Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@03:37:54 GMT

از پیام رسان‌های داخلی ناامید نشده‌ایم

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۷۲۵

حمید فتاحی رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به اینکه وظیفه ما در حوزه زیرساخت ارتباطات کشور، حفظ کیفیت و پایداری ارتباطات بین الملل است، گفت: بر این اساس ورودی های دیتای خارج از کشور باید به صورت توزیع شده باشد تا اگر مشکلی در یکی از ورودی‌ها به وجود آمد امکان مدیریت شبکه باشد.

وی افزود: هم اکنون از جنوب و شمال کشور ورودی های اینترنت  مناسبی ایجاد شده و در 5 نقطه ترافیک را تحویل می‌گیریم که دو نقطه در تهران و 3 نقطه هم در شهر های  مشهد، تبریز و شیراز است که ارتباطات جنوب و شمال کشور از طریق این نقاط توزیع می‌شود و با پروژه جدیدی هم که در این حوزه اجرا شد، ایجاد نظم و پایداری در شبکه بهبود یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاحی با اشاره به اینکه تمرکز ما بر روی حوزه ترانزیت قرار دارد، گفت: در این حوزه با کشورهای آذربایجان، عراق، ترکمنستان و قطر توافقات خوبی در حال اجرا است و به دلیل موقعیت ژئوپلتیک ایران کشورهای دیگر حاضر به از دست دادن این فرصت نیستند و تحریم تاثیری در این حوزه نداشته است و اگر از این فرصت استفاده کنیم می توانیم به هاب منطقه در این حوزه تبدیل شویم.

وی افزود: هم اکنون پهنای باند ورودی اینترنت کشور 2 ترابیت برثانیه است و 600 گیگابیت برثانیه نیز ترانزیت داریم و عدد این ترانزیت طبق برنامه در حال افزایش است و تا پایان سال به یک ترابیت برثانیه می رسد.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت با اشاره به تقسیم ترافیک دیتا در شبکه، گفت: ترافیک در شمال غرب، شمال شرق، جنوب غرب و شرق تقسیم شده و شبکه به صورت متوازن عمل می کند و تقریبا در هر خط انتقال بین 300 تا 500 گیگ دیتا منتقل می‌شود.

وی درباره دریافت دیتای اپلیکیشن ها و شبکه های اجتماعی در کشور نیز افزود: شبکه های اجتماعی پرکاربرد و اپلیکیشن ها دیتای خود را در بستر اینترنت دریافت می‌کنند و با هیچ کدام از این شبکه های اجتماعی ارتباط مستقیمی برای دریافت دیتا وجود ندارد و بستگی به حضور کاربر در جنوب یا شمال کشور این اطلاعات از طریق همان خط انتقال اینترنت به دست کاربر می‌رسد.

معاون وزیر ارتباطات تاکید کرد: ما در شبکه اینترنت خود هیچ ارجحیت ترافیکی برای اپلیکیشن یا شبکه اجتماعی نداریم و سرویس خاصی به این شبکه ها  ارائه نمی‌شود.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای حمایت از پیام رسان های داخلی، افزود: بر اساس این مصوبه کمک هایی مانند وام 5 میلیارد تومانی، پهنای باند مناسب و فضای هم مکانی به صورت رایگان ارایه شد ،همچنین تعرفه مصرف دیتا به یک سوم تعرفه اینترنت کاهش یافت.

فتاحی تصریح کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی کمک های دیگری غیر از کمک های مادی و فنی نیز باید از طرف دستگاه های دیگری انجام می‌شد که عملا انجام نگرفت و به نسبت پیام رسان های خارجی که 40 تا 50 میلیون کاربر داشتند، پیام رسان های داخلی نتوانستند که بیش از 15 میلیون کاربر را جذب پیام رسان خود کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه پیام رسان‌های داخلی ناامید نشده‌ایم، افزود: امیدواریم با تشکیل  زیست بوم پیام رسان که اعتماد کاربر را جلب می‌کند و دانش فنی پیام رسانی و معماری فنی تکمیل شده دارد، آینده خوبی برای پیام رسان‌های داخلی ایجاد شود و وزارت ارتباطات نیز از این مسیر حمایت می‌کند.

رییس هیات مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت تصریح کرد: فیلتر شبکه های اجتماعی خارجی و استقبال از پیام رسان های داخلی دو کفه ترازو نیستند و اینکه فکر کنیم که هر چقدر شبکه اجتماعی خارجی فیلتر شود، به همان میزان مردم از شبکه‌های اجتماعی داخلی استقبال می‌کنند، اشتباه است.

وی درباره فیلتر تلگرام و نوع برخورد مردم با این موضوع نیز افزود: اینکه فیلتر تلگرام معادل پیشرفت شبکه های اجتماعی داخلی قرار گرفت، به خود پیام رسان‌های داخلی ضربه زد و کاربران نیز نسبت به این روش موضع گرفتند. بنابر این فیلتر و مسدود سازی شبکه‌های اجتماعی خارجی راه مناسبی برای ارتقای پیام رسان‌های داخلی نیست.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: اینترنت ترافیک شبکه اجتماعی قطر معماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد و آخرین وضعیت پیشرفت احداث مراکز داده در این منطقه را مورد بررسی قرار داد و از راه‌اندازی "ابر دولت" در قطب مرکز داده پیام خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علی اصغر انصاری؛ معاون سیاستگذاری و برنامه‌ریزی توسعه فاوا و اقتصاد دیجیتال وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از منطقه ویژه اقتصادی پیام بازدید کرد.

انصاری در ابتدای این بازدید نشستی با مدیران و معاونان منطقه ویژه اقتصادی پیام و نمایندگان شرکت‌های مرکز داده مستقر در منطقه داشت، عملکرد این مجموعه فراتر از تکالیف تعیین شده ابزار دانست و گفت: منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیت‌های بالقوه بسیاری دارد که باید تدبیر شود تا این ظرفیت‌ها هرچه سریعتر بالفعل شود تا اثرات اقتصادی این توسعه بر اقتصاد کلان کل کشور اثرگذار باشد. 

وی با بیان اینکه برنامه‌های منطقه پیام جزء اولویت‌های وزارت ارتباطات قرار دارد، افزود: یکی از این موارد ایجاد مراکز داده در منطقه پیام بعنوان یک قطب است چرا که استعداد لازم را بدلیل همجواری با تهران و همچنین زیرساخت‌های موجود در منطقه دارد. 

معاون وزیر ارتباطات همچنین از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «ابر دولت» در قطب مرکز داده پیام خبر داد و گفت: طرح ابردولت توسط سازمان فناوری اطلاعات با سرمایه گذاری دولت و مشارکت بخش خصوصی در مناطقی از جمله تهران اجرا می‌شود و علاوه بر آن قصد داریم که این طرح را در قطب مرکز داده پیام نیز پیاده‌سازی کنیم.

هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری

انصاری همچنین موضوع برق را یکی از مهمترین مطالبات سرمایه‌گذاران مراکز داده دانست.

در ابتدای این نشست اکبر قنبرپور؛ مدیرعامل فرودگاه بین‌المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام گزارشی از عملکرد منطقه ویژه اقتصادی پیام ارایه کرد و با اشاره به فعال شدن ظرفیت 2 نیروگاه در این منطقه گفت: با فعال شدن نیروگاه ها، این امکان فراهم شده که به صورت مستقیم به متقاضیان برق واگذار شود.

در ادامه نشست نیز نمایندگان شرکت‌های مرکز داده به بیان آخرین وضعیت و برنامه‌های آتی پروژه‌های خود پرداختند.

پس از پایان نشست، انصاری از محل احداث مراکز داده شرکت‌های ارتباطات زیرساخت، آسیاتک و همراه پرداز زرین بازدید بعمل آورد و از نزدیک جزییات پیشرفت اجرای این پروژه‌ها را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب درآمد از ایتا ممکن شد! (راه های کسب درآمد از ایتا)
  • روزی به نام تلفن!/الو... صدا میاد؟
  • ابر دولت در مرکز داده پیام راه‌اندازی می‌شود
  • «آینده شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های سنتی ایران» منتشر شد
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • چرا ماشین ترورهای شخصیتی از کار نمی‌افتد؟ / راه‌اندازی کانال معدوم اکبر گودرزی در یک پیام‌رسان!
  • انتقاد تند از کریمی قدوسی بعد از ادعای جنجالی اش در حوزه نظامی / نه مسئولیت دارد نه عقوبت می شود!