۷۱۴۳ نفر خبر داد.

به گفته او ارتش اشغالگر در ۲۴ ساعت گذشته ۳ جنایت جدید در غزه انجام داده که منجر به ۳۲ شهید و ۵۹ زخمی شده است.

در این میان بمباران و گلوله‌باران منطقه مختلف غزه از بامداد امروز تاکنون ادامه دارد؛ در ساعات ابتدایی بامداد جنگنده‌های اسرائیلی منطقه «الثلاثینی» در مرکز شهر غزه را به شدت بمباران کردند. شمال غزه نیز هدف حملات پهپاد‌ها قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بمباران دوباره امدادگران غزه با شهادت ۸نفر
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • هدف قرار گرفتن عناصر صهیونیست در درگیری با ساکنان کرانه باختری
  • بمباران تجمع آوارگان فلسطینی در غزه توسط رژیم صهیونیستی
  • بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
  • اعلام الحربی آمار حملات جبهه مقاومت در لبنان، سوریه و یمن را منتشر کرد + اینفوگراف
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد