Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، علی اکبر حسنیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: کشت گندم در منطقه مغان به عنوان یک محصول استراتژیک بوده و از اواسط آبان ماه هر سال آغاز می شود.
وی اظهار داشت: از 14 هزار و 288 هکتار از اراضی اختصاص یافته به کشت گندم 11 هزار و 211 هکتار گندم آبی و 3 هزار و 77 هکتار گندم به صورت دیم است و پیش بینی می شود کل تولید گندم آبی و دیم شهرستان به 74 هزار تن برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در زمینه وضعیت کشت جو نیز گفت: کشت جو در منطقه مغان به عنوان یک محصول استراتژیک بوده و کاشت آن از اوایل آبان ماه هر سال آغاز می شود.
او افزود: امسال 2 هزار و پنج هکتار از اراضی این شهرستان به کشت جو اختصاص یافته که از این میزان 768 هکتار جو آبی و هزار و 237 هکتار جو به صورت دیم است و پیش بینی می شود کل تولید جو آبی و دیم به 6 هزار و 15 تن برسد.
پارس آباد مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، این شهرستان یکی از قطب های تولید کننده گندم بوده و به انبار غله استان معروف است
جو ، سویا و کلزا از دیگر تولیدات کشاورزی شهرستان پارس آباد است.
6018/6016
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها کشاورزی هکتار پارس گندم اختصاص جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۸۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی

لیلا مودت کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: امسال سهمیه ابلاغی استان برای کشت دانه روغنی کلزا ۵ هزار هکتار بوده که تاکنون حدود ۴ هزار و ۳۵۰ هکتار آن در سطح این استان محقق شده است.

وی اضافه کرد: میزان کشت محصول کلزا امسال نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بیشتر است.

کارشناس مسئول نباتات صنعتی جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دانه روغنی کاملینا از قابلیت بسیار خوبی برای کشت در مزارع دیم برخوردار است، ادامه داد: این محصول از جمله گیاهان دانه روغنی مقاوم به خشکی و سرما است که در برابر آفات و بیماری‌ها مقاومت قابل توجهی دارد.

مودت با اشاره به امکان کاشت و برداشت مکانیزه این محصول گفت: کاملینا می‌تواند محصول مناسبی در چرخه تناوب زراعی غلات دیم باشد و بازده و سودآوری مناسبی در این اراضی داشته باشد.

کلزا معمولا اواخر خرداد یا اوایل تیر در آذربایجان‌غربی برداشت می‌شود.

کشت دانه روغنی کلزا در تناوب با گندم موجب تقویت خاک و پایداری تولید گندم در کشور می‌شود و ترویج آن طی سال‌های اخیر تدبیری از سوی مسئولان برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی گندم به بیش از یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن رسید
  • مبارزه شیمیایی با آفات مزارع گندم و جو مازندران
  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • ‌اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور