Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@19:50:23 GMT

کری در داووس: ترامپ باید استعفا بدهد

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۴۹۳

کری در داووس: ترامپ باید استعفا بدهد

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در جریان حضور در نشست اقتصادی داووس، سوئیس گفت رئیس جمهوری آمریکا باید استعفا دهد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، صحبت‌های جان کری، وزیر خارجه پیشین آمریکا در این نشست که شرکت کنندگانش بیشتر تجار، اساتید و رهبران جهان بودند، در ابتدا باعث خنده حضار شد اما بعدا آنها دست زدند و او را تشویق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا قرار بود در این نشست حضور یابد اما به دلیل تعطیلی دولت در آن شرکت نکرد. همچنین پیام "نخست آمریکای" ترامپ با درخواست‌های داووس مبنی بر یک جهان متحدتر در تضاد است.

کری در جریان سخنرانی برای گروهی در این نشست با اعلام اینکه فکر می‌کند ترامپ توانایی گفتگوهای بزرگ را ندارد، ادامه داد: او هرگز این گفتگوها را "جدی" نگرفته است.

کاخ سفید تاکنون به این صحبت‌ها واکنشی نشان نداده اما ترامپ از رسانه‌ها بابت اینکه وی و رویکردش را در قبال داووس نمی‌فهمند، انتقاد کرد.

ترامپ در توئیتی کمی پی از آنکه کری از وی خواست تا استعفا دهد، نوشت:‌ آخرین باری که به داووس رفتم، اخبار جعلی گفتند که من نباید به آنجا می‌رفتم. امسال، به دلیل تعطیلی دولت، من تصمیم گرفتم به داووس نروم و اخبار جعلی گفتند که باید آنجا می‌بودم. حقیقت این است که مردم، رسانه‌ها را بهتر از آنکه رسانه‌ها آنها را بشناسند، می‌فهمند.

قرار بود بسیاری از اعضای کابینه ترامپ در نشست امسال داووس شرکت کنند و به شفاف سازی دیدگاه‌های دولت واشنگتن درباره تجارت و سیاست خارجی آن بپردازند اما به دلیل تعطیلی دولت که باعث عدم پرداخت به ۸۰۰ هزار کارمند فدرال شده، در کشور ماندند.

با این حال، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک تله‌ کنفرانس کوتاه، شرکت کنندگان را داووس را خطاب قرار داد و گفت که دولت ترامپ دست از حمایت برای توافقات تجاری و اقدامات امنیتی قرن ۲۱ برنداشته است.

وی ادامه داد: بعضی اوقات پرسش سوالات عجیب باعث می‌شود تا سایرین کمی نگران شوند. شاید آنها آماده مطرح کردن این مشکلات نیستند. اما ما هستیم./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «هالا هاریت» در پیامی در صفحه خود در «لینکدین» نوشت: «من روز ۱۸ آوریل ۲۰۲۴ بعد از ۱۸ سال خدمت برجسته برای اعتراض به سیاست آمریکا در قبال غزه استعفا کردم.»

استعفای این مقام وزارت خارجه آمریکا در ادامه موج استعفای دیپلمات‌های آمریکایی برای اعتراض به حمایت‌های بی‌چون و چرای آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود.

کد خبر 847198 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • زنی که به خاطر غزه از دولت بایدن استعفا داد + عکس
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • (عکس) ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد
  • ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد (عکس)
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • نظر دولت در مورد تعطیلی پنجشنبه‌ها چیست؟
  • هر آنچه که کاربران «تیک تاک» باید درباره ممنوعیت آن در آمریکا بدانند
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • رای مثبت سنای آمریکا به ممنوعیت تیک تاک