Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، هورشت زیهوفر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد در سال گذشته میلادی تعداد افرادی که از این کشور درخواست پناهندگی کردند کاهش یافت و این دومین سالی است که این روند نزولی مشاهده می‌شود.

پس از آنکه در سال ۲۰۱۵، تعداد مهاجرانی که خواستار وارد شدن به آلمان بودند افزایش بی‌سابقه یافت، دولت این کشور اقدامات محدودکننده‌ای را در این خصوص در پیش گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین آمار نشان می‌دهد که دولت مرکل توانسته است به هدف خود یعنی کاهش سالانه ۱۸۰ تا ۲۲۰ هزار مهاجر دست یابد. حدود ۱۶۲ هزار درخواست مهاجرت در سال ۲۰۱۸ ثبت شده است که ۱۳ درصد کاهش را نسبت به سال پیش از آن نشان می‌دهد. بر اساس اعلام وزیر کشور آلمان، ۳۲ هزار مورد از این تقاضا‌ها مربوط به کودکان زیر یک سال است که از مادران مهاجری که خواستار پناهندگی در آلمان هستند متولد شده‌اند.

سوری‌ها با ۴۶ هزار درخواست پناهندگی بالاترین رتبه را میان مهاجران دارند و پس از آن‌ها مهاجرانی از عراق و سپس افغانستان به ترتیب با ۱۸ هزار و ۱۲ هزار درخواست پناهندگی قرار دارند.

پس از تصمیم آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در سال ۲۰۱۵ مبنی بر پذیرفتن ۸۹۰ هزار تقاضای مهاجرت، که بیشتر از کشور‌های سوریه، عراق و افغانستان بود، موضوع مهاجرت همچنان یک موضوع بحث‌برانگیز در این کشور باقی مانده است. دولت برلین تلاش کرده است تعداد پناهندگان را با اقداماتی مانند محدود کردن تعداد آن‌هایی که طبق قانون پیوند خانواده در آلمان می‌خواهند به اعضای خانواده خود در این کشور اروپایی بپیوندند به ۱۰۰۰ نفر در ماه کاهش دهد. همچنین در این راستا آلمان تعداد درخواست‌های کمتری را مورد پذیرش قرار می‌دهد؛ برای مثال، در سال گذشته میلادی حدود ۳۵ درصد تقاضا‌ها پذیرفته شد، این درحالی است که در سال قبل‌تر، ۲۰۱۷ این آمار ۴۳ درصد بود.

اما شاید بتوان گفت عامل اصلی کاهش تعداد مهاجران به اروپا سرد شدن آتش جنگ در سوریه و عراق است که تا حدودی سبب ثبات منطقه شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آلمان بحران پناهجویان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی

به گزارش سرویس شهروند خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حق اولاد یا کمک عائله‌مندی یکی از مواردی است که در قسمت حقوق و مزایای فیش حقوقی دیده می‌شود. در وضعیت کنونی معیشتی بر اساس مواد ۸۶/۸۷ قانون تامین اجتماعی، کارگران برای بهره‌مندی از حق عائله‌مندی و حق اولاد باید سابقه ۷۲۰ روز کار را داشته باشند. سال گذشته وزارت تعاون در راستای توجه به سیاست‌های جوانی جمعیت و فرزند آوری لایحه اصلاح ماده ۸۶ قانون تامین اجتماعی را تقدیم دولت کرد تا کارگرانی که دارای فرزند هستند و برای کارگران مزبور حداقل ۳۰ روز حق بیمه پرداخت شده، می‌توانند از حق اولاد بهره‌مند شوند.

این لایحه به تصویب هیئت وزیران رسیده و به مجلس تقدیم شده است. در صورت تصویب تعداد زیادی از کارگران ازمزایای کمک عائله مندی بهره‌مند خواهند شد. اما شهروند خبرنگار ما درخواست پیگیری اجرای شدن این قانون را دارد.

متن شهروندخبرنگارما:

سلام. لطفا درباره لایحه تصویب حق اولاد بعد از گذشت ۳۰ روز از بیمه تامین اجتماعی و تغییر برای تعلق گرفتن حق اولاد پس از گذشت از ۷۲۰ روز به ۳۰ روز گزارش و اطلاع رسانی تهیه کنید
چندماه از تصویب این لایجه گذشته ولی به مرحله اجرا نرسیده ممنون میشم پیگیر این برنامه باشید. باتشکر

دیگر خبرها

  • درخواست اجرایی شدن قانون کاهش ۳۰ روزه حق عائله‌مندی
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • پادشاه انگلیس طرح جنجالی اخراج پناهجویان را تائید کرد
  • بازداشت بیش از هزار پناهجوی اغلب افغان و پاکستانی در ترکیه
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • دولت انگلیس به زودی شماری از پناهجویان را راهی روآندا می‌کند
  • تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان