Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-04@14:28:42 GMT

باز هم باران می‌بارد؟

تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۴۸۹۹۰۹

حسین اردکانی از بنیانگذاران هواشناسی در ایران و مدرس دانشگاه با بیان اینکه طبق سنت ایران بازه زمانی ۶ تا ۱۴ بهمن چهار، چهار نامیده می‌شود گفت: این بازه زمانی به این صورت است که ۴ روز پس از اتمام چله بزرگ (از اول دی‌ماه تا ۱۰ بهمن) و ۴ روز شروع چله کوچک (۱۰ بهمن تا ۳۰ بهمن) را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه در بازه زمانی چهار، چهار امسال به استثنای مناطق مرتفع،هوای بارانی و نسبتاً گرمی را برخلاف سال گذشته تجربه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانی ابراز داشت: در تحقیقاتی که با کمک چند تن از دانشجویانم با در دست داشتن اطلاعات هواشناسی ۵۰ ساله گذشته که در ارتفاع ۸۰ هزار پایی در نیمکره شمالی انجام شد، داشتم به این نتیجه رسیدم که در این بازه زمانی ۸ روزه که معروف به چهار چهار است، حدود ۸۰ درصد موارد امواج سرد و برفی و حدود ۱۵ ۱۸ درصد موارد امواج گرم بارانی و حدود ۲ درصد هوا کاملاً آرام بوده است.

این استاد برجسته هواشناسی با یادآوری این نکته که ششم بهمن سال گذشته یک توده هوای سردی وارد کشور شد و برف سنگینی بارید که باعث بسته شدن فرودگاه‌های بین المللی کشور نیز شد، گفت: اما امسال پیش بینی می‌کنم که در این بازه زمانی ایران در فاز امواج گرم و بارانی باشد.

اردکانی با اشاره به اینکه در دهه سوم بهمن ماه تا اوایل اسفند در صورت وقوع یک دوره سرد نسبتاً شدید، بارش‌هایی را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد:سامانه گرم و مرطوب از اواسط هفته آینده تا ۱۵ بهمن ماه به طور متناوب بارندگی ایجاد خواهند کرد و هوای در این دوره گرم‌تر از نرمال خواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: ایران هواشناسی ایران فرودگاه هواشناسی باران بهمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۴۸۹۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته

به گزارش خبرنگار مهر، هادی قوامی در آئین نکوداشت شوراهای اسلامی شهر و روستاها که ظهر پنج‌شنبه در آمفی‌تئاتر دانشکده فنی و مهندسی اسفراین برگزار شد، اظهار کرد: خراسان شمالی علی‌رغم مزیت‌های فراوان در رتبه‌های انتهایی شاخص‌های پیشرفت و آبادانی است.

منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اسفراین و صفی‌آباد تصریح کرد: سکونت تقریباً ۵۰ درصد مردم خراسان شمالی در روستاها است و به همین دلیل زیرساخت‌های مناسب باید در روستاها ایجاد شود.

وی در ادامه با اشاره به اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده در مجلس یازدهم افزود: ملاک قرار دادن جمعیت به جای میزان توسعه و پیشرفت به ضرر شهرهای در حال توسعه و کوچک و روستاها تمام شد.

قوامی گفت: شوراهای روستایی به دلیل عدم ثبات شغلی دهیاران در موقعیت مناسبی قرار ندارند.

منتخب دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه اسفراین و صفی‌آباد بیان کرد: طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته دچار رکود شده بود.

کد خبر 6095106

دیگر خبرها

  • گالتیه: عدالت ثابت کرد بی‌گناهم، از PSG ممنونم!
  • هشدار مهم هواشناسی پس از پر شدن ۸۱ درصد مخازن سد‌های خوزستان
  • رکورددار پیشرفت لیگ بیست و سوم: 15 امتیاز!
  • سیل‌ و آبگرفتگی در ١٣ استان/ امدادرسانی به حدود ٨٠٠ نفر سیل‌زده
  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • تداوم بارش باران در خوزستان
  • رکود طرح‌های زیرساختی‌های خراسان شمالی در چهار سال گذشته
  • اقامت حدود چهار هزار تبعه خارجی مجاز در استان کرمانشاه
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارش در خوزستان
  • «حسینیه» رکورددار بیشترین میزان بارندگی در خوزستان