Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@03:33:45 GMT

9 کیلومتر جنوبی خط 6 مترو تهران افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۵۱۵

9 کیلومتر جنوبی خط 6 مترو تهران افتتاح می شود

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، علی امام گفت: 9 کیلومتر جنوبی خط 6 مترو، حدفاصل دولت‌آباد تا میدان شهدا با 3 ایستگاه (دولت‌آباد، بعثت و میدان شهدا) و همچنین 3 ایستگاه (هلال احمر، تربیت مدرس و میدان صنعت) از خط 7 مترو تا پایان سال جاری آماده افتتاح و بهره‌برداری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خط 6 مترو تهران بطول 31 کیلومتر 30 ایستگاه دارد که از محدوده حرم حضرت عبدالعظیم آغاز و پس از طی مسیر جنوب به شمال در ایستگاه میدان شهدا با خط چهار، در ایستگاه امام حسین(ع) با خط 2، در ایستگاه هفت تیر با خط یک و در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب ادامه مسیر می دهد و به محدوده شمال غربی تهران می رسد.
همچنین خط 7 مترو تهران نیز بطول 27 کیلومتر 23 ایستگاه دارد.
این خط که عمیق‌ترین خط مترو تهران است از شهرک امیرالمؤمنین (قصر فیروزه) و در کنار ورزشگاه تختی تهران در جنوب شرقی تهران آغاز شده و پس از طی مسیر شرقی- غربی و تقاطع با خط یک در ایستگاه مترو میدان محمدیه، ایستگاه مهدیه در خط 3 تقاطع دارد و از ایستگاه بریانک به سمت شمال متمایل می‌شود و در ایستگاه مترو شهید نواب صفوی با خط دو، در ایستگاه متروی توحید با خط چهار و در ایستگاه متروی دانشگاه تربیت مدرس با خط در دست ساخت 6 تقاطع خواهد داشت و سپس در امتداد بزرگراه چمران ادامه پیدا می‌کند و پس از عبور از کنار برج میلاد، وارد میدان صنعت در شهرک غرب شده و در انتها به میدان کتاب (نام‌های قدیمی: میدان فرحزادی، میدان بوستان) در سعادت آباد می‌رسد.
** ورودی دوم ایستگاه قائم افتتاح می شود.
همچنین مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه گفت: همچنین به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، ورودی دوم ایستگاه مترو قائم به ‌عنوان شمالی‌ترین ایستگاه خط 3 مترو تهران افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.
امام، با اشاره به انتقال بخشی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی به سوهانک، گفت: با توجه به افزایش 3 برابری حجم مسافر در این بخش مطمئنا، با گشایش ورودی دوم ایستگاه قائم، می‌توانیم خدمات بهتری به مردم ارائه دهیم.
ایستگاه قائم که در 31 شهریور 1394توسط حسن روحانی ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسیده؛ یکی از ایستگاه‌های خط 3 مترو تهران است که در شهرک قائم واقع در شمال شرق تهران قرار دارد.
این ایستگاه در منطقه 1 شهرداری تهران واقع شده و به شهرک قائم، شهرک محلاتی، شهرک لاله، سوهانک و ازگل و همچنین خط 9 بی‌ آر تی دسترسی دارد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام حسین پیروزی انقلاب اسلامی جنوب شرقی دانشگاه آزاد اسلامی مترو جام ملت های آسیا منع به کارگیری بازنشستگان بودجه 98 جلیقه زردها امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتش پاد سوم محمد حسین قیصری در این خصوص اظهار کرد: این حادثه امروز به مرکز فرماندهی آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله همکاران ایستگاه ۱۵ به محل حریق واقع در حر ۱۳ اعزام شدند. 

رییس ایستگاه ۱۵ آتش نشانی مشهد افزود: خوشبختانه با تلاش و سرعت عمل همکاران از گسترش حریق و سرایت آن به دیگر نقاط منزل مسکونی جلوگیری به عمل آمد و این عملیات در ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه به پایان رسید. 

وی بیان کرد: هرگز در مجاورت وسایل گرمایشی مانند بخاری برقی، بخاری گازی روشن، شعله آبگرمکن و ... اقدام به خشک کردن لباس نکنید.

دیگر خبرها

  • حریق منزل مسکونی در شهرک شهید رجایی مشهد  
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • میز تحریریه| توضیحات معاون شهرداری قم درباره ترافیک تقاطع میدان سپاه
  • ️جابجایی درختان طرح تقاطع غیرهمسطح دفاع مقدس - نسیم شمال - اقبالیه
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • سوغاتی چینی کی به تهران میرسه؟
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • افتتاح ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا پایان سال
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • رفتار عجیب یک شهروند در مترو تهران ؛ پارک موتور مقابل پله‌های ورودی ایستگاه! | ویدئو